Egy Facebook kampány elindítása a felhasználók számára is jól látható elemek - például a kreatívok és hirdetésszövegek elkészítése - mellett számos egyéb, fontos háttérmunkálatot is igényel, amelyekkel érdemes tisztában lenned, ha önállóan indítanál kampányokat a hirdetéskezelőn keresztül. Mutatjuk, milyen folyamatokat kell végigjárnod.
1. Először is: az alapvető kampánybeállítások elvégzése
Mindenekelőtt mindig érdemes átgondolni, hogy mi a fő célunk a kampányok futtatásával. Fixáljuk le, és válasszuk ki a cégünk számára legfontosabb célkitűzést. Tehát mi a legfontosabb számunkra?
- A vállalkozás ismertségének növelése?
- Forgalmat terelni egy általunk választott céloldalra?
- Akár saját oldalunkon belül egy adott művelet végrehajtására (például regisztrációra, terméked/szolgáltatásod megvásárlására stb…) sarkallnánk az érdeklődőket?
Ezeken felül számos egyéb cél közül kell kiválasztanunk vállalkozásunk számára a legrelevánsabbat a Facebook hirdetéskezelőben.
Ha megvan a kampánycél, mi jön ez után? Melyek az alapvető beállítások?
Döntsük el, szeretnénk-e A/B tesztelni
A Facebook hirdetéskezelés során lehetőségünk van A/B tesztelés elvégzésére, melynek segítségével hatékonyabbá tehetjük jövőbeli kampányainkat. Az A/B tesztelés keretein belül a Facebook automatikusan és egyenlően osztja fel a költségkeretet úgy, hogy hirdetéseink változói (például kreatív tartalom, célközönség, stb.) különböző verziókban, véletlenszerűen jelenhessenek meg, így egy pontosabb képet kaphatunk arról, hogy milyen stratégia teljesít jobban az esetünkben.
#m1-y#SELECTOR TIPP: Első kampány indításakor mindenképp érdemes A/B tesztelni, így az eredményeket hasznosíthatjuk a későbbi kampányok tervezésénél.##
Kampány költségkeret-optimalizálás beállítása
Ha eldöntöttük, mi az az összeg, amelyet egy adott kampány futtatására szeretnénk szánni, ezzel kapcsolatban is lesz néhány további teendő, ugyanis el kell döntenünk azt is, hogy a költségkeretet kampányok vagy hirdetéssorozatok szintjén szeretnénk elkölteni. Utóbbi akkor lehet hasznos, ha egyes hirdetéssorozatokra biztosan egy adott/fix összeget szeretnénk elkölteni.
A következő lépésben azt is meg kell határozni, hogy a kampányokra szánt hirdetési büdzsé egy meghatározott összegét egy-egy adott napon költenénk el, vagy az egész - hirdetésre szánt - összeget a teljes kampányidőszak során fokozatosan használnánk fel. Ebben az esetben lehetnek olyan napok a kampányidőszak alatt, melyeken kampányaink többet, akár eredményesebben költenek, eltérően a napi szintű felosztástól, amely esetben minden nap csak az általunk beállított fix összeget költi el a rendszer hirdetésekre. Nem kell aggódnunk, hiszen a kampányokra szánt költségkeretet egyik esetben sem fogjuk túllépni.
#m1-y#SELECTOR TIPP: Mi javasoljuk a kampányszintű költségkeret-optimalizálást, hiszen így az algoritmus arra a hirdetéssorozatra allokálja a több költést, amelyik a legjobb eredményeket generálja.##
2. Hirdetéssorozat-szintű beállítások elvégzése
Ha megvannak az alapvető, kampányszintű beállítások, következzenek azok a beállítások, melyeket a hirdetéssorozatok szintjén tudunk végrehajtani.
Kampányidőszak meghatározása
Itt elsősorban lehetőségünk van meghatározni a hirdetési időszakot, azaz, hogy mikor induljon és meddig fusson egy adott hirdetéssorozat/kampány.
#m1-y#SELECTOR TIPP: Az élettartamra beállított költségkeret csak záró dátum megadásával működik, így mindenképpen előre meg kell határozni, meddig tartson a kampány. ##
Célközönségek létrehozása
A hirdetéssorozatok szintjén határozzuk meg azt a - egyéni vagy akár érdeklődésalapú - célközönséget, amelynek tagjait hirdetéseinkkel megcélozzuk majd, azonban mielőtt a legördülő listából kiválaszthatnánk az adott hirdetéshez legmegfelelőbb közönséget, azt a Hirdetéskezelőn belül létre is kell hoznunk.
#m1-y#SELECTOR TIPP: Érdemes a célközönségeket a Célközönségkezelőben létrehozni, hiszen így megmarad a közönség, melyet a jövőben újra felhasználhatunk.##
#promobox-newsletter###
Elhelyezések módosítása
Meghatározhatjuk azt is, hogy egyes felületek között, valamint azokon belül, pontosan hol jelenjenek meg hirdetéseink. Ha magunk szeretnénk ezt szabályozni - ami mindenképpen ajánlott - , vagy esetleg egyes elhelyezéseket ki szeretnénk zárni, akkor érdemes a manuális elhelyezéseket választanunk, és azon belül meghatározni, hol találkozzanak a felhasználók hirdetéseinkkel.
#m1-y#SELECTOR TIPP: Tapasztalataink alapján érdemes kizárni az Audience Network és a Facebook Marketplace célzásokat, mivel nem, vagy csak magas áron hoznak eredményt. Messengerre és Instagramra pedig célzott kampányt javaslunk, nem ajánlott vegyíteni a platformokat egy kampányban.##
3. Már csak a hirdetéseket kell rendbe tennünk
A következő lépésben a hirdetések szintjén beállítható folyamatokat kell elvégeznünk.
Ide tartoznak többek között az olyan kreatív műveletek, mint a hirdetésszövegek és a képes/videós kreatívok elkészítése, majd feltöltése a hirdetéskezelőbe.
Miután megírtuk a megfelelő és a termékhez/szolgáltatáshoz releváns, figyelemfelkeltő hirdetésszövegeket, és a kreatív anyagok is elkészültek, az egyes hirdetésekhez be kell állítanunk a - szintén a hirdetés tartalmához/szövegéhez illeszkedő - cél URL címeket. Ezek lesznek azok a linkek, amelyekre rákattintva a megfelelő és a hirdetéshez releváns landing oldalakra irányulnak az érdeklődők.
Ezek után - az eredmények mérése érdekében - fontos elkészíteni az UTM paraméterezést is, ugyanis ennek segítségével tudjuk majd nyomon követni, hogy honnan származik a forgalom, tehát melyik csatornánk működik eredményesen.
Összegzés
Láthatod, hogy a Facebook hirdetések létrehozása közben nem csak a - sokak számára is látható - hirdetésszövegeket és képes/videós kreatívokat kell elkészíteni, de számos egyéb beállítást is fontos elvégeznünk ahhoz, hogy megfelelően fussanak kampányok, valamint azok eredményessége is mérhető legyen. Érdemes folyamatosan tesztelnünk egyes változatokat annak érdekében, hogy minél eredményesebb kampányokat futtassunk.
#promobox#Ha még bizonytalan vagy, hogyan végezd el a sikeres Facebook kampányhoz szükséges beállításokat, mi segítünk!##