PPC kampánykezelés

Facebook bejegyzés promo: forgalom vagy bejegyzéshez fűződő aktivitás kampány?

Írta:
Timi
Olvasási idő:
perc

Az elmúlt években a Facebook organikus elérés jelentősen csökkent. Ma már ha közzéteszünk egy bejegyzést, és nem támogatjuk hirdetéssel, sokkal nehezebb elérni a felhasználókat. Ha szeretnénk hirdetéssel kiemelni egy bejegyzést, nem mindegy, milyen kampánycélt választunk. Mutatjuk, nekünk mi vált be!

Facebook bejegyzés promo: forgalom vagy bejegyzéshez fűződő aktivitás kampány?

Kiemelt bejegyzés

A bejegyzés kiemelését egyenesen a Facebook oldalról lehet indítani, nem szükséges hozzá a Hirdetéskezelő. Azonban ez sokkal korlátozottabb lehetőségeket biztosít a hirdetés testreszabására, csupán a célcsoportot, a maximális költségkeretet és a kiemelés időtartamát lehet beállítani.

Ezt azok számára ajánljuk, akik nem értenek a Hirdetéskezelő használatához, de mégis szeretnék tágabb közönséghez eljuttatni egy adott bejegyzést. Viszont azt fontos észben tartani, hogy nem fognak olyan eredményeket elérni, mint egy Hirdetéskezelőből indított kampánnyal, amiben mindent testre lehet szabni.

A bejegyzéshez fűződő aktivitás kampány

Akik használják a Hirdetéskezelőt, biztosan találkoztak már a bejegyzéshez fűződő aktivitás kampánnyal. Segítségével egy meglévő bejegyzést promotálhatunk hirdetésként, megadva a költségkeretet, célközönséget, az elhelyezéseket és még számos egyéb adatot. Fontos, hogy ezt a kampánytípust három célra optimalizálhatjuk:

  • A bejegyzéshez fűződő aktivitás

A legkisebb költség mellett a legnagyobb számú kedvelés, megosztás, hozzászólás elérése.

  • Megjelenések

A lehető legtöbb alkalommal jelenik meg a felhasználóknak.

  • Napi egyedi elérések

Naponta egy alkalommal jelenik meg a felhasználóknak.

Ebből egyértelműen látszik, hogy ezt a kampánytípust csak abban az esetben javasolt alkalmazni, ha egy bejegyzéssel sok reakciót szeretnénk elérni, vagy sok felhasználónak szeretnénk megjeleníteni. Tapasztalataink alapján ez jól működik, érkeznek a reakciók, azonban az, hogy egy felhasználó reagál valamire, nem jelenti azt, hogy továbbmegy a weboldalra. Így ha az a cél, hogy a felhasználó a bejegyzésben található linket meglátogassa, akkor mindenképp másik kampánytípust javasolt alkalmazni.

Forgalom típusú kampány

Előnye a Hirdetéskezelőnek, hogy bármelyik meglévő bejegyzés hozzárendelhető hirdetésként egy új kampányhoz. Így létrehozhatunk egy forgalom típusú kampányt, melyben egy, az oldalunkon szereplő posztot jelenítünk meg. Ennek célja nem az, hogy reakciók érkezzenek egy adott bejegyzésre, hanem az, hogy minél több felhasználó jusson el a posztban szereplő weboldalra. A forgalom típusú kampányt az alábbi célokra optimalizálhatjuk:

  • Érkezésioldal-megtekintések

Olyan felhasználóknak jelenítik meg a bejegyzést, akik nagyobb valószínűséggel kattintanak rá a bejegyzésben szereplő hivatkozásra, és töltik be a weboldalt.

  • Hivatkozáskattintások

Olyan felhasználóknak jelenítik meg a bejegyzést, akik nagyobb valószínűséggel kattintanak rá a bejegyzésben szereplő hivatkozásra.

  • Megjelenések

A lehető legtöbb alkalommal jelenik meg a felhasználóknak.

  • Napi egyedi elérések

Naponta egy alkalommal jelenik meg a felhasználóknak.

Ezek közül az érkezésioldal-megtekintésekre való optimalizálást javasoljuk, hiszen az nem elég, ha csak rákattintanak, majd nem várják meg, míg betöltődik az oldal, így nem látják az oldal tartalmát.

(Megjegyzés: Azért van külön érkezésioldal-megtekintésre és hivatkozáskattintásra való optimalizálás, mert az előbbihez Facebook Pixel elhelyezésére van szükség. Ha ez nincs beágyazva a weboldalba, akkor csak azt lehet mérni, hogy a hirdetésre hányan kattintottak, azt nem, hogy hányan tekintették meg a céloldalt.)

Bejegyzéshez fűződő aktivitás kampány vs forgalom kampány

Ahhoz, hogy bemutassuk, melyik kampánytípus hatékonyabb, leteszteltük mindkettőt. Kiválasztottunk egy linket tartalmazó bejegyzést a Selector Facebook oldalról, melyre elindítottunk egy bejegyzéshez fűződő aktivitás kampányt és egy forgalom típusú kampányt. A kampányoknál minden beállítás egyezett, a költségkeret, az elhelyezések és a célközönség is, csak a kampánytípus volt különböző.

A forgalom és a bejegyzéshez fűződő aktivitás kampány eredményei
A forgalom és a bejegyzéshez fűződő aktivitás kampány eredményei

A teszt kampányok eredményeiből látható, hogy a forgalom típusú kampány nagyobb elérést eredményezett, azonban kevesebb megjelenést; a bejegyzésaktivitás kampány pedig több megjelenést, kevesebb eléréssel. Ez a magasabb gyakoriságnak köszönhető, ami egy bizonyos szint fölött nem feltétlen előnyös, hiszen negatív érzéseket válthat ki egy hirdetés a felhasználóból, ha naponta túl sokszor látja hirdetésünket.

A különbség viszont az eredményeknél látható szignifikánsan: míg a forgalom kampány jelentős mennyiségű érkezésioldal-megtekintést generált a másikkal szemben, addig a reakciók tekintetében egyértelműen a bejegyzéshez fűződő aktivitás kampány volt az eredményesebb.

Összességében megállapítható, hogy a kampánytípust az alapján válasszuk ki, hogy mi a célunk az adott bejegyzéssel. Csak azért, mert egy bejegyzésszponzorációt szeretnénk indítani, nem feltétlen jó választás a bejegyzéshez fűződő aktivitás kampány. Ezt csak abban az esetben javasoljuk, ha a bejegyzésben nem szerepel link, amire tovább szeretnénk terelni forgalmat, hanem a posztra érkezett reakciók számát szeretnénk növelni. Azonban, ha található benne weboldal URL, amivel a célunk, hogy minél több felhasználót tereljük a honlapra, a forgalom típusú kampány eredményesebben teljesít majd.

#promobox-szolg-ppc#Ha nem mozogsz magabiztosan a Facebook Hirdetéskezelőjében, érdemes a Selector csapatára bízni a hirdetések kezelését a legjobb eredmények elérése érdekében!##

További bejegyzések

Ezek is érdekesek lehetnek

Melyik Wordpress  honlapépítőt válaszd?
Webfejlesztés
Melyik Wordpress honlapépítőt válaszd?
A weboldal készítés szabályai
Webfejlesztés
A weboldal készítés szabályai
Alapkövetelmények Google shopping kampány indításához
PPC kampánykezelés
Alapkövetelmények Google shopping kampány indításához
Ezekre figyelj Google Ads kampány kizáró kulcsszavainál
PPC kampánykezelés
Ezekre figyelj Google Ads kampány kizáró kulcsszavainál
Legfontosabb metrikák a Google Analytics 3-ban
Webanalitika
Legfontosabb metrikák a Google Analytics 3-ban
Így írj kreatív briefet egy marketing ügynökségnek!
Ügynökség
Így írj kreatív briefet egy marketing ügynökségnek!
Honnan szerezzek képeket a honlapomra?
Design
Honnan szerezzek képeket a honlapomra?
5 tipp a hatásos hirdetési kreatívokhoz
Design
5 tipp a hatásos hirdetési kreatívokhoz
Hogyan válassz színt a vállalkozásodnak - a színek jelentősége a marketingben
Design
Hogyan válassz színt a vállalkozásodnak - a színek jelentősége a marketingben
5 tipp az ütős hirdetésszöveg íráshoz
PPC kampánykezelés
5 tipp az ütős hirdetésszöveg íráshoz
Naprakész útmutató az Instagram használatához 2022-ben
Közösségi média menedzsment
Naprakész útmutató az Instagram használatához 2022-ben
 Elkészült végre a Youtube videód? Így keresőoptimalizáld!
Keresőoptimalizálás (SEO)
Elkészült végre a Youtube videód? Így keresőoptimalizáld!
Instagram Reels vs. TikTok - melyik videos platformot használjam?
Közösségi média menedzsment
Instagram Reels vs. TikTok - melyik videos platformot használjam?
Hogyan segíthet a Facebook hirdetés optimalizálása a vállalkozásod felpörgetésében?
PPC kampánykezelés
Hogyan segíthet a Facebook hirdetés optimalizálása a vállalkozásod felpörgetésében?
Amit a TikTokról tudni érdemes
Közösségi média menedzsment
Amit a TikTokról tudni érdemes