PPC kampánykezelés

Facebook bejegyzés promo: forgalom vagy bejegyzéshez fűződő aktivitás kampány?

Írta:
Timi
Olvasási idő:
perc

Az elmúlt években a Facebook organikus elérés jelentősen csökkent. Ma már ha közzéteszünk egy bejegyzést, és nem támogatjuk hirdetéssel, sokkal nehezebb elérni a felhasználókat. Ha szeretnénk hirdetéssel kiemelni egy bejegyzést, nem mindegy, milyen kampánycélt választunk. Mutatjuk, nekünk mi vált be!

Facebook bejegyzés promo: forgalom vagy bejegyzéshez fűződő aktivitás kampány?

Kiemelt bejegyzés

A bejegyzés kiemelését egyenesen a Facebook oldalról lehet indítani, nem szükséges hozzá a Hirdetéskezelő. Azonban ez sokkal korlátozottabb lehetőségeket biztosít a hirdetés testreszabására, csupán a célcsoportot, a maximális költségkeretet és a kiemelés időtartamát lehet beállítani.

Ezt azok számára ajánljuk, akik nem értenek a Hirdetéskezelő használatához, de mégis szeretnék tágabb közönséghez eljuttatni egy adott bejegyzést. Viszont azt fontos észben tartani, hogy nem fognak olyan eredményeket elérni, mint egy Hirdetéskezelőből indított kampánnyal, amiben mindent testre lehet szabni.

A bejegyzéshez fűződő aktivitás kampány

Akik használják a Hirdetéskezelőt, biztosan találkoztak már a bejegyzéshez fűződő aktivitás kampánnyal. Segítségével egy meglévő bejegyzést promotálhatunk hirdetésként, megadva a költségkeretet, célközönséget, az elhelyezéseket és még számos egyéb adatot. Fontos, hogy ezt a kampánytípust három célra optimalizálhatjuk:

  • A bejegyzéshez fűződő aktivitás

A legkisebb költség mellett a legnagyobb számú kedvelés, megosztás, hozzászólás elérése.

  • Megjelenések

A lehető legtöbb alkalommal jelenik meg a felhasználóknak.

  • Napi egyedi elérések

Naponta egy alkalommal jelenik meg a felhasználóknak.

Ebből egyértelműen látszik, hogy ezt a kampánytípust csak abban az esetben javasolt alkalmazni, ha egy bejegyzéssel sok reakciót szeretnénk elérni, vagy sok felhasználónak szeretnénk megjeleníteni. Tapasztalataink alapján ez jól működik, érkeznek a reakciók, azonban az, hogy egy felhasználó reagál valamire, nem jelenti azt, hogy továbbmegy a weboldalra. Így ha az a cél, hogy a felhasználó a bejegyzésben található linket meglátogassa, akkor mindenképp másik kampánytípust javasolt alkalmazni.

Forgalom típusú kampány

Előnye a Hirdetéskezelőnek, hogy bármelyik meglévő bejegyzés hozzárendelhető hirdetésként egy új kampányhoz. Így létrehozhatunk egy forgalom típusú kampányt, melyben egy, az oldalunkon szereplő posztot jelenítünk meg. Ennek célja nem az, hogy reakciók érkezzenek egy adott bejegyzésre, hanem az, hogy minél több felhasználó jusson el a posztban szereplő weboldalra. A forgalom típusú kampányt az alábbi célokra optimalizálhatjuk:

  • Érkezésioldal-megtekintések

Olyan felhasználóknak jelenítik meg a bejegyzést, akik nagyobb valószínűséggel kattintanak rá a bejegyzésben szereplő hivatkozásra, és töltik be a weboldalt.

  • Hivatkozáskattintások

Olyan felhasználóknak jelenítik meg a bejegyzést, akik nagyobb valószínűséggel kattintanak rá a bejegyzésben szereplő hivatkozásra.

  • Megjelenések

A lehető legtöbb alkalommal jelenik meg a felhasználóknak.

  • Napi egyedi elérések

Naponta egy alkalommal jelenik meg a felhasználóknak.

Ezek közül az érkezésioldal-megtekintésekre való optimalizálást javasoljuk, hiszen az nem elég, ha csak rákattintanak, majd nem várják meg, míg betöltődik az oldal, így nem látják az oldal tartalmát.

(Megjegyzés: Azért van külön érkezésioldal-megtekintésre és hivatkozáskattintásra való optimalizálás, mert az előbbihez Facebook Pixel elhelyezésére van szükség. Ha ez nincs beágyazva a weboldalba, akkor csak azt lehet mérni, hogy a hirdetésre hányan kattintottak, azt nem, hogy hányan tekintették meg a céloldalt.)

Bejegyzéshez fűződő aktivitás kampány vs forgalom kampány

Ahhoz, hogy bemutassuk, melyik kampánytípus hatékonyabb, leteszteltük mindkettőt. Kiválasztottunk egy linket tartalmazó bejegyzést a Selector Facebook oldalról, melyre elindítottunk egy bejegyzéshez fűződő aktivitás kampányt és egy forgalom típusú kampányt. A kampányoknál minden beállítás egyezett, a költségkeret, az elhelyezések és a célközönség is, csak a kampánytípus volt különböző.

A forgalom és a bejegyzéshez fűződő aktivitás kampány eredményei
A forgalom és a bejegyzéshez fűződő aktivitás kampány eredményei

A teszt kampányok eredményeiből látható, hogy a forgalom típusú kampány nagyobb elérést eredményezett, azonban kevesebb megjelenést; a bejegyzésaktivitás kampány pedig több megjelenést, kevesebb eléréssel. Ez a magasabb gyakoriságnak köszönhető, ami egy bizonyos szint fölött nem feltétlen előnyös, hiszen negatív érzéseket válthat ki egy hirdetés a felhasználóból, ha naponta túl sokszor látja hirdetésünket.

A különbség viszont az eredményeknél látható szignifikánsan: míg a forgalom kampány jelentős mennyiségű érkezésioldal-megtekintést generált a másikkal szemben, addig a reakciók tekintetében egyértelműen a bejegyzéshez fűződő aktivitás kampány volt az eredményesebb.

Összességében megállapítható, hogy a kampánytípust az alapján válasszuk ki, hogy mi a célunk az adott bejegyzéssel. Csak azért, mert egy bejegyzésszponzorációt szeretnénk indítani, nem feltétlen jó választás a bejegyzéshez fűződő aktivitás kampány. Ezt csak abban az esetben javasoljuk, ha a bejegyzésben nem szerepel link, amire tovább szeretnénk terelni forgalmat, hanem a posztra érkezett reakciók számát szeretnénk növelni. Azonban, ha található benne weboldal URL, amivel a célunk, hogy minél több felhasználót tereljük a honlapra, a forgalom típusú kampány eredményesebben teljesít majd.

#promobox-szolg-ppc#Ha nem mozogsz magabiztosan a Facebook Hirdetéskezelőjében, érdemes a Selector csapatára bízni a hirdetések kezelését a legjobb eredmények elérése érdekében!##

További bejegyzések

Ezek is érdekesek lehetnek

Nem az évvége a kiemelt szezonod? Erre figyelj hirdetési büdzséd kezelésekor!
PPC kampánykezelés
Nem az évvége a kiemelt szezonod? Erre figyelj hirdetési büdzséd kezelésekor!
Így helyezz el Facebook pixel, Google Analytics és Google Tag Manager követőkódot WordPress oldaladon
Webanalitika
Így helyezz el Facebook pixel, Google Analytics és Google Tag Manager követőkódot WordPress oldaladon
YouTube Shorts SEO: minden, amit tudnod kell!
Keresőoptimalizálás (SEO)
YouTube Shorts SEO: minden, amit tudnod kell!
A hatékony ClickUp workspace kialakítása: tervezéstől a bevezetésig
Hatékonyság
A hatékony ClickUp workspace kialakítása: tervezéstől a bevezetésig
2+4 kihagyhatatlan Google eszköz Wordpress alapú weboldalak számára
Webfejlesztés
2+4 kihagyhatatlan Google eszköz Wordpress alapú weboldalak számára
Így alkosd meg a márkaidentitásod!
Közösségi média menedzsment
Így alkosd meg a márkaidentitásod!
A tartalommarketing és a linképítés kéz a kézben járnak: így használd őket együtt
Keresőoptimalizálás (SEO)
A tartalommarketing és a linképítés kéz a kézben járnak: így használd őket együtt
Miért éri meg jobban, ha ügynökségre bízod a hirdetéskezelést?
Ügynökség
Miért éri meg jobban, ha ügynökségre bízod a hirdetéskezelést?
Mi az az employer branding, és hogyan teheti sikeressé a Te cégedet is?
Tudástár
Mi az az employer branding, és hogyan teheti sikeressé a Te cégedet is?
TikTok SEO - Így kerülj előre a keresési találatok listáján!
Keresőoptimalizálás (SEO)
TikTok SEO - Így kerülj előre a keresési találatok listáján!
Keresletfokozó kampányok - ezt kell tudnod a Discovery-kampányok utódjáról
PPC kampánykezelés
Keresletfokozó kampányok - ezt kell tudnod a Discovery-kampányok utódjáról
Így növelheti bevételeidet egy jó webdesigner
Webfejlesztés
Így növelheti bevételeidet egy jó webdesigner
Helyettesítheti a ChatGPT a szövegírókat?
Keresőoptimalizálás (SEO)
Helyettesítheti a ChatGPT a szövegírókat?
GA4 (Google Analytics 4) - újdonságok és az Analytics átállás 2023-ban
Webanalitika
GA4 (Google Analytics 4) - újdonságok és az Analytics átállás 2023-ban
Kreatív ügynökség vagy marketing ügynökség?  Melyiket válasszam?
Ügynökség
Kreatív ügynökség vagy marketing ügynökség? Melyiket válasszam?