Webfejlesztés

Hogyan készítsünk honlapot 10 egyszerű lépésben?

Írta:
Martin
Olvasási idő:
perc

Manapság bármilyen vállalkozás, projekt számára szinte elengedhetetlen egy modern, stílusosan dizájnolt honlap. A jó hír ráadásul az, hogy mára az árak is jóval lentebb mentek a weboldal építő platformok megjelenése (Squarespace, Wix), és a tartalomkezelő rendszerek térnyerése (WordPress) miatt. Sőt, aki kellően türelmes, akár előzetes tudás nélkül nekivághat, és megpróbálhatja megépíteni saját honlapját. De hogyan is érdemes nekikezdeni? Az alábbi 10 pontban összeszedtünk mindent, ami egy weboldal készítéséhez szükséges.

Hogyan készítsünk honlapot 10 egyszerű lépésben?

1. Mi a honlap célja?

Érdeklődőket szeretnél generálni, hírlevél feliratkozókat gyűjteni, egy webinárra résztvevőket toborozni, esetleg közvetlenül termékeket vagy szolgáltatásokat értékesíteni?  Ha ez utóbbi, akkor online fizetési megoldásra is szükséged lesz! Tisztázd üzleti célodat, mert ez fogja meghatározni elsősorban, milyen honlapra is van szükséged. 

Fontos, hogy egyértelműen, érthetően kommunikálj a látogatóid felé. Arra, hogy milyen honlapon jár, egyből választ kell adnod. Gondolkozz a látogatók fejével! Milyen úton szeretnéd végigvezetni, milyen információkkal akarod ellátni, mivel győzhető meg? A látogatói élményt tekintve pedig időt takaríthatsz meg a látogatóid számára, ha  a leggyakrabban keresett és fontos információkat könnyen elérhető helyen tünteted majd fel a számukra. 

2. Dönts a weboldal domain-jéről

Gondoljunk erre úgy, mint a weboldalunk egyedi nevére. Ha lehet, tartalmazza azt a fő kifejezést, cégnevet vagy brandet amire meg szeretnénk jelenni, mivel ezt kifejezetten szeretik a keresőmotorok. Ne legyen egy másik domain aldomainje (például kifejezés.wordpressblog.com), mivel az nem sugall profizmust, és a domain sem a saját tulajdonunkban van. Ha gyorsan szeretnéd ellenőrizni milyen domain nevek foglaltak már, javasoljuk egy kereső használatát (pl.: Instant Domain Search). Szintén itt kaphatsz is egyből pár további tippet, ha az általad kitalált domain már foglalt lenne. Tapasztalatunk szerint angol nyelven nem könnyű egyedi domain nevet találni, bár ebben segíthetnek az olyan kiterjesztések, amelyeket némrégiben vezettek be, pl.: .business, .club, .me, .site, .agency, stb.)

Egy weboldalnál a domain neve elengedhetetlenül fontos
Egy weboldalnál a domain neve elengedhetetlenül fontos

3. Válassz tárhelyszolgáltatót

Tárhelyre azért van szükség, hogy a weboldalunk tartalmát, adatait tároljuk valahol. Általában azoknál a szolgáltatóknál lehetséges a tárhely vásárlása, ahol a domain-ünket is megvettük. Egy honlap általában nem foglal sok helyet, így a legtöbb esetben a legkisebb méretű tárhely - ami általában 1000 MB -  a legjobb választás. Ha viszont előre tudod, hogy rengeteg tartalom kerül idővel a honlapora, és több száz, vagy ezer oldallal számolsz (például blogoknál), akkor érdemes a nagyobb csomagokra is egy pillantást vetned.

#m1-y#A domaint és a tárhelyet érdemes egy helyen tartani - már csak kényelmi szempontból is!##

4. Találd ki a struktúrát

Miután az előkészületek nagy része megvan, ideje megtervezni a honlapunk “gerincét”. Milyen oldalakra, aloldalakra van szükségünk? Azonban figyelembe kell venni azt is, hogy minél több oldal található egy weboldalon, annál bonyolultabb lesz. Eleinte érdemes az alapoldalakra gondolni, mint a főoldal, rólunk, kapcsolat, szolgáltatások.

Honlap drótrajz, struktúra kitalálása
Honlap drótrajz, struktúra kitalálása

5. Készíts drótvázakat

Ha már van valamilyen elképzelésed arról, hogyan is nézzen ki honlapod, vesd nyugodtan papírra a vázlatokat, ez segíthet az oldalakon belül is letisztázni, hogy melyik elem  hova kerüljön majd. Ehhez egy checklistet is készíthetsz magadnak arról, hogy az egyes oldalaknak milyen funkciókat kellene tartalmazniuk. Ha nem teljesen nulláról szeretnél indulni, érdemes kipróbálnod egy wireframe tervezőt (pl.: Mockflow.com, Balsamiq Mockups, wireframe.cc, Moqups stb.), amelyek már sok előre elkészített blokkot, widgetet, ikont tartalmaznak a legnépszerűbb elrendezésekhez, megkönnyítve ezzel is a tervezési folyamatot.

#promobox-newsletter###

6. Álmodd meg a dizájnt

Nem érdemes a kódolás miatt aggódnod, mivel ma már egyetlen kódsor megírása nélkül is lehetséges honlapot építeni. A legegyszerűbb megoldás a különböző építőplatformok használata (pl.: Wix, Squarespace, Weebly), ahol már meglévő sablonok közül választhatsz és a testreszabásukhoz a blokkokat, szekciókat egérrel húzhatod a helyükre (ezt hívjuk “drag and drop”-nak). A funkciók nem lesznek annyira széleskörűek, mint kódolással, valamint az egyedi design lehetőségek is korlátozottabbak,  de így is életre keltheted a megálmodott weboldaladat. 

Wordpressben már nagyobb szabadságod van a több tízezer megvásárolható sablonnak és letölthető bővítménynek köszönhetően. Sőt, itt is tudsz drag and drop módon építeni az Elementor, Visual Composer,Divi és hasonló front-end szerkesztőprogramokkal, csak hogy néhányat említsünk. Ha pedig webshopot szeretnél indítani, akkor érdemes erre specializálódott megoldást választanod, mint amilyen a Shopify vagy a ShopRenter.

7. Teszteld a weboldalt

A honlap aktiválása előtt mutasd meg néhány ismerősödnek, akiknek a véleménye és szakmai tudása is fontos számodra! Emellett nézd át Te is alaposan a weboldalt. Az űrlapok jól működnek? Pipa. A visszaigazoló emailek megérkeznek? Pipa. Email feliratkozás működik? De még hogy! Továbbá tartsd figyelemmel, hogyha WordPress oldalad van, ez a folyamat nagyobb körültekintést igényel a különböző bővítmények kompatibilitása miatt.

A teszt mellé egy hasznos tipp - ne törekedj a tökéletesre! Amikor nincs weboldalad, a legfontosabb szempont az, hogy legyen. A honlapon bármikor tudsz változtatni. Sőt, jobb, ha már előre felkészülsz arra, hogy az információkat a későbbiekben is jó, ha naprakészen tartod.

Teszteld a weboldalt

8. Optimalizáld az új honlapod

Új weboldalnál fontos, hogy minél hamarabb látható legyen a keresők számára nem csak a domain név beírására hanem azokra a kulcsszavakra is, amelyekre potenciális látogatóid keresnek. Ne legyenek illuzióid, a legnépszerűbb keresési kifejezésekre csak kitartó munka árán juthatsz a Google első oldalára, de ha az betartod az alapvető keresőoptimalizálási szabályokat, felgyorsíthatod ezt a folyamatot. Mindenképpen törekedj arra, hogy az összes oldalnak, amit létrehoztál, az URL-je releváns kifejezésekből álljon, valamint legyen egyedi oldalcíme, meta leírása és első szintű címsora! A másik fontos teendő pedig az, hogy a weboldaladnak legyen webhelytérképje! Ezt azonban nem elegendő elkészíteni, fontos, hogy a Google Search Console felületén is jelezd a keresőóriásnak. 

9. Frissítsd rendszeresen

A weboldal kész, nagyszerű! Ha nem a korábban említett építőplatformokat használod, akkor érdemes rendszeresen frissíteni honlapodat már csak biztonsági szempontból is. Törekedjünk arra, hogy minden a legfrissebb verzióval fusson! Ha Wordpress bővítményeket használsz, akkor pláne.

#m1-y#Bónuszpont, ha rendszeresen frissítjük tartalmakkal is. A keresőmotorok imádják!##

10. Mérd látogatóid viselkedését

A honlapod megvan, nagyszerű! De mi is történik rajta pontosan? Látogatják? Kik és hányan nézik? Működnek a kampányaid? Ezekre, és még sokkal több kérdésre is választ kaphatsz, ha elvégzel néhány alapvető összekötést. 

Az első számú mérőszoftver a Google Analytics, aminek segítségével túlzás nélkül szinte mindent megtudhatsz látogatóidról. Például hány módon jutnak el a céloldaladhoz, és hogy mobil eszközről gyakrabban küldenek-e Neked emailt.

A másik fontos analitikai eszköz a szintén Google-től származó Search Console. Ennek segítségével értesülhetsz a honlapod hibáiról, valamint látod, hogy a Google keresőmotorjában hogyan teljesít, azaz például milyen kifejezésekre jelenik meg, milyen átlagos pozícióban, és hányan kattintanak rá.

Mérd látogatóid viselkedését
Ehhez hasonló adatokért érdemes a Google Analytics-et honlapoddal összekapcsolni.

Zárszó

Ha követed ezeket a lépéseket, szinte garantálható, hogy össze tudsz dobni egy egyszerű weboldalt. Wix-szel és Squarespace-szel könnyű dolgozni, ha viszont egy picit nagyobb szabadságra vágysz, akkor a WordPress vagy a Webflow lesz a Te választásod. Akárhogy is választasz, egy biztos - honlapot készíteni most könnyebb, mint valaha!

#promobox#Kiszerveznéd a honlapkészítést, vagy komplexebb megoldásokra van szükséged? Fordulj bátran a Selector csapatához!##

További bejegyzések

Ezek is érdekesek lehetnek

Nem semmi! Megoldások 404-es hibára
Keresőoptimalizálás (SEO)
Nem semmi! Megoldások 404-es hibára
Melyek a legjobb AI szövegírók? Mire használd őket?
Hatékonyság
Melyek a legjobb AI szövegírók? Mire használd őket?
Online marketing: a hosszú távú befektetés
Ügynökség
Online marketing: a hosszú távú befektetés
A PR és a SEO szimbiózisa:  pro tippek márkád erősítéséhez
Keresőoptimalizálás (SEO)
A PR és a SEO szimbiózisa: pro tippek márkád erősítéséhez
Így hirdess a TikTokon 2024-ben!
PPC kampánykezelés
Így hirdess a TikTokon 2024-ben!
5 tipp, amivel elkerülheted a marketing kiszervezésének buktatóit
Tudástár
5 tipp, amivel elkerülheted a marketing kiszervezésének buktatóit
Legyél képben: A képek keresőoptimalizálásának lépései
Keresőoptimalizálás (SEO)
Legyél képben: A képek keresőoptimalizálásának lépései
A marketing ügynökség buyer personái
Ügynökség
A marketing ügynökség buyer personái
Így forradalmasítja a Google AI a hirdetéskezelést
PPC kampánykezelés
Így forradalmasítja a Google AI a hirdetéskezelést
Erre is használhatod a képalapú keresést
Keresőoptimalizálás (SEO)
Erre is használhatod a képalapú keresést
Mire jó a link rövidítés? Melyik linkrövidítőt használd?
Hatékonyság
Mire jó a link rövidítés? Melyik linkrövidítőt használd?
Miről szól a performance marketing?
Tudástár
Miről szól a performance marketing?
Mit kérdezz az első "randin" egy marketing ügynökségtől?
Ügynökség
Mit kérdezz az első "randin" egy marketing ügynökségtől?
Lokális SEO: döntő lehetőség a helyi vállalkozások számára
Keresőoptimalizálás (SEO)
Lokális SEO: döntő lehetőség a helyi vállalkozások számára
Hogyan válassz online marketing ügynökséget?
Ügynökség
Hogyan válassz online marketing ügynökséget?