Közösségi média menedzsment

Közösségi média trendek 2024-ben

Írta:
Kilia
Olvasási idő:
9
perc

Mindenki jelen akar lenni a közösségi médiában, elérni a megfelelő célközönséget, viszont a hatalmas “zaj” miatt ez nem könnyű feladat. Hogyan lehet mégis kitűnni a tömegből 2024-ben? Mire érdemes odafigyelni tartalmaid elkészítése során? Elhoztuk 2024 közösségi média trendjeit, hogy Te is igazán ütős stratégiával érhesd el a célcsoportod!

Social média trendek 2024

Milyen kreatív tartalmak hódítanak 2024-ben?

A vizuális megjelenés az utóbbi néhány évben központi elemévé vált a közösségi médiának, nincs ez másképp ebben az évben sem.

#m1-p#A videós tartalmak működnek a legjobban 2024-ben,, így ha korábban még nem foglalkoztál vele, akkor itt az ideje!##

Persze ezen belül is vannak dolgok, amikre érdemes odafigyelni. Például a legújabb kutatások szerint a fogyasztók 73%-a részesíti előnyben a rövid, akár csak 20-30 másodperces  videókat a hosszabbakkal szemben. 

A rövid videók térhódítása

Amióta a TikTok berobbant, a videós tartalomgyártásban a korábbi hosszú anyagokat leváltották a rövid és könnyen fogyasztható tartalmak. Sokan úgy tartják, mindössze 3 másodperced van arra, hogy felkeltsd a célközönséged figyelmét annyira, hogy végig akarja nézni a videódat. Ez kevésnek tűnik, viszont sok mindenre elég lehet, ha okosan beosztod ezt az időt!

Hoztunk néhány gyakorlati példát azzal kapcsolatban, hogyan érdemes rövid videókat gyártani. 

rövid videók a közösségi médiában
Folytatódik a rövid videók térhódítása 2024-ben.

Kezdd a legérdekesebb információval!

Az újságok már évtizedek óta követik azt a jól bevált gyakorlatot, hogy mindig a legfontosabb, legérdekesebb információ kerül a címoldalra. Kezdd Te is ezzel videóidat! Ha a célközönséged számára az első másodperctől kezdve értékes lesz az információd, akkor mindenképpen maradnak, és végignézik a videódat. 

Tegyük fel, hogy a kozmetikai termékeket gyártó cégednek van egy új terméke, amit szeretnél bemutatni. Kezdd azzal, hogy elmondod, mi a legjobb, legérdekesebb, leghasznosabb, legegyedibb tulajdonsága a termékednek, illetve milyen problémára nyújt (végre!) megoldást. Még jobb, ha ezt egy személyes történet keretében teszed. Például: “Mutatom, hogy tüntette el a [termék neve] kevesebb mint két hét alatt az évek óta makacsul kitartó vörös foltokat az arcomról.”
Ezt követően pedig bele is vághatsz a további részletek megosztásába. 

Pörgesd fel!

Bizonyos termékek és szolgáltatások esetén nem működik olyan jól, ha csak odaállsz a kamera elé, és elmondod, amit korábban gondosan kijegyzeteltél. A videónak dinamikusnak kell lennie: legyen benne mozgás, új helyek és ütős átvágások.

Ez azonban nem feltétlenül jelenti azt, hogy profi filmes csapattal különleges forgatási helyszínek után kell kutatnod: ha például van egy üzlethelyiséged, az is elég, ha a videó során “idegenvezetőként” elkalauzolod nézőidet az egyes termékek között, izgalmas vágásokkal feldobva a videót. 

Ne akarj mindent elmondani egy videóban!

Amikor videóötleteken gondolkozunk, általában két dolog történik: vagy egyetlen ötlet sem jut eszünkbe, vagy annyi mindent szeretnénk elmondani, hogy biztosan nem fog beleférni abba a néhány másodpercbe. Utóbbitól nem kell megijedni, sőt: egyszerűen csak ki kell találni, hol érjen véget az egyik videó, és honnan kezdődjön a következő. Például elmesélheted a terméked, szolgáltatásod megalkotásának hátterét az első részben, és zárhatod azzal, hogy az előnyeit, legfontosabb tulajdonságait a második részben osztod meg nézőiddel. 

Ez csak a fűszer, nem a főétel! 

Ha szeretnél figyelemfelkeltő videókat gyártani a cégednek, akkor mindenképpen érdemes odafigyelni arra is, hogy inkább egyfajta érzést érdemes átadnod, nem(csak) a legfontosabb infomációkat. Ezáltal közönséged könnyebben elkezdhet kötődni a márkádhoz, keresni azt a hangulatot, amit továbbítasz - akár úgy is, hogy megrendelik egy terméked vagy szolgáltatásod. 

Tegyük fel, hogy éppen új szolgáltatással bővíted repertoárodat. A beharangozó videóban a direkt promóció helyett elég lehet elsőként annyit elmesélned - élve a storytelling erejével -, hogy milyen úton jöttél rá arra, hogy érdemes lenne új szolgáltatást indítanod. A részletek kapcsán ugyanúgy linkelheted weboldalad, mint más platformokon - vagy követői kérdésekre reagálva megoszthatsz több információt egy következő videóban! 

Figyelemfelkeltő kreatív tartalmak - a videón túl

Csak azért, mert a videós tartalmak aranykorukat élik, még közel sem biztos, hogy a Te márkád esetében is ez lesz a leghasznosabb formátum - így összegyűjtöttük, hogy milyen egyéb kreatív tartalmak működnek jól, és hogyan érdemes ezeket kezelned. 

példa social media bejegyzésre
Ügyfelünk, a Primag számára is minden hónapban változatos, vonzó tartalmakat alkotunk

Elsőként foglaljuk össze, hogy (általában!) melyik platformon milyen típusú tartalmakat érdemes használni, illetve mikor. Ahogy a témák, úgy természetesen a posztolási időpontok sincsenek kőbe vésve, ezek csak javaslatok mind a mi részünkről, mind a Meta hirdetéskezelője részéről - érdemes tesztelni, hogy saját felületeden mi működik a legjobban!
Íme az általunk készített táblázat, ami segíthet a közösségi média menedzsmentben

social media trendek 2024
Hova, mikor, mit posztoljunk?

Hogyan érdemes kommunikálni az egyes platformokon?

Minden social media felület más: különböznek a felhasználók, az elvárások, a bevett formátumok, és még sorolhatnánk. Hoztunk néhány példát is, hogy melyik felületen hogyan kommunikál cégünk, és mire érdemes odafigyelni a vizuális tartalmak készítése során. 

Instagram

Ahogy a fentebbi táblázatban is látható, az Instagram felületén leginkább a carousel, azaz lapozós posztok működnek jól, hiszen néhány lapozással minden fontos információt megtudhatunk. Így az Instagram felületére készített tartalmaknál a szöveg jelentős részét mi inkább a kreatívra tesszük, mint a szöveges területre, mivel ezen a platformon különösen könnyen és gyorsan fogyasztható tartalomra van szükség. 

Érdemes lapozós posztként, több képre bontva megosztani a hosszabb információkat.

Példaként hozott posztunkban odafigyeltünk arra is, hogy bár minden mondandónkat a kreatívokra helyeztük, nem szerettük volna, ha emiatt a vizuális tartalom zsúfoltnak tűnik - így a kevesebb néha több elvével gondolkodva tényleg csak a legértékesebb információkat osztottuk meg egy-egy képen. 

Ezt a taktikát akkor is érdemes alkalmazni, ha szeretnénk felkelteni a figyelmet a komplexebb mondanivalónk iránt, hiszen egy ilyen poszttal akár át is terelhetjük olvasóinkat weboldalunk blogjára is, hogy elolvassák részletesebb cikkeinket. 

Threads 

A Threads nemrég került be a köztudatba, viszont máris hatalmas siker övezii. Az inspirációt a Twitter (mostani nevén X) adta - ugyanis nem titkoltan ennek riválisát szerette volna megalkotni a Meta. Az Instagram feeden megjelenő, de különálló appként elérhető Threads esetén a szöveges tartalmak kerülnek előtérbe a korábban erősen vizuális platformon - sikerét pedig annak köszönheti, hogy közvetlenül és őszintén kommunikálhatunk a követőinkkel. Ha szeretnél kérdéseket feltenni vagy valamilyen gondolatot megosztani márkáddal kapcsolatban, érdemes kipróbálnod, hiszen követőid könnyen hozzászólhatnak, elmondhatják a véleményüket - megteremtve az érzést, hogy Te és ők kölcsönösen kapcsolódhattok  egymáshoz egy általatok fontosnak tartott téma, kérdés kapcsán, közösséget teremtve márkád célközönségéből.

Facebook

Bár sokszor hallottuk már, hogy a Facebook csillaga leáldozóban van, ez közel sem igaz. Őszintén tegye fel a kezét, aki ma még nem nyitotta meg a Facebookot!
Még mindig sokan használjuk rendszeresen, így tartalmaink tervezése során se feledkezzünk meg róla!

A Facebook felületén is érdemes kipróbálni például rövid animációs tartalmakat, amik feldobhatják szokásos kommunikációdat - ahogy mi tettük az alább látható poszttal.
Ha nincs grafikusod, aki segít ebben, ne aggódj: többek között a Canva átlátható, könnyen kezelhető és magyar nyelven is elérhető felületén végtelen lehetőséged van arra, hogy videókészítéssel is kísérletezz.  Néhány beúszó kép, szöveg a legfontosabb kulcsszavakkal, és készen is vagy - nem kell rögtön beleugranod a mélyvízbe. Természetesen itt is érdemes az egyre jobb minőségre törekedni, így ha tanácsra vagy segítségre lenne szükséged ilyen téren, mi is szívesen segítünk!

Carousel poszt
Dinamikus animációkkal könnyebben megragadhatjuk a figyelmet

Nemzetközi és hazai trendek

A trendvonat veszélyes is lehet, így nem minden esetben érdemes felszállni rá - csak akkor, ha úgy érzed, az adott trend egyezik azokkal az értékekkel és képpel, amit meghatároztál céged számára.

A mesterséges intelligencia kérdése: vele vagy nélküle? 

A videós tartalmak után a legnagyobb trend a mesterséges intelligencia. Szöveget ír helyetted, videókat és képeket is generálhat, így ezzel sem kell foglalkoznod. Jól hangzik, nem igaz? 

A valóság viszont ennél jóval árnyaltabb. Ahogyan erről már korábban is írtunk, pontosan emiatt például a Google algoritmusa is szűri az AI által generált tartalmakat, így ezt a trendet érdemes fenntartásokkal kezelni. 

Sok mindenben segíthet a mesterséges intelligencia, de szerintünk leginkább ötletek gyűjtésére érdemes használni. Az MI-vel kapcsolatos vélemények továbbra is szerteágazóak, így a célcsoportodat is érdemes figyelembe venni, mielőtt alkalmazod a “virtuális segítséget”  közösségi média felületeiden.

Központban a mesterséges intelligencia‍
AI: néha jobb vele, néha jobb nélküle

Őszinteség és hitelesség

Előző pontunkból továbbfűzve a gondolatot: egyre erősebbé vált a felhasználókban az őszinte, emberi, "valódi" tartalmakra való kiéhezettség. Olyan helyzeteket szeretnének látni, amelyeket ők is átélhetnek, illetve olyan személyek általi kommunikációt, akiben önmagukat láthatják, vagy akit elérhetőnek éreznek. Kutatások szerint a fiatalabb korosztály több mint fele támogatná, hogy a magánemberek mellett a cégek is aktívan kommunikáljanak nehezebb, komolyabb témákról. 

Úgy tűnik, hogy 2024-ben a "highlight reel"-eket kezdi felváltani az őszinte és hiteles kommunikáció. A célközönség egyre jobban értékeli a nyitottságot és a transzparenciát, és elvárja a cégektől, hogy ne csak a sikereikről, de a kihívásaikról is beszéljenek.

SEO a közösségi médiában

Tudtad, hogy a TikTok a Z-generáció elsőszámú keresőmotorja? A helyesen SEO-optimalizált tartalmak tehát a For You page-en kiemelt szerepet kaphatnak. Ehhez szükség van arra, hogy gyorsan reagálj az adott trendekre, és jó minőségű tartalmat készíts. Ne a szokásos hashtageket használd,, hanem keresd meg a leghatékonyabb kulcsszavakat! 

Erről nemrég írtunk egy részletes cikket is: TikTok SEO - Így kerülj előre a keresési találatok listáján!

TikTok SEO
A SEO a TikTokon is segít kiemelkedni

A storytelling

Van olyan történeted, ami a célközönséged számára releváns lehet? Ha igen, akkor itt az ideje megosztanod - de nem mindegy, hogyan!
A storytelling, azaz történetmesélés egy örökzöld alap, ami sosem megy ki a divatból. Régóta az egyik legjobban működő marketingeszköz, hiszen a történeteket egészen máshogy dolgozza fel az agyunk, mint amikor pusztán információkat kapunk, így nagyon jól tud velük azonosulni bármelyik célcsoport. 

2024-ben viszont nem kell már akkora figyelmet fordítanod a lineáris történtmesélésre, mint korábban.

#m1-y#A hatalmas médiazaj miatt az a legjobb, ha rögtön belevágsz a közepébe, és a legizgalmasabb résznél kezded a történeted, bármilyen furcsának is tűnik ez.##

történetmesélés a közösségi médiában
Élj (máshogy) a történetmesélés erejével!

UGC - felhasználók által generált tartalom

Az őszinteséghez, a személyességhez és a történetmeséléshez kapcsolódóan meg kell említenünk az egyre népszerűbbé váló, felhasználók által generált tartalmakat, más néven a UGC-t (User Generated Content), amely az elkötelezettség kiépítésének egyik leghatékonyabb módja. Ereje annak köszönhető, hogy a cégek helyett magánemberek (a márka célközönségének tagjai) hoznak létre a márkához kapcsolódó tartalmakat, ezzel pedig hitelesebbé és közvetlenebbé teszik a kommunikációt. Ha jól átgondolt online hirdetésekkel is ráerősítesz a hatásra, hihetetlen növekedést érhetsz el!

Fontos, hogy az UGC nem egyenlő az híres-hírhedt influenszer marketinggel - bár utóbbi is nagyon népszerű, valamelyest más alapokon nyugszik a hatékonysága. 

UGC - felhasználók által generált tartalom
Egyre népszerűbb a userek által létrehozott tartalom (UGC)

Néhány jó tanács

Zárásként néhány pontban összefoglaljuk azt is, hogy sokévnyi közösségi média menedzsment tapasztalatunk alapján mit érdemes tenned (és elkerülnöd) online kommunikációd során 2024-ben.

közösségi média tippek, trükkök‍
Egy-egy jó ötlettel szemben többet érhet egy tudatos stratégia.
  • Határozd meg a stratégiád! - Tervezd meg előre, hogy mikor miről szeretnél kommunikálni és mindezt hogyan szeretnéd kivitelezni. Ezáltal kommunikációdat már előre az aktuális eseményekhez igazíthatod, és úgy építheted fel, hogy közönséged újra és újra vissza akarjon térni hozzád.
  • Ahány felület, annyiféle kommunikáció. - Ahogy már a cikk elején is említettük, nagyon fontos, hogy ne azonosítsuk egyként a platformokat, amelyeken kommunikálni szeretnénk, hanem mindegyikre építsünk külön-külön stratégiát. Például (hacsak nem ez alkotja vállalkozásod termékét), az üzleti értékeidet elsősorban ne az Instagramon oszd meg, mert a célközönséged nagy valószínűséggel nem fogja ugyanúgy értékelni, mint ahogy LinkedIne tenné - azon a platformon, ami kifejezetten a szakmai kapcsolódás helye.
  • Fontos a változatosság! - Kerüld az egyhangú, ismétlődő posztokat. Készíts edukatív anyagokat, lazább és viccesebb bejegyzéseket, akár egy rövid hírlevelet vagy vitaindító bejegyzéseket - így azt is láthatod, mire reagál legjobban közönséged.
  • Ne a ChatGPT-vel írasd meg az összes szöveged. - Bár gyors megoldásnak tűnik a szövegírás kiszervezése, a követőid érezni fogják a kommunikációdon, ha hirtelen eltűnik az ember a szavak mögül - és határozottan nem fogják értékelni. 

Az igazán ütős online jelenlét “titka”, hogy mindig oda kell figyelni a trendekre, a célközönséged igényeire és szokásaira, és nem utolsósorban a versenytársaid tevékenységére. Az így megismert bevált gyakorlatokat saját céged képére formálva aktív, márkádhoz kötődő közösséget alakíthatsz ki online felületeiden. 

#promobox-szolg-social#Úgy érzed, szükséged lenne egy csapat segítségére a hatékony stratégia felépítéséhez?##

További bejegyzések

Ezek is érdekesek lehetnek

Csak mondd ki! A hangalapú keresés útja
Keresőoptimalizálás (SEO)
Csak mondd ki! A hangalapú keresés útja
Miben segíthet egy social média ügynökség?
Közösségi média menedzsment
Miben segíthet egy social média ügynökség?
Útmutató az Advantage+ vásárlási kampányokhoz
PPC kampánykezelés
Útmutató az Advantage+ vásárlási kampányokhoz
A legjobb AI-alapú videószerkesztő eszközök 2024-ben
Design
A legjobb AI-alapú videószerkesztő eszközök 2024-ben
Videó és podcast készítés ötletek
Közösségi média menedzsment
Videó és podcast készítés ötletek
A legfontosabb Google rangsorolási szempontok és tényezők 2024-ben
Keresőoptimalizálás (SEO)
A legfontosabb Google rangsorolási szempontok és tényezők 2024-ben
A YouTube hirdetés készítés alapjai
PPC kampánykezelés
A YouTube hirdetés készítés alapjai
Minden, amit a Google SERP funkciókról tudni szerettél volna
Keresőoptimalizálás (SEO)
Minden, amit a Google SERP funkciókról tudni szerettél volna
Mi a SEO (keresőoptimalizálás) ára és költsége 2024-ben?
Keresőoptimalizálás (SEO)
Mi a SEO (keresőoptimalizálás) ára és költsége 2024-ben?
 A visszamutató linkek szerepe a keresőoptimalizálásban
Keresőoptimalizálás (SEO)
A visszamutató linkek szerepe a keresőoptimalizálásban
Mivel foglalkozik egy SEO ügynökség?
Keresőoptimalizálás (SEO)
Mivel foglalkozik egy SEO ügynökség?
Sikeres SEO stratégiák – így növelheted weboldalad organikus láthatóságát és tekintélyét
Keresőoptimalizálás (SEO)
Sikeres SEO stratégiák – így növelheted weboldalad organikus láthatóságát és tekintélyét
Tippek a SEO versenytárs elemzéshez
Keresőoptimalizálás (SEO)
Tippek a SEO versenytárs elemzéshez
Hogyan írj Google frissítéseknek ellenálló tartalmat?
Keresőoptimalizálás (SEO)
Hogyan írj Google frissítéseknek ellenálló tartalmat?
Facebook oldal kezelése - milyen feladatokkal jár a létrehozás és a folyamatos kezelés?
Közösségi média menedzsment
Facebook oldal kezelése - milyen feladatokkal jár a létrehozás és a folyamatos kezelés?