Keresőoptimalizálás (SEO)

Mi a SEO (keresőoptimalizálás) ára és költsége 2024-ben?

Írta:
Selector
Olvasási idő:
8
perc

Napjainkra a SEO (Search Engine Optimization vagy magyarul keresőoptimalizálás) nagyon nagy népszerűségnek örvend, hiszen ki ne akarná, hogy vállalkozása az első helyen szerepeljen az organikus keresési eredmények között a Google keresőjében? Hogyha vállalkozóként nem igazán értesz a SEO világához, akkor sincs nagy probléma, hiszen ma már számos cég és szakember foglalkozik azzal, hogy kiszervezve ezt a stratégiai feladatot, cége webhelye előkelőbb helyen szerepeljen a találati listákon. Semmi sincs azonban ingyen, a SEO szolgáltatások ára pedig igen széles skálán mozog. De vajon mennyi az annyi, már ami a keresőoptimalizálás árakat illeti?

Miért fontos a SEO-val és a SEO árakkal tisztában lenni? 

Tudjuk, most azt gondolod, hogy ez az egész SEO témakör egy lerágott csont. És hogyha lehet egyszerűen fizetett Google hirdetéseket is létrehozni a vállalkozásod előre sorolása érdekében, miért kellene vesződnöd az egész keresőoptimalizálással? 

A helyzet azonban nem ilyen egyszerű. Manapság, amikor nagyon sok a hasonszőrű vállalkozás, ugyanolyan termék kategóriával rendelkező webshop, megegyező termékeket fogalmazó vagy szolgáltatást nyújtó cég létezik, az ember sokszor elveszik az adatok, információk és lehetőségek tengerében. 

#m1-p#VEGYÜNK EGY IGEN EGYSZERŰ PÉLDÁT##

Gondolj csak bele: nagyon szeretnél megvenni egy bizonyos árucikket, de nem tudod pontosan, melyik típusát és miért pont azt válaszd. Mit csinálsz először? Beírod a Google-ba, majd várod az egyes találatokat. És mit fogsz elsőként meglátni? A fizetett hirdetéseket, melyekre az emberek nagy része különböző okokból rá se kattint. Hogy miért? Azért, mert tudják, hogy azért, mert valami az első helyen áll, még nem biztos, hogy az a legjobb és leghitelesebb oldal, pont azért, mert fizetett a hirdetés. 

Egy jól optimalizált weboldal vállalkozásod sikerének kulcsa lehet. A SEO alkalmazásának egyik legjobb és legmeghatározóbb előnye, hogy ez egy olyan stratégia, amely képes befolyásolni oldalad láthatóságát és elhelyezkedését a találati listában – mindezt hosszú távon. És miért jó, hogyha előre kerül a weboldalad ezen a listán? Több vevőt tudsz bevonzani, mely a jövőben egyértelműen hatással lesz az árbevételre és a vállalkozásod mindennapi sikeres működésére. Minél több organikus találat érkezik webhelyedre, annál több látogatóra teszel szert. 

Abban az esetben, ha nem igazán értesz a vállalkozás ezen részéhez, kénytelen leszel ezt a feladatot kiszervezni valakinek. Vagy egy SEO-val foglalkozó ügynökségnek vagy egy szabadúszó SEO szakértőnek.

#promobox-newsletter###

A SEO árak pedig nagyon sok esetben eltérőek lehetnek, hiszen számos tényező befolyásolja őket:  

  • a megbízás jellege, tehát, hogy szabadúszót vagy SEO ügynökséget fogadsz fel
  • az, hogy pontosan mit szeretnél ebben a témában elérni
  • az, hogy mennyi idő alatt szeretnéd mindezt megvalósítani
  • mekkora a vállalkozásod
  • milyen típusú és mennyi szolgáltatást nyújtasz vagy terméket adsz el
  • projekt jelleggel veszed igénybe a szolgáltatást vagy rendszeresen (pl. havi szinten).
  • havi vagy óránkénti a díjszabásról van szó
  • hol helyezkedik el a tanácsadó cég
  • milyen és mennyi előzetes tapasztalattal rendelkezik
  • a SEO szolgáltatásokat igénybe vevő vállalkozás most indul vagy már régóta a piacon van
  • a megbízó mennyi időn belül szeretné látni a meghatározó eredményeket 

Vajon megéri a top keresési találatok között szerepelni?

A válasz egyértelműen igen! Fontos tudnod, hogy az érdeklődők jó része nem válogat több száz Google találat között, hanem az első, esetleg a második találati oldalon marad és onnan választja ki a számára releváns tartalmat. Ha jobban belegondolsz, te is így szoktál tenni, igaz? Ha keresel valamit ugyanis, első körben mindig a találati lista éléről választasz weboldalt, és nagyon indokolt esetben ütöd fel a tizenötödik soron következő honlapot. Mivel a SEO bizonyos kulcsszavakkal éri el a látogatottságot, így érdemes azokat jól átgondoltan, előzetes kulcsszókutatás alapján kiválasztanod. 

Weboldalad így tehát mindenféleképpen tartalmazza a legkeresettebb, de még releváns kulcsszavakat, ami vállalkozásodat a legjobban jellemzi. Az, hogy mennyire könnyen jelenik meg weboldalad a keresési eredmények között, nagyban függ tőled is. Számos dolog befolyásolhatja ugyanis, hiszen a tartalmad relevanciája, hossza vagy az, hogy mikor tetted közzé ugyanolyan hatással van a keresés eredményeire, mint az, hogy hányszor és milyen - számodra fontos - kulcsszavakat használsz. Ami pedig a keresőoptimalizálás árakat illeti, érdemes több helyen is körbenézni, mert egyes szolgáltatók között hatalmas árkülönbségek is megmutatkozhatnak.

Mennyi az annyi, már ami a SEO árakat illeti? 

A SEO árak sok mindentől függhetnek, hiszen a SEO szolgáltatások igen sokrétűek lehetnek, de vállalkozásod mérete például nagyban meghatározhatja, milyen díjszabással kell kalkulálni, hiszen a SEO-val foglalkozó cégek az elvégzendő feladatok (és azok mennyisége) tükrében alakítják ki személyre szabott tarifáikat.  

Ezzel a táblázattal egy átfogó képet nyújtunk, hogy tájékozódj az átlagos SEO árakat illetően:

Természetesen a fentebb felsorolt árak nem jelentik, hogy minden SEO ügynökségre ezek a díjak lennének jellemzőek, és nyilván annak függvényében, hogy mekkora egy cég és hogy hány hónapig hány domainjére milyen keresőoptimalizálási szolgáltatásokat szeretne igénybe venni, a határ lehet a csillagos ég is. Sok SEO ügynökség azonban folyamatos megbízás vagy hosszabb távú elköteleződés esetén kedvezőbb havi díjakat is kínálhat. 

#m1-p#MINÉL NAGYOBB A WEBOLDALAD VAGY A PROJEKTED, ANNÁL SZÉLESEBB SKÁLÁN MOZOGNAK A SEO ÁRAK.##

Tulajdonképpen mit értünk a keresőoptimalizálás árak alatt?

Nagyon sok mindent, melyek a szolgáltatást nyújtó SEO szakértők vagy ügynökségek szerint igen eltérőek lehetnek. A SEO árak ugyanis nemcsak magát a SEO szövegírást foglalják magukban, hanem rengeteg olyan dolgot is, amely a konkrét projekthez tartozik. 

Például sokan saját weboldalukat is előbb kielemeztetik a szakértő cégekkel, és fontosnak tartják, hogy kutassanak kicsit a konkurencia után is, tehát tájékozódjanak és információkat kapjanak a versenytársakról. Van, ahol a SEO szolgáltatásokat összekötik bizonyos PR elemekkel és egyéb marketing tevékenységekkel. Egyes vállalkozások külön díjat számítanak fel a különböző kapcsolattartási formáknál, például más árszabásuk van a személyes találkozón, a telefonos egyeztetésnél, az online konzultációknál.

Sok SEO cég a már meglévő weboldalra auditot készít, ahol javaslatokat tesznek a felfedezni vélt hibák kijavítására. Természetesen a kulcsszó kutatás minden esetben központi feladatát képezi az elvégzendő feladatoknak. 

Azt, hogy kinek is adjuk ki a keresőoptimalizálásra vonatkozó feladatokat, teljes mértékben tőlünk függ. Lehetőségek tárháza áll rendelkezésünkre, mivel választhatunk szabadúszó SEO tanácsadók, SEO ügynökségek vagy full-service marketing ügynökségek között.

A SEO szolgáltatási árak kialakításához az ügynökségnek előzetesen mindenképpen tájékozódnia kell az ügyfél jelenlegi helyzetéről és aktuális célkitűzéseiről, elvárásairól. Ezek után tudják meghatározni, pontosan mennyi munkára, milyen jellegű tartalomfejlesztésre lesz szükség, és hozzávetőlegesen mennyi ideig fog tartani a projekt. 

Milyen szolgáltatásokat találhatunk a keresőoptimalizálás árainak palettáján? 

1.    SEO tanácsadás és konzultáció: ennek során a szakértők megnézik a weboldalat és válaszolnak a benned felmerült kérdésekre. Az első találkozón mindenki ismerteti az álláspontját és az általad elmondott szempontok mentén a tanácsadó felvázolja, hogyan is fog kinézni a jövőbeli munkafolyamat és pontosan milyen elvégzett feladatokra számíthatsz, illetve milyen kritikus pontja van a vállalkozásodnak, ahol szükséges valamilyen formában beavatkozni. A tanácsadásnak eltérő óradíja lehet, hiszen 15.000 forinttól kezdve akár 50.000 forintig is terjedhet óránként, de néha kifoghatsz olyan tanácsadót is, aki valamilyen akció keretében ingyenesen felméri a honlapod onsite beállításait. 

2.    Kulcsszókutatás: ahhoz, hogy a keresőmotorokban megjelenj, a megfelelő kulcsszavakra van szüksége a vállalkozásodnak. A SEO első lépéseként (a tartalomgyártás mellett) szinte mindenki a megfelelő kulcsszavak kitalálásával kezdi a folyamatot, hiszen erre építik az egész munkát. Ha a megfelelő kulcsszavakkal rendelkezel, weboldalad láthatósága is javul a keresőmotorokban. Az, hogy mennyibe kerül a kulcsszókutatás, nagyban függ attól, hogy hány központi szóra építik fel a projektet. Átlagban 15.000 és 25.000 forint között mozognak az árak termékkategóriánként, de egy projekt során igen sok területet is szükséges lehet megvizsgálni., (lásd a táblázatot).

3.    SEO audit: ha még hatékonyabban szeretnéd optimalizálni weboldalad, szükséges lehet egy audit, mely során kielemzik weboldalat és már meglévő folyamataidat SEO szempontból. A SEO audit  fix összegét meghatározza, hogy milyen típusú ellenőrzést választasz, ugyanis létezik szoftveres és manuális szakértői elemzés is. Egy „egyszerűbb” elemzés 50.000 forintig terjedhet, ám, ha mindent átható elemzést és szoftveres analitikát kérsz, a határ kb. 250.000 forint.

4.    Linképítés: egy domain elismertségének, tekintélyének fokmérője, hogy milyen más weboldalakról hivatkoznak rá. Ezért nagyon fontos, hogy minél több erős link mutasson a te weboldaladra is, ugyanis ekkor a Google is jobb helyekre pozícionál a találati listákban. A linkprofil fejlesztésére felkérhetsz szakembereket vagy cégeket, ez a mesterséges linképítés. Természetes linképítésről akkor beszélünk, amikor saját tartalmadat (pl. blog vagy bejegyzés) oldalad látogatói érdekesnek találják és saját maguknál is megosztják, tehát belinkelik hivatkozásként. Az alsó kategóriás linkeket már 5000 Ft/ db áron találhatsz, a magasabb színvonal már jóval drágább, egy PR cikkbe ágyazott link esetén 50.000-100.000 forint között mozog, de egy magas látogatottságú vagy magas presztízzsel rendelkező portálon akár több százezer forintos kiadást is jelenthet.

5.    Szövegírás: természetesen a legelső és legegyértelműbb dolog SEO kapcsán a szövegírás, mely mindennek az alapját képzi. Jó minőségű és értékes tartalmak nélkül ugyanis nincs SEO. Fontos, hogy tartalmaid egyediek, kreatívak és érdekesek legyenek, hogy minél többen olvassák hírleveleidet, blogjaidat, weboldaladat stb. A szövegírók karakter árat számítanak fel, ami 2-5 Ft/karakter között mozog. 

Összegzés

Az, hogy milyen fizetési tendenciát választasz, csak rajtad múlik. Természetesen, ha csak projekt alapon fizetnél, mert azt tartod a legjobb opciónak, lehetőséged van arra is. Azonban el kell mondjuk, hogy a havidíjas keresőoptimalizálás nagyon hatékony formája annak, hogy vállalkozásodat előkelő helyre sorolja a Google, hiszen itt folyamatosan foglalkoznak cégeddel. Egy folyamatos SEO menedzsment szolgáltatás hosszú távon biztosíthatja, hogy vállalkozásodat megtalálják a Google-ben, aminek köszönhetően nem az utolsó helyeken fog kullogni a találati listákban.

#promobox#Szakértői csapat segítségére lenne szükséged a SEO stratégiád felpörgetéséhez?##

További bejegyzések

Ezek is érdekesek lehetnek

Csak mondd ki! A hangalapú keresés útja
Keresőoptimalizálás (SEO)
Csak mondd ki! A hangalapú keresés útja
Miben segíthet egy social média ügynökség?
Közösségi média menedzsment
Miben segíthet egy social média ügynökség?
Útmutató az Advantage+ vásárlási kampányokhoz
PPC kampánykezelés
Útmutató az Advantage+ vásárlási kampányokhoz
A legjobb AI-alapú videószerkesztő eszközök 2024-ben
Design
A legjobb AI-alapú videószerkesztő eszközök 2024-ben
Videó és podcast készítés ötletek
Közösségi média menedzsment
Videó és podcast készítés ötletek
Közösségi média trendek 2024-ben
Közösségi média menedzsment
Közösségi média trendek 2024-ben
A legfontosabb Google rangsorolási szempontok és tényezők 2024-ben
Keresőoptimalizálás (SEO)
A legfontosabb Google rangsorolási szempontok és tényezők 2024-ben
A YouTube hirdetés készítés alapjai
PPC kampánykezelés
A YouTube hirdetés készítés alapjai
Minden, amit a Google SERP funkciókról tudni szerettél volna
Keresőoptimalizálás (SEO)
Minden, amit a Google SERP funkciókról tudni szerettél volna
 A visszamutató linkek szerepe a keresőoptimalizálásban
Keresőoptimalizálás (SEO)
A visszamutató linkek szerepe a keresőoptimalizálásban
Mivel foglalkozik egy SEO ügynökség?
Keresőoptimalizálás (SEO)
Mivel foglalkozik egy SEO ügynökség?
Sikeres SEO stratégiák – így növelheted weboldalad organikus láthatóságát és tekintélyét
Keresőoptimalizálás (SEO)
Sikeres SEO stratégiák – így növelheted weboldalad organikus láthatóságát és tekintélyét
Tippek a SEO versenytárs elemzéshez
Keresőoptimalizálás (SEO)
Tippek a SEO versenytárs elemzéshez
Hogyan írj Google frissítéseknek ellenálló tartalmat?
Keresőoptimalizálás (SEO)
Hogyan írj Google frissítéseknek ellenálló tartalmat?
Facebook oldal kezelése - milyen feladatokkal jár a létrehozás és a folyamatos kezelés?
Közösségi média menedzsment
Facebook oldal kezelése - milyen feladatokkal jár a létrehozás és a folyamatos kezelés?