PPC kampánykezelés

Így nézheted meg, mit hirdetnek a versenytársaid

Írta:
Évi
Olvasási idő:
3
perc

Az üzleti sikerhez a legtöbbször nem elég egy jó termék vagy szolgáltatás ötlet, hiszen annak hírét is el kell juttatnod a potenciális vásárlókhoz, így hirdetéseiddel is ki kell emelkedned a tömegből. Fontos, hogy ne maradj le versenytársaidtól, ezért érdemes figyelemmel kísérni őket, ami valljuk be nem egyszerű, ugyanis számtalan hirdetés fut az online térben. Mit szólnál, ha mutatnánk pár hasznos eszközt, amelyek segítségével egyszerűen nyomon követheted a konkurens cégek hirdetéseit, inspirációt gyűjthetsz az üzletág legjobbjaitól? Ez ugyanis lehetséges, hiszen léteznek olyan eszközök, melyekkel egyszerűen megnézheted, hogy a különböző platformokon mit és hogyan hirdetnek versenytársaid.

Így nézheted meg, mit hirdetnek a versenytársaid

Tekintsd meg versenytársaid Facebook hirdetéseit

Ezt egyszerűen megteheted, amint megismerted a Facebook Ads Library-t, magyarul Facebook Hirdetéstárat. Ez egy olyan eszköz, amely lehetővé teszi, hogy a Facebook hirdetéskezelés során azon hirdetések között keress, amelyek nem csak a Facebookon, de a Facebook-termékekben (például: Messenger, Instagram, Audience Network, stb.) jelenleg is futnak. Nem fontos, hogy a hirdetésekkel, amelyeket megtekintenél, találkoztál-e már korábban, ugyanis bármit meg tudsz keresni.

Jó hír, hogy a Hirdetéstárat alapvetően bárki használhatja, tehát abban akkor is kereshetsz, ha nincs Facebook fiókod (természetesen kivételek mindig vannak, így például a felnőtt tartalmak megtekintéséhez rendelkezned kell saját fiókkal). A hirdetések az első megjelenéstől számítva, körülbelül 24 órán belül már a Hirdetéstárban is jelen lesznek, így ha akár teszt jelleggel saját, újonnan induló hirdetéseidet tekintenéd meg, de azokat nem találod azonnal, érdemes várnod egy kicsit.

Facebook hirdetéstár

Így működik a Facebook Hirdetéstár

A Hirdetéstárat itt tudod elérni, és miután a jobb felső sarokban kiválasztottad a megfelelő országot, indulhat is a keresés. A “Teljes körű keresés” gombra kattintva láthatod is, hogy a keresősávba már beírható lesz a hirdető neve - akár versenytársad cégneve - akinek így megnézheted jelenleg futó aktív hirdetéseit, valamint az ehhez kapcsolódó médiaelemeket (fényképeket, akár videókat) és szövegeket is.

Amennyiben társadalmi kérdésekkel, politikával, választásokkal kapcsolatos hirdetések érdekelnek, azok aktív, és - a kereskedelmi hirdetésekkel ellentétben - már inaktív hirdetéseit is megtekintheted. Ezekre a “kérdések, választások vagy politika” gombra kattintva kereshetsz rá.

Nem csak magát a hirdetést látod, de annak bizonyos adatait is. Ha megtaláltad a keresett hirdetést, kattints a ‘Hirdetés adatainak megjelenítése’ gombra, ahol máris láthatod például azt, hogy a hirdetés mikor jelent meg, a hirdetés felső részén található ikonok pedig azt is jelzik, hogy mely platformokon. Ezen túlmenően megtalálod a hirdetés azonosítóját, valamint magát a linkjét is, amelyet böngésződbe bemásolva közvetlenül láthatod a hirdetést.

Alkalmazhatsz szűrőket is, amelyekkel még inkább leszűkítheted, hogy hol, vagy milyen témában keresnél hirdetéseket. A következő szűrőket használhatod:

  • Helyszín: Lehetőséged van kiválasztani, hogy pontosan melyik országban lévő versenytársad hirdetéseid néznéd meg.
  • Platform: Ha csak a Facebook, Messenger, Instagram vagy az Audience Network platformjain lévő hirdetések között böngésznél, azt is megteheted külön-külön, de természetesen beállíthatod, hogy minden platform hirdetéseit egyszerre lásd.
  • Megjelenés: Megnézheted, hogy egy adott időszakban mely hirdetések voltak aktívak.

#promobox-newsletter###

A Google hirdetésekről se feledkezzünk meg!

Habár számos tippet tudunk Neked adni arra, hogy Google Ads kampányaid hogyan lehetnek sikeresek, a Google hálózatán futó hirdetéseket is érdemes nyomon követned, ugyanis hasonlóan a Facebook hirdetésekhez, ez esetben sem ajánlott lemaradni versenytársaidtól. A konkurencia szemmel tartásához a Moat eszközt ajánljuk. Google Ads hirdetéskezelés és Google Ads audit szolgáltatásaink keretében számos ügyfelünkkel egyeztettünk és nagyon kevesen figyelik a versenytársaik hirdetéseit.

Ez az alternatíva a display hirdetések elemzését teszi lehetővé számodra, ugyanis felsorakoztatja versenytársaid aktuálisan futó és korábbi display hirdetéseit. Azt fontos azonban megjegyezni, hogy vannak bizonyos korlátai, ugyanis csak nagyobb márkák esetén működik, kisebb vállalatok hirdetéseit egyelőre nem tudod rajta megkeresni.

A nagyobb brandek között azonban egyszerűen kereshetsz a főoldalon lévő keresősáv segítségével, amelyben a “search by brand” kifejezés található. Írd be a keresett márkát, vagy akár a márka .com címét, és már láthatod is a jelenleg és a múltban futó display hirdetéseket, amelyekre ha ráhúzod az egered, láthatsz néhány adatot is a hirdetéssel kapcsolatban, például, hogy melyik időszakban futott, milyen eszközön és milyen méretben.

Moat használat közben

Összegzés

A Facebook Hirdetéstár és a Moat is nagyon jó eszközök arra, hogy megtudd - akár egy aktuális kampányidőszakban - miket hirdetnek versenytársaid, de semmiképpen sem ajánlott, hogy másold hirdetéseiket, inspirálódáshoz azonban teljesen megfelelőek lehetnek. Fontos, hogy nem csak versenytársaid hirdetéseit érdemes átnézned, ugyanis könnyen meglehet, hogy más szektorokban bevált gyakorlatokat/sémákat te is átültethetsz és személyre szabva felhasználhatsz saját terméked/szolgáltatásod hirdetései során.

#promobox-szolg-ppc#Ha azonban inkább profikra bíznád hirdetéseid kezelését, keress minket bátran!##

További bejegyzések

Ezek is érdekesek lehetnek

Nem az évvége a kiemelt szezonod? Erre figyelj hirdetési büdzséd kezelésekor!
PPC kampánykezelés
Nem az évvége a kiemelt szezonod? Erre figyelj hirdetési büdzséd kezelésekor!
Így helyezz el Facebook pixel, Google Analytics és Google Tag Manager követőkódot WordPress oldaladon
Webanalitika
Így helyezz el Facebook pixel, Google Analytics és Google Tag Manager követőkódot WordPress oldaladon
YouTube Shorts SEO: minden, amit tudnod kell!
Keresőoptimalizálás (SEO)
YouTube Shorts SEO: minden, amit tudnod kell!
A hatékony ClickUp workspace kialakítása: tervezéstől a bevezetésig
Hatékonyság
A hatékony ClickUp workspace kialakítása: tervezéstől a bevezetésig
2+4 kihagyhatatlan Google eszköz Wordpress alapú weboldalak számára
Webfejlesztés
2+4 kihagyhatatlan Google eszköz Wordpress alapú weboldalak számára
Így alkosd meg a márkaidentitásod!
Közösségi média menedzsment
Így alkosd meg a márkaidentitásod!
A tartalommarketing és a linképítés kéz a kézben járnak: így használd őket együtt
Keresőoptimalizálás (SEO)
A tartalommarketing és a linképítés kéz a kézben járnak: így használd őket együtt
Miért éri meg jobban, ha ügynökségre bízod a hirdetéskezelést?
Ügynökség
Miért éri meg jobban, ha ügynökségre bízod a hirdetéskezelést?
Mi az az employer branding, és hogyan teheti sikeressé a Te cégedet is?
Tudástár
Mi az az employer branding, és hogyan teheti sikeressé a Te cégedet is?
TikTok SEO - Így kerülj előre a keresési találatok listáján!
Keresőoptimalizálás (SEO)
TikTok SEO - Így kerülj előre a keresési találatok listáján!
Keresletfokozó kampányok - ezt kell tudnod a Discovery-kampányok utódjáról
PPC kampánykezelés
Keresletfokozó kampányok - ezt kell tudnod a Discovery-kampányok utódjáról
Így növelheti bevételeidet egy jó webdesigner
Webfejlesztés
Így növelheti bevételeidet egy jó webdesigner
Helyettesítheti a ChatGPT a szövegírókat?
Keresőoptimalizálás (SEO)
Helyettesítheti a ChatGPT a szövegírókat?
GA4 (Google Analytics 4) - újdonságok és az Analytics átállás 2023-ban
Webanalitika
GA4 (Google Analytics 4) - újdonságok és az Analytics átállás 2023-ban
Kreatív ügynökség vagy marketing ügynökség?  Melyiket válasszam?
Ügynökség
Kreatív ügynökség vagy marketing ügynökség? Melyiket válasszam?