Webfejlesztés

Webshop motorok összehasonlítása - melyik, kinek jó?

Írta:
Olvasási idő:
4
perc

Napjainkban, egy webáruház indítása és annak későbbi sikere nem feltétlenül csak pénz és idő kérdése. Az előkészítő folyamatban nagyobb hangsúly helyeződik a jelenkori igényeknek legmegfelelőbb webáruház szoftver kiválasztására úgy, hogy az a vállalkozás közép- vagy hosszú távú céljait is hatékonyan támogassa.
Az egyedi fejlesztésű és bérelhető szoftverek mellett a leendő webáruház tulajdonosok az említett kategóriák közé ékelhető, nyílt forráskódú webáruház motorok közül is választhatnak. Jelen cikkünk ezen motorok közül is a legismertebb és legelterjedtebb megoldásokra nyújt részletesebb betekintést.

Webshop motorok összehasonlítása

Az internetes kereskedelem töretlen térnyerését igazolja, hogy az elmúlt 10 évben 20-szorosára nőtt az online vásárlások forgalma, és ezzel párhuzamosan alakultak ki és fejlődnek azok a kiszolgáló platformok, amelyek megbízható hátteret nyújtanak a piaci szereplők stabil online megjelenéséhez.

Milyen előnyökkel jár, ha nyílt forráskódú webáruház motor mellett döntesz?

Az  e-commerce szoftverek jelentősége a szabad használatukban, terjeszthetőségükben, módosíthatóságukban rejlik, és bár gyakran ingyenes motorként definiálják őket, jellemzően az ingyenes verziók mellett fizetős változattal, vagy fizetős funkciókkal is rendelkeznek.

Az open source webáruház szoftverek mögött sok ezres, nemzetközi fejlesztői közösség áll, akik közös tudása, tapasztalata, know how-ja jelenik meg az általad használt funkciókban, letöltött bővítményekben. Amennyiben elakadnál a fejlesztésben vagy egyszerűen csak kérdésed merülne fel a webáruház kialakítása során, biztos szakértői támogatásra, segítségre számíthatsz a motorok fejlesztői közössége által.

A nyílt forráskódú motorokat nemcsak folyamatosan fejlesztik és bővítik, hanem úttörőivé is váltak az e-commerce trendeknek, mélyreható piaci ismereteiknek és a legújabb piaci változásokra, felhasználói igényekre, szokásokra történő rendkívül gyors reagálásuknak köszönhetően.

Mire figyelj a nyílt forráskódú webáruház motorok választásakor?

Hacsak nem rendelkezel programozói vénával, az összetettebb funkciókat igénylő motorok telepítéséhez, bővítéséhez szakértői segítségre, fejlesztőre lesz szükséged. 

Az alapfunkciók rendszerint ingyenesen használhatók, azonban az igazi finomságokat rejtő megoldások a bővítmények fizetős verzióiban állnak rendelkezésedre.

A webáruházad üzemeltetéséhez szükséges tárhelyet és hoszting szolgáltatást neked kell igénybe venni, hasonlóan gondoskodnod kell a webáruház folyamatos üzemeltetéséről, frissítéséről is.

Melyik open source webáruház motor lehet számodra a megfelelő?

nyílt forráskódú webshop motorok

WooCommerce

Amennyiben rendelkezel WordPress oldallal, bizonyára nem ismeretlen számodra a WooCommerce plugin sem, amely segítségével gyakorlatilag ingyen kibővítheted weboldalad egy komplett webáruházzal.

WooCommerce plug-in
WordPress oldalat a WooCommerce plug-in segítségével könnyedén kibővítheted egy komplett webáruházzal.
Forrás:
WordPress.org

Mikor érdemes WooCommerce webáruházban gondolkodnod?

  • Már üzemeltetsz WordPress oldalt, vagy ezzel tervezed kialakítani online megjelenésed.
  • Szeretnéd online felületeidet egy adminisztrációs rendszerből kezelni.
  • A költséghatékony megoldás fontos szempont webáruházad indításához.
  • Olyan termékkörrel foglalkozol, ahol a kínálatod nem haladja meg a kb. 1000 terméket.

Akkor ajánljuk, ha összetettebb, esetleg egyedi funkciókkal szeretnéd bővíteni webáruházad, vagy egyedi fejlesztésben, vagy kiegészítő pluginok alkalmazásában kell gondolkodnod. Sajnos, a nem megfelelő szakértelemmel, gyakorlattal elkészített WordPress oldalad könnyen lelassulhat. A havi frissítések körültekintést igényelnek, előfordulhat, hogy a WordPress sablon nem kompatibilis tökéletesen a WooCommerce frissítéssel.

#m1-y#WOOCOMMERCE: WordPress, 1000 termékig, költséghatékony, egy admin rendszer, induló webáruház##

#promobox-newsletter###

PrestaShop

Méltán említjük meg a PrestaShop webáruház motort is, ami az elmúlt évek folyamatos fejlesztéseinek, bővítéseinek köszönhetően nemzetközi szinten is komoly szerepet, számokban kifejezve kb. 9 millió letöltést könyvelhet el.

PrestaShop
A PrestaShop webáruház kezelőfelülete
Forrás: PrestaShop.com

Mikor lehet a PrestaShop jó választás?

  • Elsősorban kis- vagy közepes méretű webáruház működtetése a cél.
  • Ha otthonosabban mozogsz a magyar nyelvű kezelőfelületen és dokumentációkban.
  • A keresőoptimalizálásra szeretnél nagyobb figyelmet fordítani.
  • Az összetett funkciók helyett az egyszerűbb, átláthatóbb webáruház struktúra áll fókuszban.

Prestashop esetében sem tudsz eltekinteni a programozói ismeretektől, vagy szakértő bevonásától és számolj azzal, hogy az összetettebb funkciókat biztosító bővítmények ebben az esetben is fizetősek lesznek.

#m1-y#PRESTASHOP: kis-, közepes webáruház, magyar nyelv, SEO, egyszerűbb##

OpenCart

Amennyiben a könnyű kezelhetőség, felhasználóbarát kezelőfelület mellett a testreszabhatóság és a terhelhetőség is fontos szempont, a világszerte legismertebb OpenCart webshop motor megfelelő opciót jelenthet.

OpenCart
Az OpenCart motor kezelőfelülete
Forrás:
OpenCart.com

Kiknek ajánljuk az OpenCartot?

  • Kinőtted az induláskor kisebb termékkínálatot és forgalmat gördülékenyen kiszolgáló, könnyen kezelhető, felhasználóbarát webáruház motorod.
  • Lényegesen nagyobb árukészlettel, komolyabb napi látogatói számmal és forgalommal indítasz, ami a háttérben egy stabil, teherbíró motort igényel.
  • Ha szeretnél bővíteni és több webshopot üzemeltetni ugyanarról az admin rendszerről (multiple stores).
  • Amikor a határ nem jelenthet korlátot és kínálatoddal több nyelven, több valutanemben tervezed elérni célközönségedet.
  • A megbízható jelenlét mellett fontos számodra az egyedi megjelenés is.

Bár az OpenCart jól programozható felület, azonban ahhoz, hogy tökéletesen személyre szabott legyen, az összetett funkciók beállítása gördülékeny ügymenetet eredményezzen, szükséged lesz szakértői segítségre.

#m1-y#OPENCART: könnyen kezelhető, stabil, több webshop, több nyelv, több ezer termék, egyedi megjelenés, jól programozható##

Magento

Ha az álmaidnak csak a csillagos ég szab határt, akkor webáruházad működtetésében megbízható társra találsz a Magentoban, amely napjainkban a nagyvállalati szegmens piacvezető webáruház motora.

Magento
A Magento webáruház motor lehetőségei
Forrás:
Magento.com

Mikor tervezz a Magentoval?

  • Amennyiben igazán strapabíró, több ezer terméket gond nélkül kiszolgáló rendszerre van szükséged.
  • ERP, CRM, számlázó vagy egyedi banki fizetési rendszerekkel szeretnéd integrálni.
  • Nemzetközi szintű, többnyelvű webáruház létrehozása a cél.
  • Ha nemcsak elég a tudat, hogy ’jó, ha minden benne van’, de valóban ki is tudod használni a Magento által kínált széleskörű e-commerce funkciókat.
  • Webáruház megjelenésedben is egyedi design-ban gondolkodsz.

A Magento webáruházad – hacsak nem vagy szakember – nem tudod elindítani fejlesztői segítség igénybevétele nélkül. Miután egy stabil, robosztus és rendkívül komplex rendszerről van szó, így nemcsak fejlesztési költség és –időigénye magas, de szerverháttere, havi üzemeltetése és fenntartása is a piaci átlagnál szignifikánsan komolyabb díjakat jelent majd számodra. 

#m1-y#MAGENTO: strapabíró, integrálható, több ezer termék, nemzetközi, többnyelvű, egyedi, mindent tudó, erőforrás- és költségigényes##

Zárszó

WooCommerce PrestaShop OpenCart Magento
Webshopok száma > 4 millió 300 000 > 300 000 > 150 000
Fejlesztői közösség mérete > 1 000 000 > 1 000 000 > 100 000 > 100 000
Kezelt termékek száma 1 000 többezer több tízezer több tízezer
Webshop kialakítása egyszerű fejlesztői támogatást igényel fejlesztői támogatást igényel fejlesztői hátteret igényel
Webshop üzemeltetése, erőforrásigénye egyszerű / alacsony közepes közepes komplex /magas
Kezelhetőség könnyű könnyű közepesen nehéz nehéz
Megjelenés sablonos sablonos egyedi megjelenés egyedi megjelenés
Webshop motor Webshopok száma Fejlesztői közösség mérete Kezelt termékek száma Webshop kialakítása Webshop üzemeltetése, erőforrásigénye Kezelhetőség Megjelenés
WooCommerce > 4 millió > 1 000 000 1 000 egyszerű egyszerű / alacsony könnyű sablonos
PrestaShop 300 000 > 1 000 000 többezer fejlesztői támogatást igényel közepes könnyű sablonos
OpenCart > 300 000 > 100 000 több tízezer fejlesztői támogatást igényel közepes közepesen nehéz egyedi megjelenés
Magento > 150 000 < 100 000 több tízezer fejlesztői hátteret igényel komplex /magas nehéz egyedi megjelenés

Webáruházad indításakor vagy bővítésekor számtalan egyéb területen felmerülhet benned kérdés, azonban jelentős lépést teszel azzal, ha meg tudod határozni azt az irányvonalat, adott esetben konkrét webáruház motort, amely legjobban illeszkedik jövőbeli céljaidhoz és vállalkozásod jellemző paramétereihez. Cikkünkben bemutatott megoldások közül bármelyiket választhatod, a folyamatos fejlesztéseknek köszönhetően az összes motor megállja helyét saját piaci szegmensében.

#promobox#Ha új webshop indításában gondolkozol, fordulj hozzánk! Mi segítünk kiválasztani és megvalósítani a megfelelő megoldást!##

További bejegyzések

Ezek is érdekesek lehetnek

Hogyan írjunk briefet egy marketing ügynökségnek?
Ügynökség
Hogyan írjunk briefet egy marketing ügynökségnek?
Instagram újítások 2023-ban
Közösségi média menedzsment
Instagram újítások 2023-ban
Mi az a LinkedIn és hova fejlődik? - A LinkedIn az új Twitter?
Közösségi média menedzsment
Mi az a LinkedIn és hova fejlődik? - A LinkedIn az új Twitter?
Amit a TikTokról tudni érdemes
Közösségi média menedzsment
Amit a TikTokról tudni érdemes
A legfontosabb online marketing eszközök és trendek 2023-ban
Közösségi média menedzsment
A legfontosabb online marketing eszközök és trendek 2023-ban
Google Ads optimalizálási buktatók
PPC kampánykezelés
Google Ads optimalizálási buktatók
Ezekre figyelj Google Ads kampány kizáró kulcsszavainál
PPC kampánykezelés
Ezekre figyelj Google Ads kampány kizáró kulcsszavainál
Miért érdemes scripteket használni a Google Ads-ben?
PPC kampánykezelés
Miért érdemes scripteket használni a Google Ads-ben?
Hogyan tarolj a TikTok-on?
Közösségi média menedzsment
Hogyan tarolj a TikTok-on?
Facebook hirdetések vásárlási típusai: Elérés és gyakoriság
Közösségi média menedzsment
Facebook hirdetések vásárlási típusai: Elérés és gyakoriság
Tippek a minőségi mutató javítására
PPC kampánykezelés
Tippek a minőségi mutató javítására
Hogyan segíthet a Facebook hirdetés optimalizálása a vállalkozásod felpörgetésében?
PPC kampánykezelés
Hogyan segíthet a Facebook hirdetés optimalizálása a vállalkozásod felpörgetésében?
A CPC Jelentése
Keresőoptimalizálás (SEO)
A CPC Jelentése
Így töltjük meg organikusan a nőgyógyászati szakrendelőket - L33 Medical esettanulmány
Keresőoptimalizálás (SEO)
Így töltjük meg organikusan a nőgyógyászati szakrendelőket - L33 Medical esettanulmány
10 dolog, amit minden webshopnak be kell állítania SEO szempontból
Keresőoptimalizálás (SEO)
10 dolog, amit minden webshopnak be kell állítania SEO szempontból