Keresőoptimalizálás (SEO)

YouTube Shorts SEO: minden, amit tudnod kell!

Írta:
Csenge
Olvasási idő:
6
perc

Gyorsan, valami érdekeset! Ez lehetne a mottója a rövid idő alatt fogyasztható  YouTube Shorts videóknak, melyek egyre nagyobb teret hódítanak, különösen a fiatalok körében. Ám a  YouTube Shorts egy olyan eszköz, amely nemcsak a közönség szórakoztatására szolgál, hanem SEO szempontból is jelentős előnyöket kínálhat, mivel közvetlenül befolyásolhatja a keresőmotorokban való megjelenést és a rangsorolást. 

Hogyan lehetséges ez? A Shortok naponta több mint 50 milliárd megtekintést generálnak, amellyel már a kereső-algoritmusok számára is jelzést adhatnak a tartalom relevanciájáról és nem utolsó sorban értékéről. Nézzük meg, hogyan is működik  YouTube Shorts SEO!

Milyen típusú tartalmaknál működik jól a YouTube Short?

A YouTube Shorts tartalmak készítésekor többféle típusú tartalom lehet sikeres. Népszerű kategóriák közé tartoznak a gyorstalpalók, kulisszatitkok, termékbemutatók, szórakoztató jelenetek és kihívások - hogy csak néhány példát említsünk. 

A lényeg, hogy a YouTube Shorts tartalma legyen tömör, figyelemfelkeltő és vizuálisan vonzó. Olyan, ami könnyen és gyorsan megnézhető bármikor és bárhol, legyen az otthon, utazás közben, vagy akár az utcán sétálva (bár ezutóbbit természetesen nem ajánljuk).

A fiatalabb generációk YouTube-ja

A YouTube Shorts videók különösen népszerűek a fiatalabb korosztály körében. Ez a korcsoport a digitális technológia és a közösségi média robbanásszerű növekedésével együtt nőtt fel, így hozzászoktak a gyors, rövid és szórakoztató tartalmakhoz, amelyeket mobil eszközökön fogyasztanak.

A  YouTube Shorts tökéletesen illeszkedik ebbe a fogyasztási mintába, mivel a gyors tempójú, azonnal fogyasztható tartalmak ideálisak az okostelefonon, tableten történő megtekintésre, és könnyen megoszthatók a közösségi hálózatokon. A fiatalabb korosztályok körében a "scrolling" kultúra – azaz a tartalmak gyors átlapozása és fogyasztása – jellemző, és a Shorts videók tökéletesen kiszolgálják ezt az igényt.

YouTube Shorts videók
A YouTube Short videók versengenek a figyelmünkért

A YouTube Shorts jelentős forgalmat generálhat a weboldaladnak

A Shortsok tehát napi több mint 50 milliárd megtekintést generálnak, ami hatalmas potenciált jelent a márkák számára, hogy elérjék a kívánt közönséget.  

A YouTube Shorts segítségével ráadásul nemcsak a láthatóságod növelheted, hanem forgalmat is terelhetsz weboldalasra vagy webshopodba is. Hogyan? Egy jól megfogalmazott felhívással a videóban vagy a leírásban arra ösztönözheted a közönséged, hogy látogassanak el a weboldalra további információkért, termékvásárlás céljából vagy hírlevélre való feliratkozáshoz.
A YouTube Shorts integrálása hosszú távú SEO, azaz keresőoptimalizálás stratégiádba segíthet tovább növelni márkád online láthatóságát és javítani a keresőmotorokban elért pozíciód. 

#promobox-newsletter### 

A YouTube Shorts videók optimalizálása

A YouTube Shorts videók tehát a weboldalunkra is jelentős forgalmat hozhatnak, ezért a videók SEO optimalizálása kulcsfontosságú lépés az online láthatóság és a keresőmotorokban való rangsorolás javításához. 

  • A folyamat magában foglalja a releváns kulcsszavak gondos kiválasztását és használatát - ezeket a videó címébe és leírásába is érdemes belefoglalnod. Ezek a kulcsszavak segítenek a YouTube és a Google algoritmusainak, hogy tartalmadat releváns keresési lekérdezésekhez kapcsolják, így növelve a videók felfedezhetőségét és elérését.
  • A címeket tartsd röviden és tömören (a YouTube ajánlása szerint maximum 100 karakter legyen), de figyelj rá, hogy azonnal közvetítsék a videó tartalmát is, ezáltal felkeltve a felhasználók figyelmét. Egy digitális marketing ügynökség csatornája esetén az “Online jelenlét növelése Google Ads Search és PMax kampányok segítségével” cím helyett jobb választás lehet például az “5+1 tipp a sikeres Google Ads kampányokhoz” vagy “Így építs sikeres Google Ads kampányokat” cím.
  •  A bélyegképeknek (thumbnails) szintén figyelemfelkeltőnek és relevánsnak kell lenniük, mivel ez az első vizuális elem, amelyet közönséged meglát, és nagyban befolyásolja a kattintási arányt. Ahelyett, hogy egyszerűen kiemelnél egy képet a videóból, segíthet, ha szöveget is megjelenítesz a thumbnailen, vagy valamilyen grafikai elemmel (előző példánkból kindulva például a Google Ads logóval) plusz információt adsz a YouTube Short tartalmáról. 
  • A rendszeres, következetes tartalomfeltöltés szintén segíthet egyre jobb helyezéseket elérned, mivel a gyakori és friss tartalom jelzi az algoritmusoknak is, hogy csatornád aktív, és következetesen releváns tartalommal szolgál a márkád által képviselt témában. 
  • Figyeld, milyen tartalmak teljesítenek jól! Ha rendszeresen posztolsz új YouTube Short videókat, ki fog rajzolódni, melyek a legsikeresebbek. A teljesítmény figyelemmel kísérése - mint például a megtekintések száma, nézők demográfiai adatai és aktivitási mutatók - lehetővé teszi tartalom- és SEO stratégiád finomhangolását és hatékonyságának maximalizálását.
  • A megfelelően kiválasztott hashtagek segítenek a videókat célzottan azokhoz az emberekhez eljuttatni, akik érdeklődnek a megjelölt témák iránt. A hashtagek lehetővé teszik a tartalom kategorizálását, és a keresési algoritmusok számára is könnyebbé teszik a releváns videók ajánlását. 
TIPP: Keress rá  a márkád számára releváns kulcsszavakra YouTube-on, és nézd meg, milyen YouTube Short videók ugranak fel! Bár az algoritmus pontos működését soha nem ismerheted, ebből következtethetsz rá, milyen címek, leírások és hashtagek teljesítenek jól.
figyelemfelkeltő YouTube Shorts videó
A YouTube Shorts esetében is fontos a figyelemfelkeltő bélyegkép és a megfelelő hashtagek használata (thumbnail)

Használd ki a megosztás és a közösség erejét!

A YouTube egy igazi közösségi csatorna, így az olyan funkciók, mint a megosztás vagy a kommentelés tovább növelhetik a videóid elérését és az interakciók (kedvelések, kommentek, megosztások…) számát. A rövid, szórakoztató tartalmak különösen hatékonyan ösztönzik a nézőket a megosztásra, hozzászólásra és a csatornára való feliratkozásra.

Íme néhány ötlet, hol és hogyan érdemes YouTube Shorts videóidat megjelenítened, hogy kihasználd a megosztások erejét más felületeken és csatornákon is:

  •  A  Facebook, Instagram és Twitter, kiváló terjesztési csatornák, ahol a videók megosztása célzott online hirdetésekkel vagy influencer együttműködésekkel kombinálva hatékonyan növelhetik a nézettséget.
  •  Az e-mail marketing kampányok, ahol a videókat a hírlevélbe ágyazzuk, személyre szabott megközelítést tesznek lehetővé, és közvetlenül olyan felhasználókat céloznak meg, akik már érdeklődnek a márkád iránt. 
  • A SEO-optimalizált blogbejegyzésekbe beágyazott videók nemcsak a tartalom SEO értékét javítják, de ahhoz is hozzájárulnak, hogy olvasóid hosszabb időt töltsenek el a weboldaladon, ami pozitívan befolyásolhatja a rangsorolásod a keresőmotorokban.
  •  A videók megosztása szakmai fórumokon és a kérdezz-felelek oldalakon, segíthet elérni azokat, akik már érdeklődnek a videó témája iránt, de még nem ismerik a márkádat. 

Analitika a lelke mindennek

A videók teljesítményének elemzése és a kapott adatok alapján történő finomhangolás nélkülözhetetlenek a rangsorolás és a nézettség javításához - ezért van szükségünk a különböző webanalitikai eszközökre. 

  • Szerencsére a  YouTube-nak van saját analitikai rendszere, a YouTube Analytics, mely az elsődleges forrása minden adatnak, amely a videóink teljesítményével kapcsolatos. Itt kaphatunk részletes információt a nézettségi időről, a demográfiai adatokról, a nézők viselkedéséről és a forgalom forrásairól. Az Analytics segítségével azonosíthatjuk a legnépszerűbb videókat, megérthetjük, melyik tartalom tartja meg a legjobban a nézőket, és láthatjuk, melyik videónál kell javítanunk a nézők bevonásán.
YouTube Analytics képernyőfotó
A YouTube Analytics segítségével finomhangolhatod tartalomstratégiádat
  • A TubeBuddy és a VidIQ olyan böngészbővítmények, amelyek további analitikai adatokat és optimalizálási javaslatokat kínálnak. Ezek az eszközök segítik a kulcsszókutatást, versenytárs elemzést és SEO optimalizálást is, mivel javaslatokat tesznek a legjobb feltöltési időpontokra és segítenek a miniatűrök A/B tesztelésében is, amelyekkel növelhető a CTR (click-through rate, azaz átkattintási arány). 
  • A Google Analytics integrálása lehetővé teszi a weboldalunkra irányuló forgalom mélyebb elemzését is. Ezzel a módszerrel pontosabban nyomon követhetjük, hogyan konvertálódik a YouTube forgalom weboldal látogatókká, és milyen hatással van ez üzleti céljainkra.
  • A Social Blade egy másik hasznos eszköz, amely betekintést nyújt a versenytársak teljesítményébe. Ezzel az eszközzel összehasonlíthatjuk a saját csatornánk növekedését másokéval, megfigyelhetjük a trendeket és az iparági átlagokat, amelyek segíthetnek a saját stratégiánk finomításában.

Összegzés

A YouTube Shorts egy dinamikus és hatékony eszköz a digitális marketing - és ezen belül a SEO - területén. A rövid, de értékes tartalmak létrehozása, a közönség aktivitásának növelése, a tartalomtervezés és a teljesítmény mérése mind hozzájárulhatnak egy sikeres YouTube stratégia kialakításához. A YouTube Shortsok integrálása a hosszú távú SEO stratégiába nemcsak a láthatóságot és a nézettséget növelheti, hanem a márkahűséget és a weboldal forgalmát is jelentősen javíthatja, különösen a fiatalabb közönség körében.

#promobox#Készen állsz a YouTube Shorts világának meghódítására? Segítünk! Ne maradj le az új ügyfelek megszerzéséről, lépj előre a keresési találatok listáján!##

További bejegyzések

Ezek is érdekesek lehetnek

Nem semmi! Megoldások 404-es hibára
Keresőoptimalizálás (SEO)
Nem semmi! Megoldások 404-es hibára
Melyek a legjobb AI szövegírók? Mire használd őket?
Hatékonyság
Melyek a legjobb AI szövegírók? Mire használd őket?
Online marketing: a hosszú távú befektetés
Ügynökség
Online marketing: a hosszú távú befektetés
A PR és a SEO szimbiózisa:  pro tippek márkád erősítéséhez
Keresőoptimalizálás (SEO)
A PR és a SEO szimbiózisa: pro tippek márkád erősítéséhez
Így hirdess a TikTokon 2024-ben!
PPC kampánykezelés
Így hirdess a TikTokon 2024-ben!
5 tipp, amivel elkerülheted a marketing kiszervezésének buktatóit
Tudástár
5 tipp, amivel elkerülheted a marketing kiszervezésének buktatóit
Legyél képben: A képek keresőoptimalizálásának lépései
Keresőoptimalizálás (SEO)
Legyél képben: A képek keresőoptimalizálásának lépései
A marketing ügynökség buyer personái
Ügynökség
A marketing ügynökség buyer personái
Így forradalmasítja a Google AI a hirdetéskezelést
PPC kampánykezelés
Így forradalmasítja a Google AI a hirdetéskezelést
Erre is használhatod a képalapú keresést
Keresőoptimalizálás (SEO)
Erre is használhatod a képalapú keresést
Mire jó a link rövidítés? Melyik linkrövidítőt használd?
Hatékonyság
Mire jó a link rövidítés? Melyik linkrövidítőt használd?
Miről szól a performance marketing?
Tudástár
Miről szól a performance marketing?
Mit kérdezz az első "randin" egy marketing ügynökségtől?
Ügynökség
Mit kérdezz az első "randin" egy marketing ügynökségtől?
Lokális SEO: döntő lehetőség a helyi vállalkozások számára
Keresőoptimalizálás (SEO)
Lokális SEO: döntő lehetőség a helyi vállalkozások számára
Hogyan válassz online marketing ügynökséget?
Ügynökség
Hogyan válassz online marketing ügynökséget?