Keresőoptimalizálás (SEO)

A tartalommarketing és a linképítés kéz a kézben járnak: így használd őket együtt

Írta:
BP Digital
Olvasási idő:
6
perc

Egyre több weboldal tulajdonos számára válik világossá, hogy az organikus forgalom növelésének egyik legkönnyebb módja, ha edukatív és értékes tartalmakkal tölti fel az oldalát. Sajnos a jó tartalom gyakran nem elég, mert az üzenetet el kell juttatni a célközönségnek, a potenciális ügyfeleknek vagy vevőknek. Ezért alapvetően fontos, hogy készüljön egy tartalomstratégia, melyben a linképítésre is fókuszt kell helyezni. 

Cikkünkben górcső alá vesszük azokat a tartalmakat, melyeket linképítésre is használhatsz.

A jó tartalom kielégíti a keresési szándékot 

Tehát, arra ad választ, amire az emberek keresnek. Ahhoz, hogy kielégítsd a keresési szándékot, másféle tartalomra és kulcsszavakra van szükséged egy blogcikknél, mint például egy termék-kategóriaoldal esetében. A blogcikkek általában minimum 1000-1500 szó terjedelműek, edukatívak, és alaposan körbejárnak egy témát. Egy termék-kategóriaoldalra írt szöveg hossza ugyanakkor általában 500-800 szó és egy adott termékkategória legfontosabb tudnivalóit mutatja be.

De az mindkét tartalomtípus esetében igaz, hogy gondosan kiválasztott fókusz- és kiegészítő kulcsszavakat kell használnod.

A Google ugyanis sokkal nagyobb figyelmet fordít azokra a tartalmakra, amelyek figyelembe veszik a keresési szándékot, melyek lehetnek:

  • Információs célú, amikor a felhasználó edukálódni akar egy adott témában. Erre tökéletesek a blogbejegyzések, hírek. 
  • Navigációs célú, amikor egy márka nevére keresnek.
  • Kereskedelmi célú, amikor a vásárlás előtt álló felhasználó hasznos információkat akar gyűjteni egy adott termékről. Ilyen esetben például a terméket bemutató hosszabb tartalommal fogsz tudni jó helyen rangsorolni.
  • Tranzakciós célú, amikor egy konkrét termékre keresünk, itt a termék-kategóriaoldalakkal és konkrét termékoldalakkal fogsz tudni rangsorolni.
a keresőoptimalizálás területei
a keresőoptimalizálás területei

A SEO-szempontokra is figyelj a weboldalon

Melyek a legfontosabb SEO-szempontok, amelyekre mind egy blogbejegyzés, mind egy termék- vagy kategóriaoldal esetében figyelned kell, hogy segítsd tartalmaid rangsorolását?

Oldalcímek

Másnéven SEO-title, vagy meta title, ami a böngésző fejlécében helyezkedik el. Az egyik legfontosabb on-page SEO-elem, melyet minden oldalnak tartalmaznia kell, ugyanis jelentős hatása van a rangsorolásra. Ez a 30-60 karakteres szöveg foglalja össze, hogy miről szól az adott oldal. Fontos, hogy minden esetben szerepeljen benne a fókuszkulcsszó. 

Címsorok

Összesen 6 féle címsort különböztetünk meg H1-től H6-ig. A legfontosabb a H1, ezt minden főoldalnak és aloldalnak tartalmaznia kell. Utána következik a H2, H3 és így tovább. A címsorok esetében is fontos, hogy valamennyiben szerepeljen a fókusz kulcsszó.

Metaleírások

Bár közvetlenül nem rangsoroló tényezők, a metaleírások a keresési találatok alatt jelennek meg, és 1-3 mondatban összefoglalják, hogy miről szól az adott aloldal. Ezt is minden fő- és aloldalnak javasolt tartalmaznia.

URL-struktúra

A jól felépített URL-struktúra fontos eleme egy jól működő weboldalnak és hatással van a rangsorolásra is. Nemcsak a keresőmotoroknak, de a felhasználóknak is sokat segít, hogy könnyen megértsék weboldalad felépítését, tehát azt, hogy éppen hol járnak.

Néhány jótanács, hogy milyen az ideális URL szerkezet:
Az URL csak az angol abc kis- és nagybetűit, számokat és kötőjelet tartalmazzon. A nagybetűket, alulvonásokat, speciális karaktereket (!,#,%, stb.) kerüld el.

Példa jó URL-re: 

https://pelda.hu/termekkategoria/termek

Példa rossz URL struktúrára:

https://pelda.hu/Termékkategória/Termék4321%

az URL struktúra első elemei: http://www.

Összességében a jól kiválasztott, megírt és publikált tartalommal jó esetben akár a top 10 találat közé is bekerülhetsz. Így sokkal könnyebben láthatóvá válsz a potenciális ügyfeleid számára és terelhetsz stabil organikus forgalmat a weboldaladra.

Mit jelent a linképítés?

A linképítés (off-page) a SEO egyik fontos eleme, amikor a te weboldalad más weboldalakról kap hivatkozást. Ezt nevezzük hivatkozó oldalaknak. Weboldalad megítélését és hitelességét segíti a linképítés a keresőmotorok számára, ezáltal az egyik legfontosabb rangsorolási tényező

Mire figyelj ha linképítésbe kezdesz?

  • Csak megbízható oldalakról legyenek külső hivatkozásaid. Linkfarmokról, PBN-oldalakról ne szerezz linket, mert csökkenthetik a te weboldalad hitelességét is, ráadásul nincs is sok linkerejük.
  • A külső weboldal legyen releváns a te SEO szolgáltatásod tekintetében. Például egy szépségápolási webshop esetén nem ideális, ha egy autós magazintól kap külső hivatkozást.
  • A megfelelő fókuszkulcsszó hivatkozzon az oldaladra. Tehát a számodra fontos kulcsszavakra épüljenek a külső hivatkozások, mert így fog javulni ezek rangsorolása.
  • Kerüld el, hogy egyszerre több száz vagy akár több ezer külső linket kapj, ezekkel veszélyeztetheted weboldalad hitelességét. Rosszabb esetben még büntetést is kiszabhat rád a Google.
  • Törekedj arra, hogy a tiéddel azonos vagy attól jobb minőségű oldalakról kapj külső hivatkozást. Ronthatja a weboldalad hitelességét ha túl sok, a te weboldaladnál rosszabb hitelességű oldal hivatkozik rád.
  • Időről időre győződj meg arról, hogy a hivatkozások továbbra is fent vannak a weboldalakon. Ha eltávolítják a hivatkozást, törlik a bejegyzést, vagy akár az oldalt is, érdemes felvenni a kapcsolatot a külső weboldallal, hogy állítsák vissza vagy adjanak egy másik bejegyzéshez külső hivatkozást.
  • Ne várj azonnali hatást: a SEO-nak hosszabb időre van szüksége az eredményességre, mint például egy PPC-kampánynak. Eltelhet akár 1-2 hónap is, mire a keresőmotorok indexálják, hogy neked jó minőségű, megbízható forrásokból származó külső hivatkozásaid vannak. 

Melyek a linképítés előnyei?

  • Erősödik weboldalad hitelessége, ezáltal előrébb fogsz kerülni a találati listákon.
  • Egyre több kulcsszóra fogsz megjelenni, egyre jobb pozíciókban.
  • Nő a weboldalad organikus forgalma és ezáltal a konverzióid is.
  • Kiválóan használható a márkaismertség, azaz a brand awareness növelésére.

Mely tartalomtípusokat használhatod linképítési célokra is?

Most, hogy átnéztük, milyen a jó tartalom és miért fontos a linképítés, összegyűjtöttük azokat a tartalomtípusokat, melyeket kiválóan használhatsz linképítésre is. Érdemes párat beépítened a tartalomstratégiádba!

Informatív blogcikkek

A blogcikkek általában egy adott témát részletesen körbejáró magas minőségű tartalmak, amelyek informatívak és edukatívak. Egy ilyen jól felépített és megírt tartalom figyelemfelkeltő a célközönség és a külső weboldalak számára is, ezért jó eséllyel hivatkoznak rájuk. Legyen minél több ilyen blogcikk a weboldaladon!

Vendégblogolás

A vendégblogolás során a megírt tartalmadat egy külső weboldalon publikálod. A vendégcikkek általában 500-900 szóból állnak, és a cikkben lévő fókuszkulcsszó (anchor text) mögé elhelyezed weboldalad releváns fókusz-URL-jét.
Ezzel növeled a domainhitelességed és javítod a rangsorolásod a számodra fontos fókuszkulcsszóra. 

PR-megjelenések

Azontúl, hogy egy átgondolt PR-kampánnyal megoszthatod az újdonságokat a célközönségeddel és szakértő szerepben tűnhetsz fel, tehát építheted a márkádat, linképítési célokra is használhatod.  A márkád nevét többször helyezd el a PR-tartalmaidban és linkeld is a megfelelő aloldaladat! Egy sikeres PR-kampány során számos magas hitelességi mutatóval rendelkező, országos jelentőségű domainről szerezhetsz linket.

Esettanulmányok

Amikor egy projekteddel sikereket élsz meg, érdemes arról esettanulmányt írnod. Egyrészt, hogy bizonyítsd szakértelmed és hitelességed, másrészt jó linképítési lehetőség, ha az iparágon belüli szakmai publikációkban a tartalmadra hivatkoznak. 

Infografikák

Az infografikák olyan tartalmak, amiket sokan szeretnek megosztani, így nagyon hatékony elemei a linképítési stratégiának, ráadásul hasznos információkat tartalmaznak. Ahhoz, hogy azonosítsák a te brandeddel, a linkek mellett építsd bele a márkád grafikai és designelemeit is.

A fentieken felül arra is érdemes figyelni, hogy a weboldaladra szánt tartalmakban is legyenek külső és belső linkek. A belső linkek olyan hivatkozások, amelyek egy weboldal különböző aloldalaira mutatnak. SEO-szempontból azért fontosak, mert segítenek a keresőmotoroknak megérteni az oldal struktúráját. A felhasználók számára is hasznosak, hiszen így könnyebb eligazodni az oldalon belül és új tartalmakat felfedezni. 

férfi képernyő előtt, melyen a “backlinks” szerepel
férfi képernyő előtt, melyen a “backlinks” szerepel

Használd együtt a tartalommarketinget és a linképítést!

Összegezve az eddig leírtakat: a tartalommarketing különböző formái, ha együtt alkalmazzák a linképítéssel, jelentősen hozzájárulnak a SEO-sikerekhez

Márpedig ha fontos számodra, hogy legyen organikus forgalom az oldaladon, akkor a keresőoptimalizálást mindenképp előtérbe kell helyezned. Ezért nem elég csak a különböző tartalmakat elkészíteni, figyelni kell a tartalmi SEO-szempontokra is. 
Emellett a linképítésre is nagy hangsúlyt kell fektetni, ugyanis sokszor sajnos a legjobban SEO-optimalizált tartalmak sem tudnak bekerülni a top 10 találat közé, mert a keresőmotorok számára nem elég hiteles az oldal. Így hát, ha te is szeretnél a célközönséged szeme elé kerülni, akkor a SEO-elvek mentén készüljenek a tartalmaid!

A cikket a BP Digital SEO Ügynökség írta.

További bejegyzések

Ezek is érdekesek lehetnek

Nem semmi! Megoldások 404-es hibára
Keresőoptimalizálás (SEO)
Nem semmi! Megoldások 404-es hibára
Melyek a legjobb AI szövegírók? Mire használd őket?
Hatékonyság
Melyek a legjobb AI szövegírók? Mire használd őket?
Online marketing: a hosszú távú befektetés
Ügynökség
Online marketing: a hosszú távú befektetés
A PR és a SEO szimbiózisa:  pro tippek márkád erősítéséhez
Keresőoptimalizálás (SEO)
A PR és a SEO szimbiózisa: pro tippek márkád erősítéséhez
Így hirdess a TikTokon 2024-ben!
PPC kampánykezelés
Így hirdess a TikTokon 2024-ben!
5 tipp, amivel elkerülheted a marketing kiszervezésének buktatóit
Tudástár
5 tipp, amivel elkerülheted a marketing kiszervezésének buktatóit
Legyél képben: A képek keresőoptimalizálásának lépései
Keresőoptimalizálás (SEO)
Legyél képben: A képek keresőoptimalizálásának lépései
A marketing ügynökség buyer personái
Ügynökség
A marketing ügynökség buyer personái
Így forradalmasítja a Google AI a hirdetéskezelést
PPC kampánykezelés
Így forradalmasítja a Google AI a hirdetéskezelést
Erre is használhatod a képalapú keresést
Keresőoptimalizálás (SEO)
Erre is használhatod a képalapú keresést
Mire jó a link rövidítés? Melyik linkrövidítőt használd?
Hatékonyság
Mire jó a link rövidítés? Melyik linkrövidítőt használd?
Miről szól a performance marketing?
Tudástár
Miről szól a performance marketing?
Mit kérdezz az első "randin" egy marketing ügynökségtől?
Ügynökség
Mit kérdezz az első "randin" egy marketing ügynökségtől?
Lokális SEO: döntő lehetőség a helyi vállalkozások számára
Keresőoptimalizálás (SEO)
Lokális SEO: döntő lehetőség a helyi vállalkozások számára
Hogyan válassz online marketing ügynökséget?
Ügynökség
Hogyan válassz online marketing ügynökséget?