Ügynökség

Hogyan írjunk webfejlesztés briefet egy marketing ügynökségnek?

Írta:
Dóri
Olvasási idő:
4
perc

Vállalkozásod már készen áll új ügyfelek vagy vásárlók fogadására, de még hiányzik egy ütős honlap, amivel meggyőzheted őket?

A legjobb dolog, amit tehetsz - akár te magad, akár szabadúszó fejlesztő, akár szakértő marketing ügynökség készíti az oldalad -, az egy webfejlesztés brief összeállítása. Ez az iránymutató dokumentum pontosan meghatározza a projekt célját, az elvárásokat és a határidőket, hogy a fejlesztési folyamat gördülékenyen, gyorsan és hatékonyan mehessen végbe. Egy jól megírt brief azonban nemcsak a fejlesztő csapat számára teszi könnyebbé a munkát, hanem azt is garantálja, hogy valóban minden elképzelésed figyelembe legyen véve a fejlesztés során.

Mutatjuk, hogyan írd meg a tökéletes briefet az általad elképzelt tökéletes honlaphoz!

Hogyan írjunk webfejlesztés briefet egy marketingügynökségnek?

Mit kell tudni a vállalkozásodról?

Kezdjük rögtön az alapvető részletekkel! A briefnek mindig tartalmaznia kell a neved, vállalkozásod nevét és az alapvető céginformációkat. Milyen iparágban, területen tevékenykedsz? Az iparágra és a területre vonatkozó információk segítenek az ügynökségnek abban, hogy megértsék, milyen környezetben, milyen versenytársakkal kell helytállnia majd új weboldaladnak. Írj pár sort céged működéséről is - mikor alapítottad, hány alkalmazottal dolgozol, milyen a vállalati kultúra, és így tovább. Ez lehetővé teszi, hogy valóban teljességében megsimerhessék a fejlesztők és a projektmenedzser a “színfalak mögött is”, hogy milyen is a vállalkozásod.

Milyen termékeket vagy szolgáltatásokat kínálsz, milyen fontos jellemzőkkel?

Mutasd be néhány mondatban, hogy milyen szolgáltatásokat vagy termékeket kínál a céged. Sorolj fel mindent, ami fontos lehet: termékskálát, anyagokat, felhasználási területeket, és így tovább.

#m1-y#ENNEK SORÁN A LEGFONTOSABB RÉSZLET AZONBAN, HOGY AZ ALAPVETŐ JELLEMZŐK TISZTÁZÁSA UTÁN AZT IS MEGFOGALMAZD, MI TESZI EGYEDIVÉ, KÜLÖNLEGESSÉ A VÁLLALKOZÁSOD - MÁSSÁ, MINT A VERSENYTÁRSAIDAT.##

Ez az információ lesz az, ami segít a webfejlesztő (és marketinges) csapatnak abban, hogy megtalálja a terméked vagy szolgáltatásod legfőbb értékesítési pontját - azt, amelynek hangsúlyozásával a honlapra látogatók is azonnal meggyőződhetnek arról, miért éppen Te vagy a legjobb választás számukra. Egy okos UX-design arról is gondoskodik majd, hogy ez az információ lépten-nyomon a szemük előtt legyen, ahogy az oldaladon navigálnak, és egyre tovább vezesse őket az értékesítési tölcsérben, hogy érdeklődőből fokozatosan ügyfeleiddé vagy vásárlóiddá váljanak.

A webfejlesztés is vállalkozásod egyediségére épül.
Írd le, mi teszi egyedivé terméked vagy szolgáltatásod!

Célcsoportod bemutatása

Az előző pontban említett UX (User Experience, azaz felhasználói élmény) tervezése azt is figyelembe veszi, kik fogják elsősorban látogatni a honlapot - ők a célközönséged, akiket fizetett vagy organikus marketing megoldásokkal a weboldaladra terelsz majd. Kik azok az emberek, akiket a vállalkozásod megcéloz? Milyen igényeik vannak és milyen típusú információkat keresnek a weboldalon? Milyen érdeklődési körökkel rendelkeznek?

#m1-p#SEGÍTHET, HA VALÓBAN MAGAD ELÉ KÉPZELED TIPIKUS VÁSÁRLÓIDAT, AKÁR NEVET IS ADVA NEKIK. RAGADJ PAPÍRT ÉS TOLLAT, ÉS SZÁNJ RÁ EGY KIS IDŐT - MEGLÁTOD, MEGTÉRÜL!##

(Ha nem tudod, hol is kezdd, következőként olvasd el a buyer perszónákról szóló cikkünket, ahol több tippet és példát is találsz!)

Meglévő vagy tervezett weboldalad információi

Ha a vállalkozásodnak már van weboldala, írd össze róla a legfontosabb tudnivalókat - kezdésképp a weboldal címét, és hogy milyen platformon (pl. WordPress, Webflow) működik.

Ezután jöhetnek a terveid és céljaid!

  • Mi a weboldal-fejlesztés célja? Mi az, ami jelenleg nem működik jól?
  • Mit szeretnél megtartani a jelenlegi oldalból - mi az, ami már jól működik?
  • Milyen új funkciókat szeretnél az oldalon?
  • A jelenlegi design maradna, vagy teljesen új webdesignt szeretnél?

Ha a vállalkozásodnak még nincs weboldala, akkor is fontosak a fenti részletek, ezeken túl azonban arra is érdemes kitérned, hogy teljesen tiszta lappal indulva szükséged van-e olyan kiegészítő szolgáltatásokra, mint például a logó- és arculattervezés.

#promobox-newsletter###

Követendő példák, best practice megoldások

Versenytársaid felsorolásakor már kitérhettél rá, milyen követendő és elvetendő megoldásokat látsz az iparágadban más honlapokon. Most rugaszkodj el ettől, és gondolj bele, milyen, iparágadtól független weboldalakat láttál, ahol különösen megragadott egy-egy hasznos, felhasználói élményedet javító funkció, vagy épp egy szembetűnő, kreatív design. Ha webshopod van, keress más termékeket árusító webshopokat; ha szolgáltatást értékesítesz, gondolj bele, milyen szakterületeken találhatsz inspiráló ötleteket.

#m1-y#BÁTRAN SOROLD FEL EZEKET, HISZEN AZ ÁLTALAD GYŰJTÖTT INSPIRÁCIÓ HIHETETLENÜL HASZNOS A WEBFEJLESZTŐ CSAPATNAK ABBAN, HOGY VALÓBAN ÁLMAID WEBOLDALÁT ALKOTHASSÁK MEG!##

A webfejlesztés során fontos a best practice gyakorlatok követése.
Álmaid weboldalának megalkotásához inspirálódj más weboldalak sikeréből!

Összegzés

A cikk végére érve láthatod, hogy rengeteg tényezőt kell megfontolnod a webfejlesztési folyamat során. De ne bizonytalanodj el, ha nem tudod még mindenre a választ - ha megfelelő szakemberekkel dolgozol együtt, segíteni fognak minden kérdéses pont tisztázásában, hogy valóban ütős legyen a weboldalad, és üzleted számára a legjobb eredményt hozza!

#promobox#Szívesen vennéd, ha egy szakértő csapat állna vállalkozásod weboldala mögött, és támogatna a fejlesztés közben és után is?##

További bejegyzések

Ezek is érdekesek lehetnek

A hírlevél készítés szabályai - így küldj hírlevelet!
Közösségi média menedzsment
A hírlevél készítés szabályai - így küldj hírlevelet!
Nem az évvége a kiemelt szezonod? Erre figyelj hirdetési büdzséd kezelésekor!
PPC kampánykezelés
Nem az évvége a kiemelt szezonod? Erre figyelj hirdetési büdzséd kezelésekor!
Így helyezz el Facebook pixel, Google Analytics és Google Tag Manager követőkódot WordPress oldaladon
Webanalitika
Így helyezz el Facebook pixel, Google Analytics és Google Tag Manager követőkódot WordPress oldaladon
YouTube Shorts SEO: minden, amit tudnod kell!
Keresőoptimalizálás (SEO)
YouTube Shorts SEO: minden, amit tudnod kell!
A hatékony ClickUp workspace kialakítása: tervezéstől a bevezetésig
Hatékonyság
A hatékony ClickUp workspace kialakítása: tervezéstől a bevezetésig
2+4 kihagyhatatlan Google eszköz Wordpress alapú weboldalak számára
Webfejlesztés
2+4 kihagyhatatlan Google eszköz Wordpress alapú weboldalak számára
Így alkosd meg a márkaidentitásod!
Közösségi média menedzsment
Így alkosd meg a márkaidentitásod!
A tartalommarketing és a linképítés kéz a kézben járnak: így használd őket együtt
Keresőoptimalizálás (SEO)
A tartalommarketing és a linképítés kéz a kézben járnak: így használd őket együtt
Miért éri meg jobban, ha ügynökségre bízod a hirdetéskezelést?
Ügynökség
Miért éri meg jobban, ha ügynökségre bízod a hirdetéskezelést?
Mi az az employer branding, és hogyan teheti sikeressé a Te cégedet is?
Tudástár
Mi az az employer branding, és hogyan teheti sikeressé a Te cégedet is?
TikTok SEO - Így kerülj előre a keresési találatok listáján!
Keresőoptimalizálás (SEO)
TikTok SEO - Így kerülj előre a keresési találatok listáján!
Keresletfokozó kampányok - ezt kell tudnod a Discovery-kampányok utódjáról
PPC kampánykezelés
Keresletfokozó kampányok - ezt kell tudnod a Discovery-kampányok utódjáról
Így növelheti bevételeidet egy jó webdesigner
Webfejlesztés
Így növelheti bevételeidet egy jó webdesigner
Helyettesítheti a ChatGPT a szövegírókat?
Keresőoptimalizálás (SEO)
Helyettesítheti a ChatGPT a szövegírókat?
GA4 (Google Analytics 4) - újdonságok és az Analytics átállás 2023-ban
Webanalitika
GA4 (Google Analytics 4) - újdonságok és az Analytics átállás 2023-ban