Ügynökség

Hogyan írjunk webfejlesztés briefet egy marketing ügynökségnek?

Írta:
Dóri
Olvasási idő:
4
perc

Vállalkozásod már készen áll új ügyfelek vagy vásárlók fogadására, de még hiányzik egy ütős honlap, amivel meggyőzheted őket?

A legjobb dolog, amit tehetsz - akár te magad, akár szabadúszó fejlesztő, akár szakértő marketing ügynökség készíti az oldalad -, az egy webfejlesztés brief összeállítása. Ez az iránymutató dokumentum pontosan meghatározza a projekt célját, az elvárásokat és a határidőket, hogy a fejlesztési folyamat gördülékenyen, gyorsan és hatékonyan mehessen végbe. Egy jól megírt brief azonban nemcsak a fejlesztő csapat számára teszi könnyebbé a munkát, hanem azt is garantálja, hogy valóban minden elképzelésed figyelembe legyen véve a fejlesztés során.

Mutatjuk, hogyan írd meg a tökéletes briefet az általad elképzelt tökéletes honlaphoz!

Hogyan írjunk webfejlesztés briefet egy marketingügynökségnek?

Mit kell tudni a vállalkozásodról?

Kezdjük rögtön az alapvető részletekkel! A briefnek mindig tartalmaznia kell a neved, vállalkozásod nevét és az alapvető céginformációkat. Milyen iparágban, területen tevékenykedsz? Az iparágra és a területre vonatkozó információk segítenek az ügynökségnek abban, hogy megértsék, milyen környezetben, milyen versenytársakkal kell helytállnia majd új weboldaladnak. Írj pár sort céged működéséről is - mikor alapítottad, hány alkalmazottal dolgozol, milyen a vállalati kultúra, és így tovább. Ez lehetővé teszi, hogy valóban teljességében megsimerhessék a fejlesztők és a projektmenedzser a “színfalak mögött is”, hogy milyen is a vállalkozásod.

Milyen termékeket vagy szolgáltatásokat kínálsz, milyen fontos jellemzőkkel?

Mutasd be néhány mondatban, hogy milyen szolgáltatásokat vagy termékeket kínál a céged. Sorolj fel mindent, ami fontos lehet: termékskálát, anyagokat, felhasználási területeket, és így tovább.

#m1-y#ENNEK SORÁN A LEGFONTOSABB RÉSZLET AZONBAN, HOGY AZ ALAPVETŐ JELLEMZŐK TISZTÁZÁSA UTÁN AZT IS MEGFOGALMAZD, MI TESZI EGYEDIVÉ, KÜLÖNLEGESSÉ A VÁLLALKOZÁSOD - MÁSSÁ, MINT A VERSENYTÁRSAIDAT.##

Ez az információ lesz az, ami segít a webfejlesztő (és marketinges) csapatnak abban, hogy megtalálja a terméked vagy szolgáltatásod legfőbb értékesítési pontját - azt, amelynek hangsúlyozásával a honlapra látogatók is azonnal meggyőződhetnek arról, miért éppen Te vagy a legjobb választás számukra. Egy okos UX-design arról is gondoskodik majd, hogy ez az információ lépten-nyomon a szemük előtt legyen, ahogy az oldaladon navigálnak, és egyre tovább vezesse őket az értékesítési tölcsérben, hogy érdeklődőből fokozatosan ügyfeleiddé vagy vásárlóiddá váljanak.

A webfejlesztés is vállalkozásod egyediségére épül.
Írd le, mi teszi egyedivé terméked vagy szolgáltatásod!

Célcsoportod bemutatása

Az előző pontban említett UX (User Experience, azaz felhasználói élmény) tervezése azt is figyelembe veszi, kik fogják elsősorban látogatni a honlapot - ők a célközönséged, akiket fizetett vagy organikus marketing megoldásokkal a weboldaladra terelsz majd. Kik azok az emberek, akiket a vállalkozásod megcéloz? Milyen igényeik vannak és milyen típusú információkat keresnek a weboldalon? Milyen érdeklődési körökkel rendelkeznek?

#m1-p#SEGÍTHET, HA VALÓBAN MAGAD ELÉ KÉPZELED TIPIKUS VÁSÁRLÓIDAT, AKÁR NEVET IS ADVA NEKIK. RAGADJ PAPÍRT ÉS TOLLAT, ÉS SZÁNJ RÁ EGY KIS IDŐT - MEGLÁTOD, MEGTÉRÜL!##

(Ha nem tudod, hol is kezdd, következőként olvasd el a buyer perszónákról szóló cikkünket, ahol több tippet és példát is találsz!)

Meglévő vagy tervezett weboldalad információi

Ha a vállalkozásodnak már van weboldala, írd össze róla a legfontosabb tudnivalókat - kezdésképp a weboldal címét, és hogy milyen platformon (pl. WordPress, Webflow) működik.

Ezután jöhetnek a terveid és céljaid!

  • Mi a weboldal-fejlesztés célja? Mi az, ami jelenleg nem működik jól?
  • Mit szeretnél megtartani a jelenlegi oldalból - mi az, ami már jól működik?
  • Milyen új funkciókat szeretnél az oldalon?
  • A jelenlegi design maradna, vagy teljesen új webdesignt szeretnél?

Ha a vállalkozásodnak még nincs weboldala, akkor is fontosak a fenti részletek, ezeken túl azonban arra is érdemes kitérned, hogy teljesen tiszta lappal indulva szükséged van-e olyan kiegészítő szolgáltatásokra, mint például a logó- és arculattervezés.

#promobox-newsletter###

Követendő példák, best practice megoldások

Versenytársaid felsorolásakor már kitérhettél rá, milyen követendő és elvetendő megoldásokat látsz az iparágadban más honlapokon. Most rugaszkodj el ettől, és gondolj bele, milyen, iparágadtól független weboldalakat láttál, ahol különösen megragadott egy-egy hasznos, felhasználói élményedet javító funkció, vagy épp egy szembetűnő, kreatív design. Ha webshopod van, keress más termékeket árusító webshopokat; ha szolgáltatást értékesítesz, gondolj bele, milyen szakterületeken találhatsz inspiráló ötleteket.

#m1-y#BÁTRAN SOROLD FEL EZEKET, HISZEN AZ ÁLTALAD GYŰJTÖTT INSPIRÁCIÓ HIHETETLENÜL HASZNOS A WEBFEJLESZTŐ CSAPATNAK ABBAN, HOGY VALÓBAN ÁLMAID WEBOLDALÁT ALKOTHASSÁK MEG!##

A webfejlesztés során fontos a best practice gyakorlatok követése.
Álmaid weboldalának megalkotásához inspirálódj más weboldalak sikeréből!

Összegzés

A cikk végére érve láthatod, hogy rengeteg tényezőt kell megfontolnod a webfejlesztési folyamat során. De ne bizonytalanodj el, ha nem tudod még mindenre a választ - ha megfelelő szakemberekkel dolgozol együtt, segíteni fognak minden kérdéses pont tisztázásában, hogy valóban ütős legyen a weboldalad, és üzleted számára a legjobb eredményt hozza!

#promobox#Szívesen vennéd, ha egy szakértő csapat állna vállalkozásod weboldala mögött, és támogatna a fejlesztés közben és után is?##

További bejegyzések

Ezek is érdekesek lehetnek

Közösségi média trendek 2024-ben
Közösségi média menedzsment
Közösségi média trendek 2024-ben
Online kérdőív készítés 2024-ben - a legjobb eszközök
Hatékonyság
Online kérdőív készítés 2024-ben - a legjobb eszközök
A legfontosabb digitális marketing trendek 2025-ben - a Chat GPT szerint
Tudástár
A legfontosabb digitális marketing trendek 2025-ben - a Chat GPT szerint
A legfontosabb Google rangsorolási szempontok és tényezők 2024-ben
Keresőoptimalizálás (SEO)
A legfontosabb Google rangsorolási szempontok és tényezők 2024-ben
Mi a SEO (keresőoptimalizálás) ára és költsége 2024-ben?
Keresőoptimalizálás (SEO)
Mi a SEO (keresőoptimalizálás) ára és költsége 2024-ben?
Próbára tettük a Google új AI Max funkcióját – így teljesített
PPC kampánykezelés
Próbára tettük a Google új AI Max funkcióját – így teljesített
Hatni vagy manipulálni? Így használd a pszichológiát a webshopodban
Tudástár
Hatni vagy manipulálni? Így használd a pszichológiát a webshopodban
Ennyin múlik, hogy működni fog-e a Meta kampányod
PPC kampánykezelés
Ennyin múlik, hogy működni fog-e a Meta kampányod
Hogyan használd jól az ügyféllistákat? - Google, Meta, LinkedIn
PPC kampánykezelés
Hogyan használd jól az ügyféllistákat? - Google, Meta, LinkedIn
Mit csinál ma egy marketinges és hol talál munkahelyet magának?
Egyéb
Mit csinál ma egy marketinges és hol talál munkahelyet magának?
Így alkosd meg a márkaidentitásod!
Közösségi média menedzsment
Így alkosd meg a márkaidentitásod!
Egész nap úton?! Keress pénzt azzal, amit igazán szeretsz!
Egyéb
Egész nap úton?! Keress pénzt azzal, amit igazán szeretsz!
Generatív keresők, GEO: hogyan alakítja át az AI a keresési forgalmat és az online bevételi modelleket?
Keresőoptimalizálás (SEO)
Generatív keresők, GEO: hogyan alakítja át az AI a keresési forgalmat és az online bevételi modelleket?
6+1 ClickUp automatizmus elfoglalt vezetőknek
Hatékonyság
6+1 ClickUp automatizmus elfoglalt vezetőknek
Így (ne) tedd céged hatékonyabbá 2025-ben!
Hatékonyság
Így (ne) tedd céged hatékonyabbá 2025-ben!