333 millió email kerül kiküldésre naponta - számít-e, ha még az én vállalkozásom is kiküld egyet? Határozottan igen! A hírlevélküldés még mindig hasznos módszer a célközönségünk elérésére és a vásárlás ösztönzésére. A márka kommunikációjának hatékonyságához nagymértékben hozzájárulhat egy jól elkészített hírlevél. De milyen hírlevélküldő rendszert válassz és mire érdemes figyelni? Mostani blogcikkünkben kitérünk minden fontos részletre ezzel kapcsolatban.
![Hogyan válassz a hírlevélküldő rendszerek között?](https://cdn.prod.website-files.com/5a2046eebd64bf000153408d/644bd0f235711f1ea0320e9b_hogyan-valassz-a-hirlevelkuldo-rendszerek-kozott.png)
Miért érdemes hírlevelet küldeni?
Röviden: a hírlevélnek köszönhetően további minőségi leadeket - vevőket, ügyfeleket - szerezhetsz vállalkozásod számára, és növelheted már meglévő közösséged bizalmát is, erősítve a márkádat. A hírlevélben személyre szabottan és pontosan kommunikálhatsz márkád értékeiről, küldetéséről, aktuális híreiről, eredményeiről, akcióiról - és bármi másról, amit szeretnél megosztani a célközönségeddel.
Emellett a hírlevelek lehetőséget nyújtanak akár ingyenes A/B tesztelésre is, aminek köszönhetően kiderítheted, milyen üzenetekkel és tartalmakkal tudod megszólítai a közönséged akár egy e-mailben, akár más felületeken, például fizetett hirdetések vagy közösségi média stratégiád keretében.
Ha még nincs hírleveled, de szeretnéd megnézni, mit is jelenthet ez számokban a Te vállalkozásod számára, itt az idő!
Milyen népszerű hírlevélküldő rendszerek vannak?
A hírlevélküldő rendszerek végtelen tárházát fedezhetjük fel az interneten. Mi most a két legnépszerűbbet, a MailChimpet és a MailerLite-ot mutatjuk be részletesen - ezek már számtalan vállalkozás esetében bizonyítottak, és a Te márkádnak is segíthetnek a további sikerek elérésében.
A MailChimp már 2001 óta van jelen a piacon, több mint 15 millió rendszeres felhasználóval. Ezzel szemben a MailerLite mindössze közel 2 millió felhasználóval rendelkezik, de hasonló lehetőségeket kínál. A jó hír, hogy mindkét platform rendelkezik ingyenes verzióval, így nyugodtan kísérletezhetsz, hogy megnézd, melyik kezelőfelület a szimpatikusabb, kényelmesebb vagy logikusabb számodra - vagy akár felkérhetsz egy hozzáértő csapatot is, hogy segítsen a megfelelő döntés meghozásában.
![Ingyenes hírlevél szerkesztő programok](https://cdn.prod.website-files.com/5a2046eebd64bf000153408d/644bd13c6e31ff2df10f21fb_1.png)
Különbségek a két hírlevélküldő rendszer között
Bár a két platform hasonlónak tűnik, és a felhasználók száma alapján a MailChimp első ránézésre jobb választásnak tűnik a MailerLite-nál, mégis érdemes néhány dolgot figyelembe venni, mielőtt döntést hozunk.
#m1-y#Az alábbi táblázatban összeszedtük a két platform legfontosabb jellemzőit, ami alapján mutatjuk, mire érdemes figyelni:##
Mennyibe kerül?
Nézzük először az árakat. Mindkét rendszer 1000 feliratkozóig ingyenes, ezután a feliratkozók számának arányában határozza meg a havidíjat - ebben a tekintetben pedig a MailChimp árai jóval magasabbra kerülnek, mint a MailerLite-é.
"A különbség elsősorban abban jelenik meg, hogy a MailChimp korlátozza a havi kiküldhető levelek számát. Ez olyan esetekben okozhat problémát, amikor nem csak hírleveleket szeretnénk kiküldeni, hanem néhány marketing automatizációt is szeretnénk hozzákapcsolni - példál egy beérkező ajánlatkérés után egy köszönőlevél kiküldését, egy megrendelés után egy visszaigazoló e-mailt webshopok esetében."
#promobox-newsletter###
Milyen a kezelőfelület?
Ami a felhasználók számára a legjobb hír, hogy mindkét hírlevél készítő rendszer drag and drop, azaz “fogd és vidd” módszerrel működik , ami jelentősen megkönnyíti a hírlevelek szerkesztését, hiszen a megadott szöveges, képes, videós és egyéb elemek listájából szabadon állíthatjuk össze hírlevelünk szerkezetét bármiféle programozói vagy grafikai tudás nélkül.
De mi a helyzet a felhasználóbarát kezelési móddal? Itt húzható meg a legjobban a határ a két rendszer között. A MailChimp rendszere ugyanis sok felesleges és bonyolult gombot tartalmaz, amit a gyakorlatlanabb felhasználóknak nehezebb megérteni, és sok esetben nem bizonyulnak logikusnak.
#m1-p#A MailerLite rendszere ezzel szemben letisztultabb, így bármilyen felhasználó számára gyorsan érthetővé és könnyen kezelhetővé válik. ##
Fontos szempont a személyre szabhatóság is. A MailerLite rendszerében sokkal több elem áll rendelkezésünkre, amelyeket egyedivé tudunk alakítani. A MailChimp rendszerében ezzel szemben a “kulcsrakész” sablonok a népszerűbbek, ami ugyan egyszerűbbé és jóval gyorsabbá teszi a hírlevél elkészítését, kevésbé személyre szabható, mint a MailerLite.
![Hírlevél küldő rendszerek](https://cdn.prod.website-files.com/5a2046eebd64bf000153408d/644bd162993b1dcaf92749a3_2.png)
Milyen adatokat találhatsz meg a riportokban?
A rendszereken belül lehetőségünk van megfigyelni több számadatot is, aminek köszönhetően konverzióoptimalizálással tudunk tervezni a következő hónapra. Megtekinthetjük, hogy a kiküldött levelek hány százaléka került megnyitásra - ebből pedig gyorsan kideríthetjük, ha esetleg nem volt elég megkapó a tárgy mező vagy a bevezető szövegünk.Mindkét rendszerben lehetőségünk van arra is, hogy megnézzük, az emailen belül a feliratkozók hova kattintottak a legtöbbet, így felmérhetjük, hogy milyen témák iránt is érdeklődnek a legtöbben Ezeknek az adatoknak köszönhetően pedig tökéletesíthetjük hírlevelünket.
#m1-p#TIPP: Érdemes szakértői csapatot felkérni hírleveleid kezeléséhez, ha szeretnél minőségi tartalommal megszólítani vevőidet és ügyfeleidet!##
Összegzés
Összegzésképpen elmondható, hogy érdemes kipróbálni mindkét rendszert, hiszen az első 1000 hírlevél-feliratkozóig ingyenes a használatuk. Mi viszont a legtöbb esetben a MailerLite mellett tesszük le a voksunkat, hiszen jóval könnyebben kezelhető, összeköthető más rendszerekkel, és több lehetőséget biztosít kreativitásunk kiélésére.
A Selector hírlevele is ebben a rendszerben készül - ha szeretnél havi tippeket és ötleteket kapni tőlünk, akkor iratkozz fel te is!
#promobox#Ha szeretnéd profi csapatra bízni vállalkozásod e-mail marketingjét, keress minket, szívesen állunk rendelkezésedre!##