Keresőoptimalizálás (SEO)

SEO szövegírás, avagy hogyan készülnek az örökzöld tartalmak

Írta:
Csaba
Olvasási idő:
6
perc

A SEO szövegírás nagyszerű eszköz arra, hogy érdeklődőket szerezz az oldaladra. Hogy miért? Mert a jó SEO szövegben az információ, a tartalom és a stílus összedolgozik a technikával. Hiszen napjainkban az emberek éheznek az információra. És hol jutnak hozzá? Az interneten. Bármilyen témáról is legyen szó, kertészkedés, autószerelés, főzés. Ezért egy jól megírt szöveg, melyet megfelelően optimalizáltál, rengeteg látogatót hoz az oldaladra. Éveken át.

SEO szövegírás

Miért fontos a jó minőségű szöveg?

A SEO szövegírás egyik legfontosabb szempontja maga a szöveg minősége. Ugyanis hiába optimalizáltuk be a bejegyzésünket tűpontosan, hiába van minden kulcsszó helye tökéletesen kiszámolva és mértani pontossággal elhelyezve a szövegben, hiába figyelünk minden részletre, a meta leírástól a képszövegezésig, ha maga a tartalom, a bejegyzés nem jó, akkor nem értünk el vele semmit. Keresőoptimalizálás ide vagy oda.

Miért? Mert az a Google célja, hogy ne a számára, hanem az olvasóknak írt szövegek kapjanak figyelmet. A keresőmotorok igyekeznek a lehető legrelevánsabb cikkeket előre hozni egy kulcsszóra, hogy kiszolgálják az olvasót. Azt pedig észreveszi a Google, ha a bejegyzést nem olvassák, és hátra fogja rangsorolni.

Egyrészt tehát a keresőoptimalizálás szempontjából is fontos, hogy a szöveg, melyet írunk, olvasmányos, szórakoztató, informatív legyen. De vajon csak ezért számít a minőség? Gondolj bele, ha marketing célból írsz szöveget, akkor azzal az olvasónknak is üzenni szeretnél, nem igaz? Éppen azért bejegyzéseiddel, írásaiddal leendő vevőidet vagy ügyfeleidet is megszólítod. Hiszen a SEO szövegírás esetében nem direktben írt marketing szövegekkel üzenünk, hanem kicsit közvetettebb módon. Válaszolunk a kérdéseire, tájékoztatjuk, a lehető legolvasmányosabb módon, és ezzel bizonyítjuk a szakértelmünket. Ez is legalább annyira fontos reklám, mint a CTA gombokkal telepakolt landing oldalak, vagy mint maga a keresőoptimalizálás. Hiszen bizalmat keltünk, kapcsolatot teremtünk.

Milyen a jó szöveg? Egyrészt figyelemfelkeltő, vonzza az olvasókat, és persze fontos, hogy hasznos információt nyújtson. Ezért a tartalom és a stílus is sokat számít. Legyen átlátható, tagolt. Legyen letisztult, mégis stílusos. 

SEO szövegírás, avagy hogyan készülnek az örökzöld tartalmak

Mikor keresőoptimalizált egy szöveg?

Mely szempontok fontosak a keresőoptimalizáláskor? Hogyan kell megírni egy szöveget ahhoz, hogy a Google is szeresse?

A SEO szövegírás legfontosabb része természetesen maga a tartalom. Azonban ne feledkezz meg arról, hogy az általad írt tartalom keresőoptimalizált szöveg legyen.

A keresőmotorok nagyon sokféle szempontot vesznek figyelembe, a precíz algoritmus legfontosabb célját már említettük, a legmegfelelőbb, legrelevánsabb szövegeket szeretné eljuttatni az adott kulcsszóra kereső érdeklődőnek. Ezzel pedig ki is mondtuk a lényeget.

#promobox-newsletter###

Kulcsszókutatás fontossága

A szöveg akkor keresőoptimalizált, ha tartalmazza a kulcsszavakat. Az pedig már külön kérdés, hogy megfelelő kulcsszóra vagy kulcsszavakra írtuk-e a szöveget. Erre is időt kell szánnunk, hiszen teljesen feleslegessé válhat az egész munkánk, ha ezt a lényeges dolgot, a kulcsszókutatást nem végeztük el, esetleg nem voltunk eléggé tudatosak.

Egy szöveg akkor számít jónak, ha azt a témát öleli át, fejti ki, amelyre az érdeklődők keresnek. Tehát a keresőszó, melyre fókuszáltunk, maga a szöveg témája is legyen. A kulcsszónak emellett azért több helyen is szerepelnie kell. Egyrészt a szöveg tartalmi részében. Ezzel egyáltalán nem lesz problémánk, ha tényleg az adott témáról írunk, hiszen megkerülhetetlen. De tűnjön fel legalább egy bekezdés címében is.

Használjunk még a long tail kulcsszavak is (pl. SEO szövegírás => SEO szövegírás fontossága), hiszen ezekre a sokszor nehezebben használható kifejezésekre is érvényesek a keresőoptimalizálás szabályai.

Belső linkek

A bejegyzés utaljon más bejegyzésekre, említsen meg olyan témákat, amelyeket másik cikkekben már kifejtettünk. Lehetőleg kulcsszavas belső linkekkel kapcsolódjanak egymáshoz ezek a cikkek. Persze ha közeli témakörökben írunk bejegyzéseket, akkor ez nem lesz nehéz feladat. 

keresőoptimalizált szöveg

Melyek egy bejegyzés legfontosabb SEO beállításai?

Mire kell figyelni, amikor egy cikk vagy bármilyen szöveg tartalmát igyekszünk SEO szempontok alapján megírni? Pár tippet már adtunk a SEO alapokról szóló cikkünkben, de itt kifejezetten a bejegyzések keresőoptimalizálási lehetőségeihez adunk ötleteket.

Title

Az egyik legfontosabb a title kérdése. A title részben szerepelnie kell a kulcsszónak, lehetőleg minél előrébb, méghozzá ragozatlanul.

URL

Nagyon fontos még az URL, hiszen a keresőrobotok az URL-t is figyelembe veszik, mikor egy oldalt próbálnak azonosítani. Ha Wordpresst használunk, akkor nem kell aggódnunk az URL miatt, mert a címből generálódik. De szerkeszthetjük is.

Meta leírás (meta description)

A SEO beállítások elvégzésekor a meta leírásra is oda kell figyelni, a Google találati listájában ez a szöveg jelenik meg közvetlenül a title és az URL alatt. A jól megírt meta leírás vonzza a kattintásokat, éppen ezért legyen rövid, frappáns szöveg, benne a keresőszóval. A Google pixelben méri az adott helyen megjeleníthető szövegek hosszát, de ökölszabályként az mondható ki, hogy az első 160 karaktert jeleníti meg a találatok között. Természetesen 160 db w-t nem fog megjeleníteni, ezért értelmes, folyó szöveget írjunk.

Cím és alcímek heading kiemelésekkel (H1-H6)

A bejegyzés címe az esetek 99%-ában H1 kiemelést kap, a szövegben lévő bekezdések pedig alacsonyabb rangúakat. Ezeket H2-H6 között lehet szintezni. Egyrészt a jól tagolt szövegeket mindenki szereti, könnyebb olvasni és átláthatóbbak. Másrészt a kulcsszavakat is érdemes itt elhintened, mert a keresőmotor a headline-okat is pásztázza.

Képek SEO-ja

A képeknél a legfontosabb az alt text (Wordpress alatt helyettesítő szöveg). Itt mindenképpen szerepeltesd a képhez kapcsolódó legfontosabb kulcsszót.

Célszerű még a képek fileneveiben (lehetőleg angol karakterekkel) és természetesen a képek nevében is szerepeltetni a kulcsszót!

Kulcsszósűrűség

Sok helyen lehet olvasni, hogy egy cikkben szerepeltesd többször az adott kulcsszót, de azt senki nem írja meg, hogy pontosan mennyiszer...

Pontosan azért, mert nem lehet ezt a konkurensek ismerete nélkül megmondani, meghatározni.

A Google is az adott cikket a keresett kulcsszavakra releváns konkurens tartalmakkal veti össze, így Nekünk is elemeznünk kell őket.

Az a SEO egyik varázsa, hogy nincs pontos szempontrendszer, csak tapasztalati úton tudunk dolgozni.

Ha a legjobb organikus helyeken lévő többi cikk hasonló szöveghossz mellett 5-6-szor szerepelteti a pontos kulcsszót, akkor Nekünk sem lesz elég a kétszeri megemlítés. De ha már tízszer írtuk bele a szövegbe, akkor sok lesz. Ha a konkurensek 1000 szavas cikkekkel vannak a TOP helyeken és sok képpel, akkor Nekünk is hasonló összetételűvel kell versenybeszállni.

A túl sok kulcsszó is veszélyes, de a túl kevés is, ezért fontos, hogy a konkurensekhez mérjük magunkat. Ebben tud nagy segítséget nyújtani a SEO PowerSuite programcsomag Website Auditor programja.

Tippek SEO szövegíráshoz

Még néhány útravaló tipp a jó SEO szöveghez, hogy még jobban menjen a keresőoptimalizálás!

Szinonimák szerepe a keresőoptimalizálásban

A kulcsszavak fontosságáról sokat beszéltünk. De arról nem, hogy az algoritmus figyeli a szinonimákat is, ezért bátran használjuk őket, ráadásul ezzel a kulcsszóhalmozást is elkerülhetjük, mert arra is ügyelni kell, hogy ne legyen túl sokszor sem jelen a kulcsszó a szövegben. Az oldal témájához, vagy az adott bejegyzés kulcskifejezésével releváns szavakat is figyeli az algoritmus, tehát igyekszik tanulmányozni a szövegkörnyezetet is.

Duplikáció

Persze ez egyáltalán nem jelent problémát, ha tényleg az adott témáról írunk, és nem csak a Google-nek készül a szöveg. Emellett a Google a duplikált tartalmat sem szereti, tehát ugyanaz a szöveg ne forduljon elő több helyen az interneten. Ezért sem szabad tartalmat másolni. Egyébként is akkor leszel igazán sikeres, ha eredeti szöveget tudsz alkotni!

Összegzés

Mi emberek rendkívül kíváncsi lények vagyunk, nagyon sok információra éhezünk. Adjuk is ezt meg magunknak. Ha a megrendelőink, vásárlóink feltesznek egy adott témakörben kérdéseket, akkor biztosak lehetünk benne, hogy előbb-utóbb másoknál is fel fognak ezek vetődni. Szedjük össze ezeket az információkat, és írjunk belőle egy bejegyzést. Ezek után már csak a fentebb említett SEO beállításokat kell használnunk és így olyan örökzöld tartalmakat hozunk létre, amelyek egyszeri munkával hozzák weboldalunkra a Google találati listából a potenciális vásárlókat.

#promobox#Ránk bíznád, hogy valóban örökzöld  tartalmak jelenjenek meg a honlapodon, melyek nemcsak alaposak, de keresőoptimalizáltak is?##

További bejegyzések

Ezek is érdekesek lehetnek

Honnan szerezzek képeket a honlapomra?
Design
Honnan szerezzek képeket a honlapomra?
Marketing ügynökség árak és árazási modellek
Ügynökség
Marketing ügynökség árak és árazási modellek
Alapkövetelmények Google shopping kampány indításához
PPC kampánykezelés
Alapkövetelmények Google shopping kampány indításához
Saját vagy bérelt webáruház, melyiket válasszam?
Webfejlesztés
Saját vagy bérelt webáruház, melyiket válasszam?
PPC hirdetési lehetőségek a TikTok felületén
PPC kampánykezelés
PPC hirdetési lehetőségek a TikTok felületén
Facebook perszónaépítés a gyakorlatban
PPC kampánykezelés
Facebook perszónaépítés a gyakorlatban
A legjobb Google Ads kampánytípusok webáruházaknak
PPC kampánykezelés
A legjobb Google Ads kampánytípusok webáruházaknak
 Elkészült végre a Youtube videód? Így keresőoptimalizáld!
Keresőoptimalizálás (SEO)
Elkészült végre a Youtube videód? Így keresőoptimalizáld!
Emojik jelentése - így használd őket marketingstratégiádban!
Közösségi média menedzsment
Emojik jelentése - így használd őket marketingstratégiádban!
Viszlát KATA! Merre tovább, marketing ügynökségek?
Ügynökség
Viszlát KATA! Merre tovább, marketing ügynökségek?
100 cikk a Selector blogján - Nézzük meg, mi mindenről írtunk már
Ügynökség
100 cikk a Selector blogján - Nézzük meg, mi mindenről írtunk már
Hogyan működik a Facebook hirdetéskezelés a gyakorlatban?
PPC kampánykezelés
Hogyan működik a Facebook hirdetéskezelés a gyakorlatban?
Videómarketing 2022-ben
Közösségi média menedzsment
Videómarketing 2022-ben
5 tipp a hatásos hirdetési kreatívokhoz
Design
5 tipp a hatásos hirdetési kreatívokhoz
Keresőbarát weboldal felépítése
Keresőoptimalizálás (SEO)
Keresőbarát weboldal felépítése