Keresőoptimalizálás (SEO)

Mikor forduljunk SEO ügynökséghez?

Írta:
Csaba
Olvasási idő:
5
perc

A SEO (vagyis a Search Engine Optimization) lényege, hogy a keresőmotorok algoritmusaihoz igazítva weboldalad minél előrébb kerüljön a kereső találati listáján, nagyobb organikus forgalmat generálva ezzel. A cégek számára nagy fejtörést okoz, hogy vajon érdemes-e keresőoptimalizálásba fektetni (egyértelműen igen!), és ha már forrásokat fordítanak a SEO-ra, akkor azt házon belül alkalmazott szakember segítségével tegyék-e meg vagy pedig kérjék keresőoptimalizálással foglalkozó, külső szakember vagy ügynökség segítségét. 

A döntés nem egyszerű, ám a meghozatalához most nyújtunk egy kis segítséget. Megnézzük, mi szól a házon belüli, valamint az ügynökségen keresztül történő „SEO-zás” mellett és ellen. Ahhoz azonban, hogy érthető legyen a két oldallal kapcsolatos áttekintés, röviden bemutatjuk, mivel is foglalkozik tulajdonképpen a SEO.

Mikor forduljunk SEO ügynökséghez?

Néhány szó a SEO-ról

A Google algoritmusai – melyek alapján értékel egy-egy weboldalt – folyamatosan változnak, az azonban biztos, hogy a releváns, minőségi tartalmakat részesíti előnyben. Az olyan értékes kontenteket, melyek célja a felhasználói élmény megteremtése és fokozása.

 A keresőoptimalizálásnak számos eszköze létezik, melyeket On-Site és Off-Site SEO-ra oszthatunk. Előbbi, vagyis az On-Site SEO mindazoknak a beállításoknak az összessége, melyeket Te magad is befolyásolhatsz a weboldaladon (vagyis a weboldal felépítése, a keresőoptimalizált szövegírás, a képek, a formázások és a kifelé mutató linkek milyensége és mennyisége). Ezzel szemben az Off-Site SEO részei mindazok a külső tényezők, melyek hatást gyakorolnak a weboldaladra. Ezeket nehezebb irányítani, de azért nem lehetetlen (ide tartozik például a linképítés, a megosztások, a kommentek, a PR cikkek, a kapcsolattartás, a vélemények, a fórumok stb.)

 A Hubspot 2020-as felmérése szerint ma már a cégek mintegy 64%-a nyúl a SEO eszközeihez annak érdekében, hogy honlapja minél előkelőbb helyet foglaljon el a kereső találati listáján, ezzel több látogatót vonzzon az oldalára, amivel pedig bevételeit is növelheti. Érthető, hogy senki sem szeretne a versenytársai mögött kullogni. Ehhez azonban a keresőoptimalizálás ma már nélkülözhetetlen.

Mikor forduljunk SEO ügynökséghez?

Keresőoptimalizálás házon belül

Láthatjuk, hogy a keresőoptimalizálás komplett stratégia alkotását és végrehajtását, a beállítások folyamatos felülvizsgálatát, szükség esetén módosítását vonja maga után. Ezért a cégek számára érdemes lehet külön munkatársat foglalkoztatni a SEO feladatokra. Ez valóban így van?

Érvek

A házon belüli SEO szakértő foglalkoztatása mellett szól egyértelműen, hogy:

  • Senki sincs tisztában jobban az adott cég működésével és piacával kapcsolatban, mint egy belső alkalmazott.
  • Az ügyfélkörrel is kétségkívül állandó kapcsolatban áll, így jobban is ismeri őket.
  • Mivel alkalmazott, érvényesül a hierarchia szerepe, ezáltal jobban kontrollálható, ellenőrizhető a munkája, valamint könnyebben is utasítható.
  • Csak az adott cég honlapjaira fókuszál, kizárólag a munkahelye keresőoptimalizálása szerepel figyelmének középpontjában.
  • Ráadásul más feladatokba is bevonható, melyekhez ért (pl. az online marketinghez), sőt, ajánlott is bevonni, hiszen ezek a feladatok összefüggenek egymással.

 Ellenérvek

Ugyanakkor a házon belüli SEO szakember alkalmazásnak vannak hátulütői is:

  • Ahogy említettük, az algoritmusok lényegében állandóan változnak. És bár senki nem tudja, milyen szempontok alapján is rangsorol pontosan a keresőóriás, azért sejthető. Ahhoz, hogy folyamatosan naprakész tudás birtokában legyenek a SEO szakemberek, elengedhetetlen a folyamatos képzés.
  • A SEO szakértők által alkalmazott eszközök (például SEMrush, Ahrefs, Majestic, SEO Powersuite) meglehetősen drágák egy cég számára. Pl. SEMrush min. havi 120 USD, az Ahrefs min. havi 99 USD, de a SEO Powersuite csomag is minimum évi 299 USD nem akciós időszakban.
  • Mivel sajátos tudást és látásmódot igényel a munkakör, rendkívül nehéz ilyen szerteágazó ismeretekkel rendelkező alkalmazottat találni, pláne megfizethető bérigénnyel.
  • A SEO összetett feladat, ám egy átlagos kis- és középvállalkozás életében nem jelent napi 8 órás elfoglaltságot, így nem feltétlenül éri meg ezért külön alkalmazottat felvenni.
  • Egy alapos elméleti és gyakorlati SEO tapasztalatokkal rendelkező szakember teljes havi bérköltsége könnyen elérheti az 500.000,- Ft-ot is.

#promobox-newsletter###

Keresőoptimalizálás ügynökségi segítséggel

Épp ezért a KKV szektorban általában jobb megoldás keresőoptimalizálással foglalkozó ügynökséghez fordulni SEO terén. Egy SEO ügynökség - miután megismerte a cég működését, célpiacát, termékeit/szolgáltatásait, az ügyfél igényeit és egyéb jellemzőit - SEO audit keretében felméri a vállalkozás honlapját, kiszűri az esetleges (SEO szempontoknak ellentmondó) hibákat, felkutatja és megvizsgálja a versenytársakat. Az eredmények tükrében pedig az ügyfél céljainak, eszközeinek és a rendelkezésre álló időtávnak megfelelően komplett stratégiát készít a cég (honlapjai) számára a keresőoptimalizálás végrehajtása érdekében.

Érvek

A SEO ügynökség alkalmazása mellett pont ezért számos érv szól, mégpedig:

  • Egy ügynökség komplett SEO csapattal dolgozik, melynek tagjai különböző, keresőoptimalizáláshoz elengedhetetlen készségekkel rendelkeznek (úgymint szövegírás, linképítés, technikai beállítások stb.).
  • Ismereteik nem csupán egy adott cégtípusra szabottak, hiszen számos iparág jellemzőit átfogóan ismerik.
  • Gyakorlati tudásuk - melyet folyamatosan alkalmaznak és fejlesztenek – felülmúlhatatlan.
  • Rendelkeznek mindazokkal a keresőoptimalizálást támogató, fentiekben említett szoftverekkel, melyek beszerzése egy cég számára túl költséges lenne.
  • Amennyiben a keresőoptimalizálás kiszervezésre kerül egy ügynökséghez, a belső munkaerő a marketing egyéb területeivel tud foglalkozni.
  • Egy ügynökség alkalmazása bizonyítottan gyorsabb, eredményesebb és hatékonyabb is.

 Előfordulhat azonban, hogy a cégvezetők ódzkodnak attól, hogy kiszervezzék a keresőoptimalizálást. 

Ellenérvek

Keresőoptimalizálással foglalkozó ügynökséggel történő együttműködésnek is lehetnek hátrányai, melyekkel célszerű tisztában lenni:

  • A folyamatos kapcsolattartás és az egyeztetések lebonyolítása sok időt és energiát emészthet fel.
  •  Sőt, az elvégzett munka ellenőrzése is nehézkesebb a hozzá nem értők számára, ha nincs házon belül olyan szakember, aki ezt el tudja végezni.
  • Nem beszélve arról, hogy az ügynökségek legtöbbször úgynevezett brief-ek (a közös munka részletezésére szolgáló „vázlatok”) alapján dolgoznak. Ezek elkészítése pedig a cégek számára sokszor megterhelő és időigényes.
  • Az ügynökségek komplett csomagok alapján dolgoznak, amelynek költségei sokszor magasra rúghatnak. A havidíjak már egy lokális piac esetén is elérhetik a havi 100.000-150.000 Ft-ot, míg nemzetközi projektek esetén ennek többszörösei is lehetnek. Ezzel szemben azonban bérköltségekkel, eszközigénnyel és a képzés költségeivel nem szükséges számolni.

 Mindenkinek saját erőforrásaihoz, igényeihez és mérten kell eldönteni, hogy házon belül vagy marketingügynökség alkalmazásával oldaná-e meg a keresőoptimalizálást. Ugyanakkor talán a mérleg egyik serpenyője felé billentheti a döntést az, hogy egy marketingügynökség nem embert ad, hanem tudást. Olyan naprakész, a változásokhoz folyamatosan alkalmazkodó tudást, mely egészen új irányba helyezheti céged működését és megítélését. A legnagyobb konverziót a Google találatok eredményezik, így a SEO kiemelkedő szerepe vitathatatlan.

Zárszó, konklúzió, ajánlás, összegzés

Akár házon belüli, akár ügynökség segítségével történik a honlapunk keresőoptimalizálása, az biztos, hogy a SEO-val foglalkozni kell. A SEO a Google hirdetéseink sikerességében is segítségünkre van, így még inkább felértékelődik ez az online marketing ágazat. 

#promobox-szolg-seo#Gyakorlott szakértőink kezébe szeretnéd adni a honlapjaid keresőoptimalizálását?##

További bejegyzések

Ezek is érdekesek lehetnek

Hogyan írjunk briefet egy marketing ügynökségnek?
Ügynökség
Hogyan írjunk briefet egy marketing ügynökségnek?
Instagram újítások 2023-ban
Közösségi média menedzsment
Instagram újítások 2023-ban
Mi az a LinkedIn és hova fejlődik? - A LinkedIn az új Twitter?
Közösségi média menedzsment
Mi az a LinkedIn és hova fejlődik? - A LinkedIn az új Twitter?
Amit a TikTokról tudni érdemes
Közösségi média menedzsment
Amit a TikTokról tudni érdemes
A legfontosabb online marketing eszközök és trendek 2023-ban
Közösségi média menedzsment
A legfontosabb online marketing eszközök és trendek 2023-ban
Google Ads optimalizálási buktatók
PPC kampánykezelés
Google Ads optimalizálási buktatók
Ezekre figyelj Google Ads kampány kizáró kulcsszavainál
PPC kampánykezelés
Ezekre figyelj Google Ads kampány kizáró kulcsszavainál
Miért érdemes scripteket használni a Google Ads-ben?
PPC kampánykezelés
Miért érdemes scripteket használni a Google Ads-ben?
Hogyan tarolj a TikTok-on?
Közösségi média menedzsment
Hogyan tarolj a TikTok-on?
Facebook hirdetések vásárlási típusai: Elérés és gyakoriság
Közösségi média menedzsment
Facebook hirdetések vásárlási típusai: Elérés és gyakoriság
Tippek a minőségi mutató javítására
PPC kampánykezelés
Tippek a minőségi mutató javítására
Hogyan segíthet a Facebook hirdetés optimalizálása a vállalkozásod felpörgetésében?
PPC kampánykezelés
Hogyan segíthet a Facebook hirdetés optimalizálása a vállalkozásod felpörgetésében?
A CPC Jelentése
Keresőoptimalizálás (SEO)
A CPC Jelentése
Így töltjük meg organikusan a nőgyógyászati szakrendelőket - L33 Medical esettanulmány
Keresőoptimalizálás (SEO)
Így töltjük meg organikusan a nőgyógyászati szakrendelőket - L33 Medical esettanulmány
10 dolog, amit minden webshopnak be kell állítania SEO szempontból
Keresőoptimalizálás (SEO)
10 dolog, amit minden webshopnak be kell állítania SEO szempontból