Keresőoptimalizálás (SEO)

SEO audit: Hogyan lesz belőle valódi eredmény?

Írta:
Csenge
Olvasási idő:
4
perc

Nem minden weboldal-tulajdonos van tisztában azzal, hogy milyen fontos, hogy oldala a megfelelő helyeken jelenljen meg a keresési eredmények között. Pedig éppen ez a kulcsa annak, hogy az oldalra organikusan, azaz természetesen is érkezzenek látogatók, lehetőség szerint minél többen. A keresőoptimalizálás (SEO) célja, hogy javítsa az oldal láthatóságát a keresőmotorokban, növelje a weboldal látogatottságát és a látogatók által közvetve az üzleti eredményeket.

Fontos megjegyezni, hogy a SEO egy időigényes, és nagy erőfeszítést igénylő feladat mely  a minőségi tartalom rendszeres közzétételén kívül még számos fontos elemből épül fel. Ahhoz, hogy tisztán lássuk weboldalunk helyzetét és hogy miként teljesít, elengedhetetlen a weboldal rendszeres elemzése, ezt hívjuk röviden SEO auditnak.

SEO audit: Hogyan lesz belőle valódi eredmény?

Mire jó a SEO audit?

A SEO audit egy olyan elemzés, amely sorra veszi azokat a paramétereket, amelyek közvetlen és közvetett hatással vannak a weboldal pozíciójára a Google keresési eredményeiben.  Az audit több szempontot is sorravesz. A technikai szempontok és a tartalmi potenciál felmérésétől a különféle eszközökön való megjelenés ellenőrzésén át a bejövő linkek elemzéséig átfogóan átvizsgálja a weboldalt.

Az  audit  nemcsak a jelenlegi  helyzetet  tárja fel és értékeli: segítségével rövid idő alatt ellenőrizni lehet a weboldal aktuális helyzetét és jövőbeli lehetőségeit az organikus keresési eredményekben. Az elemzést követően tanácsokat és tippeket is ad arra vonatkozóan, hogy mire kellene jobban odafigyelni, és hogy mely tényezők szorulnak javításra.

#m1-p#Az audit eredményeként tehát az ügyfél olyan hasznos és legfőképpen személyre szabott javaslatokat kap, amelyekkel javíthatja a weboldala  SEO optimalizáltságát és növelheti a találati helyezéseit.##

Többek között a  következő fontos tényezőket vizsgáljuk meg az audit során:

  • A weboldal jelenlegi organikus eredményei és látogatottsága
  • A kulcsszóelemzés során megvizsgáljuk, milyen potenciális kulcsszavakra keresnek az emberek az adott témakörben,  milyen kulcsszavakra rangsorolódik a weboldal és milyen kulcsszavakat használnak a versenytársak.
  • A versenytárselemzés során megvizsgáljuk, hogy  a versenytársak milyen kulcsszavakra rangsorolódnak  milyen a  linkprofiljuk és  milyen minőségűek a tartalmaik.
  • A technikai SEO elemzés során ellenőrizzük a weboldal SEO beállításait, például a címsorokat, a metaadatokat. Elemezzük a webhely sebességét, az SSL tanúsítvány meglétét, az esetleges indexálási problémákat, megnézzük a  hibakódokat, a robot.txt file beállításait.
  • Ezt követi a linkek elemzése, a külső linkek, horgonyszövegek vizsgálata. Azt is elmemezzük, hogy milyen minőségűek azok a webhelyek, amelyek a weboldalra hivatkoznak.
  • Végül a weboldal tartalmi elemeinek vizsgálatát, az oldalstruktúra és a belső linkek vizsgálatát végezzük.
A profi SEO audit több egymást követő lépés során tárja fel a weboldal kiaknázatlan lehetőségeit és esetleges gyengeségeit.

Mikor érdemes SEO auditot végezni?

#m1-y#Egy weboldal sosincs teljesen készen.##

Ezért egy részletes  SEO audit bizonyos időközönként minden weboldal számára ajánlott, hogy feltárja az oldal aktuális helyzetét, és rávilágítson, milyen irányban érdemes tovább haladni.

Az elemzés egyik legnagyobb előnye, hogy rövid idő alatt kaphatunk átfogó képet a weboldallal kapcsolatos  fejlesztési területekről.

#m1-p#Az online SEO auditot azonban különösen érdemes elvégezni az alábbi esetekben:##

  • Új weboldal esetén - így már azonnal az auditnak megfelelően lehet kialakítani a teljes weboldalt.
  • Ha az oldal nem jelenik meg, gyengén teljesít a keresőkben, akkor a SEO audit megtalálhatja a lehetséges okokat, és segíthet javítani a pozíciókat.
  • Ha a weboldal forgalma csökken, de nem tudjuk az okát, akkor a SEO audit segíthet azonosítani az okokat és megoldani a problémát.
  • Átalakítás, költöztetés előtt, olyan esetekben, amikor az oldalt frissíteni vagy átalakítani készülünk.
  • Lassú oldalsebesség esetén az audit segíthet azonosítani a lassú oldalbetöltési idő okait, és javaslatokat adhat a sebesség javítására.
A SEO audit egy weboldal életének számos fázisában segíthet, hogy pénzt és időt spóroljunk a fejlesztés során.

Milyen eszközöket használunk a SEO audit során?

SEO audit során számos eszközt lehet használni az oldal teljesítményének értékelésére és a szükséges változtatások meghatározására.

Ingyenes eszközök:

  • Google Search Console: Ez az eszköz lehetővé teszi az indexált oldalak megjelenését az egyes kulcsszavakra és a teljesítmény értékelését.
  • Google Analytics: Az egyik legfontosabb eszköz, amely lehetővé teszi, hogy webanalitikai beállításokkal mérjük és elemezzük az oldal forgalmát és a látogatók viselkedését.
  • Screaming Frog: Elsősorban a weboldal technikai auditálásában segít, az oldal technikai hibáit, a  SEO címkék beállításait lehet általa gyorsan megvizsgálni.
  • GTmetrix: Az oldal sebességét és teljesítményét vizsgálja és értékeli, valamint javaslatokat ad az oldal optimalizálására a sebesség és a felhasználói élmény javítása érdekében.

#promobox-newsletter###

Fizetős eszközök:

  • SEMrush: Átfogó értékelést ad az oldal teljesítményéről és helyezéseiről, részletes versenytárs- és kulcsszó elemzést végez.
  • Ahrefs: Hasznos lehet az oldalra mutató linkek, a kulcsszavak rangsorolása és a versenytársak elemzése szempontjából. Emellett az oldal technikai elemzésére is kiválóan alkalmas.
  • SEO Power suite: teljes körű SEO szoftver, amely több eszközt is tartalmaz a keresőoptimalizálás és a weboldal optimalizálás hatékonyabbá tételéhez.

Magunk is elvégezhetjük az elemzést?

A SEO audit az interneten elérhető eszközök segítségével akár önállóan is elvégezhető. Azonban, ha a téma ismeretlen számunkra és nem tudjuk, hogyan kell SEO auditot végezni, a kapott adatokból nem biztos, hogy a megfelelő  következtetéseket vonjuk le, és az sem biztos, hogy a megfelelő ismeretek és gyakorlat hiányában meg tudjuk tervezni a helyes SEO stratégiát.  Ezért az ajánljuk, bízd az SEO auditot szakértő SEO ügynökségre, hogy minél gyorsabban kiaknázhasd a weboldaladban rejlő lehetőségeket.

SEO audit folyamata lépésenként

#promobox#Szívesen megtudnád, milyen javítandó területeket lát a weboldaladon egy SEO szakértő? Esetleg most zajlik a fejlesztés, és jól jönne néhány praktikus tanács ahhoz, hogyan haladj tovább?##

További bejegyzések

Ezek is érdekesek lehetnek

Így forradalmasítja a Google AI a hirdetéskezelést
PPC kampánykezelés
Így forradalmasítja a Google AI a hirdetéskezelést
Erre is használhatod a képalapú keresést
Keresőoptimalizálás (SEO)
Erre is használhatod a képalapú keresést
Mire jó a link rövidítés? Melyik linkrövidítőt használd?
Hatékonyság
Mire jó a link rövidítés? Melyik linkrövidítőt használd?
Miről szól a performance marketing?
Tudástár
Miről szól a performance marketing?
Mit kérdezz az első "randin" egy marketing ügynökségtől?
Ügynökség
Mit kérdezz az első "randin" egy marketing ügynökségtől?
Lokális SEO: döntő lehetőség a helyi vállalkozások számára
Keresőoptimalizálás (SEO)
Lokális SEO: döntő lehetőség a helyi vállalkozások számára
Hogyan válassz online marketing ügynökséget?
Ügynökség
Hogyan válassz online marketing ügynökséget?
A legjobb AI képgenerátor eszközök 2024-ben
Design
A legjobb AI képgenerátor eszközök 2024-ben
Storytelling, a marketing egyik leghatásosabb összetevője
Tudástár
Storytelling, a marketing egyik leghatásosabb összetevője
Csak mondd ki! A hangalapú keresés útja
Keresőoptimalizálás (SEO)
Csak mondd ki! A hangalapú keresés útja
Miben segíthet egy social média ügynökség?
Közösségi média menedzsment
Miben segíthet egy social média ügynökség?
Útmutató az Advantage+ vásárlási kampányokhoz
PPC kampánykezelés
Útmutató az Advantage+ vásárlási kampányokhoz
A legjobb AI-alapú videószerkesztő eszközök 2024-ben
Design
A legjobb AI-alapú videószerkesztő eszközök 2024-ben
Videó és podcast készítés ötletek
Közösségi média menedzsment
Videó és podcast készítés ötletek
Közösségi média trendek 2024-ben
Közösségi média menedzsment
Közösségi média trendek 2024-ben