PPC kampánykezelés

Útmutató az Advantage+ vásárlási kampányokhoz

Írta:
Laura
Olvasási idő:
8
perc

Ismerd meg az Advantage+ shopping (vásárlási) kampányokat, ahol mesterséges intelligencia segítségével optimalizálhatod a hirdetéseket. Tudd meg, hogyan növelheted hirdetéseid hatékonyságát minimális erőfeszítéssel, miközben maximalizálod az elérést és a konverziók számát. Ez a cikk útmutatót nyújt ahhoz, hogy hogyan használd ki a legjobban az Advantage+ kampányok által nyújtott lehetőségeket, függetlenül attól, hogy kezdő vagy tapasztalt hirdető vagy.

Útmutató Meta Advantage+ kampánybeállításhoz

Mi az az Advantage+ vásárlási kampány?

A Meta 2022 augusztusában vezette be az Advantage+ vásárlási kampányokat azzal a céllal, hogy a hirdetők a lehető legjobb eredményeket érhessék el a lehető legkevesebb energiabefektetéssel. Azt ígérik, hogy személyre szabott, jobb teljesítményű hirdetéseket tudunk megjeleníteni relevánsabb célközönség számára, mindezt a legmegfelelőbb időpontokban. Ez az új kampánytípus sok más AI, azaz Artificial Intelligence (mesterséges intelligencia) eszköz, például a Google Performance Max kampány trendjét követi, amelyek azt tűzik ki célul, hogy segítségükkel a mélyebb digitális marketing tudással nem rendelkező felhasználók is jól működő kampányokat hozhassanak létre

Fontos, hogy ez nem jelenti azt, hogy az Advantage+ vásárlási kampány teljes mértékben képes lenne átvenni egy digitális marketing szakember minden feladatát.

Nézzük, mit kínál az Advantage+ vásárlás kampány, milyen hátrányokat tartogathat, és kinek ajánlott!

Az Advantage+ Shopping által kínált előnyök 

A hatékonyabb kampányok ígérete

A kampánytípus bevezetésekor az Advantage+ egyik nagy előnyeként azt hirdették, hogy ennek hála a hirdetők kevesebb időt tölthetnek kampánykezeléssel, miközben az elérés, a megjelenések száma és egyéb mutatók is növekedhetnek - ha minden jól megy.  

A relatíve új kampánytípusról - később részletezett hátrányai miatt - megoszlanak a hirdetői vélemények és tapasztalatok, de nézzük, milyen eredmény érhető el vele a Meta szerint!

A Meta folytatott több esettanulmányt is, amelyek szerint a vállalkozások, amelyek használják az Advantage+ kampányokat, 12%-os csökkenést értek el a CPA (cost per acquisition, azaz ügyfélszerzési költség) és 15%-os növekedést a ROAS (return on ad spend, azaz hirdetési költségek megtérülése) mutatóknál a manuális kampányokkal szemben. 

Az egyik esettanulmányban a Terranova (olasz ruhakereskedő cég) eladásairól olvashatunk, akiknek sikerült 88%-os növekedést elérni az értékesítésben és 85%-kal nagyobb elérést az Advantage+ segítségével a szokásos hirdetési kampányaikkal szemben.  Ahelyett, hogy több kampányt futtatnának egyszerre szegmentált célközönségekkel, egy adott piac közönségeit egyetlen kampánystruktúrába vonták össze. Ez nagyban megkönnyíti a kampányok létrehozását és kezelését, miközben csökkenti a közönség átfedését. A Terranova kapott a lehetőségen és a Visioni Agency-vel együttműködve A/B tesztet hoztak létre, hogy összehasonlítsák az Advantage+ kampányokat az eredeti kampányaikkal.

A kampányok a leendő olasz, felnőtt ügyfeleket, valamint a meglévő ügyfelekre egyaránt összpontosultak, akik az elmúlt 30 napban vásároltak a márka termékeiből. Az Advantage+ vásárlási kampány a hirdetések 70%-át automatikusan felosztotta egyenlő arányban a Facebook és az Instagram hírfolyama között. A hirdetések fotós, videós tartalmakat és carousel formátumú hirdetéseket tartalmaztak. 

Azért, hogy ne csak egy példa legyen a szemünk előtt, a Meta egy másik, szintén olasz sportmárka eladásait is nyomonkövette - nézzük milyen előnyökre tett szert a Nencini Sport az Advantage+ vásárlási kampányok használatával! 

A ruhamárkához hasonlóan az eladások növelése volt a fő fókusz és elmondható, hogy a Terranovahoz képest itt már jóval kevesebb, de még mindig számottevő 31%-os növekedést tapasztaltak a vásárlások kapcsán. A Nencini 24 db hirdetést hozott létre különböző hirdetésformátumokban, amelyek több féle terméket is reklámoztak, például hátizsákokat és órákat. 23%-al csökkent a rendelésenkénti költség és 28%-kal növekedett az ROAS az eredeti kampánybeállításokhoz viszonyítva. 

#m1-y#Fontos: Ezek a számok ugyan nagyon ígéretesen hangzanak, sajnos soha nem lehetünk 100%-ig biztosak abban, hogy ezeket az eredményeket fogjuk elérni.##

Gyorsabb, egyszerűbb kampány beállítás

Nézzük, mi mindent vehet le a vállukról az AI, amit korábban nekünk kellett manuálisan beállítani:

1. Elhelyezések beállítása

Rábízhatjuk, hogy a hirdetésünk mely platformon és milyen formában jelenjen meg - így kerülhet az Instagram feedre, a Facebook jobb oldali sávjába, de akár a Messengerre is, hiszen ezek mind a Meta felületei. 

Az AI hivatalosan az alapján optimalizál, hol érné el legnagyobb valószínűséggel a célját a hirdetésünk. Az Advantage+ előtt erről minden esetben mi magunknak kellett döntést hozni, és hacsak nem harcedzett, az iparági trendeket és a hirdetési platformot jól ismerő szakértőként vágtunk bele, bizony könnyű volt elégetni sok-sok pénzt egy olyan elhelyezéssel, ami nem szolgálta kampány céljainkat.

2. Kreatívok kombinálása

A kreatívokból több variációt hoz létre, akár 150 kreatív kombinációt tesztelhetsz le egy kampányon belül, így olyan hirdetéseket hozhatsz létre, amelyek jó eséllyel felülmúlják majd a versenytársakat. Nagyobb eséllyel érheted el a kívánt eredményeket és növelheted a konverziót, továbbá a megfelelően kombinált kreatívok új vásárlók figyelmét kelthetik fel, majd később segíthetnek a márkahűség kialakulásában is. 

3. Pontosabb célközönség-meghatározás

Az Advantage+ vásárlási kampányok demográfiai adatok, érdeklődési körök, viselkedés és online tevékenységek figyelembevételével érik el a legrelevánsabb célcsoportokat. Olyan precizitású célzás valósítható meg, melynek köszönhetően - vélhetően - olyan felhasználóknak fog megjelenni a hirdetésed, akiket valóban érdekel a terméked vagy szolgáltatásod, ezáltal a konverzió esélye is növekszik.   

Advantage+ Shopping előnyök és hátrányok
Az Advantage+ nevéhez hűen sok előnyt tartogat - de van néhány hátránya is, amit érdemes figyelembe venned.

Az Advantage+ kampányok hátrányai

Az előnyöket felsorolva az Advantage+ Shopping remekül hangzik: csak kattintunk párat, és az AI megoldja helyettünk a kampányok beállítását és optimalizálását.

#m1-y#De vajon valóban ennyire egyszerű a történet, és mindent ráhagyhatunk az AI-ra?##

Most, hogy eltelt több mint egy év a bevezetése óta, már PPC csapatunk is tesztelte ezt a kampánytípust, és egyelőre vegyesek a benyomásaink. Lássuk is, miért! 

Nem mindegy, milyen költéssel indítasz Advantage+ hirdetéseket

Mivel az AI a begyűjtött adatok alapján optimalizálja a kampány működését és javítja a megtérülését, az az ideális, ha minél több adatot tudunk számára biztosítani minél rövidebb idő alatt.

Igen, ez azt jelenti, hogy sok-sok megjelenést, kattintást, egyéb interakciót kell begyűjtenünk minél gyorsabban - ami pedig azzal jár, hogy elég magas költségkeretet kell a kampányokra szánni ahhoz, hogy rövid idő alatt betanuljon, és ne hónapok alatt találjon rá az optimális működésre. 

Többé nem nálad van a kontroll az optimalizálásban

Mivel az Advantage+ egy automatizált hirdetési termék, egyes kampánybeállítások előre meg vannak határozva, és így előfordulhat, hogy nem igazíthatóak a speciális hirdetői igényekhez.

Nagyon vonzó lehet a gondolat, hogy minden optimalizálási feladatot átadhatsz az AI-nak - de ez kicsit olyan, mintha lenne egy új kollégád, aki papíron már mindent tud, amit te is - vagy talán többet is -, de nem vagy benne biztos, hogy valóban bízhatsz-e benne. Arról pedig szó sem lehet, hogy te beleszólj a munkájába és módosításokat kérj tőle.

AI vezérelt Meta kampány

Nézzünk néhány további példát is:

  • Nem módosíthatod az elhelyezést: A szigorú kreatív irányelvekkel rendelkező márkáknak például fontos észben tartaniuk, hogy nincs befolyásuk arra vonatkozóan, hogy mely hirdetési kreatívok milyen felületen jelenjenek meg, ami néha furcsa megjelenést eredményezhet.
  • Nem állíthatsz be külön licitet vagy megcélzott költést: Az algoritmus kifejezetten arra optimalizál, hogy a lehető legtöbb konverziót szerezze a lehető legalacsonyabb költségen. Ez ugyan jól hangzik, de azoknak a cégeknek, akik szigorú CPA (cost per acquisiton, azaz ügyfélszerzési költség) célokkal rendelkeznek, nem olyan jó hír, hogy semmilyen hatásuk nincs a kattintásonként maximálisan elkölthető összegre.
  • Nem te optimalizálsz - de így nem is te tanulsz belőle: Sajnos az Advantage+ sokszor olyan dolgok alapján optimalizál, ami a hirdetők számára átláthatatlan, így viszont jóval kevesebb információt is szolgáltat arról, milyen trendekre vagy veszélyekre érdemes odafigyelni egy adott fiókban, és hogyan lehet az elért eredményeket reprodukálni.

Korlátozott kizárási lehetőségek

Ezek a kampányok jelenleg nem zárják ki azt a célközönséget, akik korábban már mutattak aktivitást a hirdetéseidnél. A konzisztens és hosszan tartó növekedés érdekében általában javasolt, hogy mellőzzük ezen közönségek ismételt megszólítását a vásárlási kampányoknál - különben épp az ellenkező hatást érhetjük el, és az állandó bombázással elvehetjük vásárlóink kedvét.

#m1-p#Ettől az Advatage+ vásárlási kampány még nem feltétlenül rossz választás - de semmiképp nem ajánljuk, hogy csak és kizárólag ezt használd.##

Korlátozott hozzáférés

Az Advantage+ vásárlási kampányok jelenleg még nem minden hirdető számára elérhetőek, ezért mielőtt stratégiát terveznél rá, mindenképp ellenőrizd, megjelenik-e a fiókodban! :) 

Kinek ajánljuk - és kinek nem?

Az előnyöknél kiemeltük, hogy hatékonyabb kampányok hozhatóak létre kevesebb energiabefektetéssel, ezért az Advantage+ Shopping jó választás lehet az alábbi esetekben:

  • Különösen neked ajánljuk, ha nagy számú termékkel rendelkezel és szeretnéd automatizálni hirdetési folyamataidat a hatékonyság és skálázhatóság érdekében.
  • Hatékony lehet továbbá akkor, ha többféle, más-más célcsoportoknak ajánlott terméket forgalmazol, és sok időt elvesz a manuális célzási beállítás. 
  • Ha csak most kezdenéd hirdetni a vállalkozásod és még nem volt időd elmélyülni a hirdetések és a célzások rejtelmeiben, az Advantage+ kampányokat abban az esetben ajánljuk, amennyiben nagyobb költségkeretet tudsz rászánni a kampány betanulási fázisára.

Kevésbé hatékony viszont az alábbi esetekben:

  • Ha a terméked hirdetése magasabb szintű személyreszabást igényel.
  • Ha az egyedi ügyfélkapcsolatok kialakítása és a személyes értékesítési folyamat kiemelt szerepet töltenek be a céged életében. (Itt említhetjük például a luxusmárkákat vagy egyes szolgáltatásokat.)
  • Ha költséghatékony megoldást keresel - ebben az esetben valószínűleg a manuális kampánybeállítással jársz jobban.
  • Ha nem webshopot működtetsz. Ugyan egye szolgáltatások hirdetéséhez is ki lehet próbálni az AI-optimalizált kampánytípust, elsősorban nem ehhez ajánljuk. Szolgáltatások esetén (általában) kevesebb tranzakció is történik, mint egy sok termékkel rendelkező webshopnál, így a kampány s lassabban, költégesebben tanul be.
  • Ha nagyobb kontrollt igényel vállalkozásod, és szeretnéd inkább te kézben tartani az irányítást.
  • Ha profi marketing ügynökség vagy kezeli a kampányaidat. Ha szeretnél kísérletezni a fiókodban, fontos, hogy előbb velük is egyeztess, és kérd tanácsukat abban, megfelelő választás lehet-e számodra ez a kampánytípus - szakmai tapasztalataikkal és futó kampányaid mélyreható ismeretével ezt meg fogják tudni ítélni. :)

Az Advantage+ vásárlási kampányok beállítása

Érdemes mérlegelni az előnyöket és hátrányokat, mielőtt belevágsz az Advantage+ kampányok használatába - de ha ezután is úgy véled, hogy neked megér egy próbát, mutatjuk, mire lesz hozzá szükséged!

Felkészülés: mire van szükség az Advantage+ kampányok indításához?

Mielőtt belevágnál az Advantage+ kampány létrehozásába, be kell állítanod a Meta Pixelt. Ez nem más, mint egy kódrészlet, amit a webhelyed forráskódjában szükséges elhelyezned. Röviden: azért van erre szükség, mert ennek segítségével tudja a Meta mérni a hirdetések eredményét - nyomon tudja követni a honlapon belül azoknak a felhasználóknak a tevékenységét, akik a Facebookról érkeztek, segít szemmel tartani a konverziókat, sőt, újracélozhatod vele azokat a felhasználókat, akik korábban már interakcióba léptek az oldaladdal, így optimalizálhatod a kampányod teljesítményét. 

Ezekre lesz szükséged a Meta Advantage+ kampányok indításához

Hogyan kell Advantage+ vásárlási kampányt indítani? 

  1. Lépj be a Meta Hirdetéskezelőbe, majd nyomd meg a “Létrehozás” gombot
  2. Válaszd ki a kampány célját, az értékesítést
  3. A következő lépésnél válaszd az Advantage+ opciót, majd kattints a “Tovább” gombra
  4. Ezután írd be a kampány nevét és a konverziós eseményt 
  5. A célközönség földrajzi helyének add meg a megfelelő országot
  6. Add meg a napi költségkeretet és a kampány időtartamát
  7. Importáld az ajánlott kreatívokat (később saját kreatívok megadására is van lehetőség)

Ha mélyebben elmerülnél a vásárlási kampányok beállításaiban, ajánljuk figyelmedbe a Meta vonatkozó súgócikkét vagy a Meta által összeállított rövid tréninget is!

Zárszó

Az online marketing világában nehéz tartani a lépést az állandó újításokkal. Reméljük, hogy a cikkünk segített abban, hogy naprakész légy az Advantage+ Shopping kampányokkal kapcsolatban, és hasznodra válnak az itt olvasottak!

Érdemes észben tartani, hogy bár a mesterséges intelligencia az elmúlt években forradalmasította a PPC hirdetések világát, jobb, ha egészséges fenntartásokkal és szkepticizmussal kezeljük ezeket az eszközöket. Megfelelő beállítással és elegendő büdzsével kiemelkedő eredményeket érhetnek el ezek az új kampánytípusok, viszont az AI (még) nem tud egyedi marketingcélokat feldolgozni és döntéseket hozni azzal kapcsolatban, hogy milyen komplex marketingstratégia szerint haladjunk tovább.

#promobox-szolg-ppc#Nem szeretnél vaktában kísérletezni? Bízd szakértő csapatunkra Meta kampányaid beállítását!##

További bejegyzések

Ezek is érdekesek lehetnek

Storytelling, a marketing egyik leghatásosabb összetevője
Tudástár
Storytelling, a marketing egyik leghatásosabb összetevője
Csak mondd ki! A hangalapú keresés útja
Keresőoptimalizálás (SEO)
Csak mondd ki! A hangalapú keresés útja
Miben segíthet egy social média ügynökség?
Közösségi média menedzsment
Miben segíthet egy social média ügynökség?
A legjobb AI-alapú videószerkesztő eszközök 2024-ben
Design
A legjobb AI-alapú videószerkesztő eszközök 2024-ben
Videó és podcast készítés ötletek
Közösségi média menedzsment
Videó és podcast készítés ötletek
Közösségi média trendek 2024-ben
Közösségi média menedzsment
Közösségi média trendek 2024-ben
A legfontosabb Google rangsorolási szempontok és tényezők 2024-ben
Keresőoptimalizálás (SEO)
A legfontosabb Google rangsorolási szempontok és tényezők 2024-ben
A YouTube hirdetés készítés alapjai
PPC kampánykezelés
A YouTube hirdetés készítés alapjai
Minden, amit a Google SERP funkciókról tudni szerettél volna
Keresőoptimalizálás (SEO)
Minden, amit a Google SERP funkciókról tudni szerettél volna
Mi a SEO (keresőoptimalizálás) ára és költsége 2024-ben?
Keresőoptimalizálás (SEO)
Mi a SEO (keresőoptimalizálás) ára és költsége 2024-ben?
 A visszamutató linkek szerepe a keresőoptimalizálásban
Keresőoptimalizálás (SEO)
A visszamutató linkek szerepe a keresőoptimalizálásban
Mivel foglalkozik egy SEO ügynökség?
Keresőoptimalizálás (SEO)
Mivel foglalkozik egy SEO ügynökség?
Sikeres SEO stratégiák – így növelheted weboldalad organikus láthatóságát és tekintélyét
Keresőoptimalizálás (SEO)
Sikeres SEO stratégiák – így növelheted weboldalad organikus láthatóságát és tekintélyét
Tippek a SEO versenytárs elemzéshez
Keresőoptimalizálás (SEO)
Tippek a SEO versenytárs elemzéshez
Hogyan írj Google frissítéseknek ellenálló tartalmat?
Keresőoptimalizálás (SEO)
Hogyan írj Google frissítéseknek ellenálló tartalmat?