Közösségi média menedzsment

Amit a TikTokról tudni érdemes

Írta:
Selector
Olvasási idő:
3
perc

Egyre többet hallani, hogy elengedhetetlen egy vállalkozás számára a TikTokot is figyelembe venni marketingstratégia kialakítása során, ha szeretné kiaknázni az online jelenlétét. Milyen lépéseket szükséges megtenned, hogy a versenytársaid előtt tudj érvényesülni a TikTokon? Megmutatjuk!

Amit a tiktokról tudni érdemes

Mégis mi az a TikTok?

A TikTok nemzetközi, illetve hazai térnyerésével eltérő vélekedéseket hallhatunk a közösségi felület relevanciájáról. Ha arra a kérdésre keressük a választ, hogy mi az a TikTok, akkor azonban vitathatatlan, hogy egy dinamikusan fejlődő social platformról beszélhetünk, amely elsősorban szórakoztatási célzatú. A videós tartalmak úttörője kiváló lehetőséget nyújt nem csak organikusan, hanem a hirdetéseken keresztül is a vállalkozásod támogatására.

#m1-p#Ne csak a tinédzserek játszótereként gondolj a felületre, hanem egy hasznos, kiaknázandó marketingeszközként!##

Hiszen a közösségi média felületek életpálya modellje szerint a TikTok felhasználók átlagéletkora növekszik, így már nem csak a tizenévesek vannak jelen ezen a platformon, hanem a 18-35 éves közötti felhasználókat is elérheted itt, akik más social felületeken nincsenek jelen.

TikTok videós tartalom
Mi az a TikTok videos tartalom?
Forrás: TikTok -
Mesélő Ajándékok

Tűzz ki célokat!

Mielőtt elkezdenél a TikTokra videókat gyártani, szükséges tisztázni, hogy mit szeretnél elérni. A márkád új arcát kívánod megmutatni, brandépítés, elkötelezett közösség kialakítása, új célcsoport megszólítása esetleg a célod? Fontos, hogy definiáld tágabb és szűkebb értelemben is a TikTok segítségével megvalósítani kívánt célkitűzéseket, így egyszerűbben és eredményesebben ki tudod alakítani az ezek eléréséhez vezető stratégiát.

#m1-p#Kulcsfontosságú, hogy az általános üzleti terveidhez illeszkedő, és ezeket támogató célokat tűzz ki.##

A stratégiai irányok kialakítása

Miután tisztán látod, hogy mit is szeretnél elérni, szükséges eldönteni, hogy milyen módon törekednél ennek a megvalósítására. Íme néhány példa:

  • Folyamatos tartalomgyártás a vállalkozás TikTok fiókjára
  • TikTok hirdetések futtatása
  • Influencerekkel, márkanagykövetekkel történő együttműködés

A lehetőségek stratégiába építése a céljaid függvénye, és több megközelítés létezik, hogy miként lehet sikereket elérni a felületen. Ha nincs erőforrásod a folyamatos tartalomgyártásra, akkor lehetőséged kínálkozik kizárólag hirdetéseket indítani. Az elemek mixbe helyezése a leginkább ajánlott. Fontos kiemelni, hogy nem szükséges feltétlenül folyamatosan együttműködnöd véleményvezérekkel, hanem lehet, hogy csak egy kampány erejéig hívod segítségül őket. Az is előfordulhat, hogy aktívan közzéteszel naponta TikTok videókat, és csak adott időszakokban egészíted ezt ki hirdetésekkel.

#promobox-newsletter###  

Az analitikát se felejtsd el!

Bátran kísérletezz tartalomgyártáskor! Készíts különböző stílusú, típusú videókat, eltérő effektusokkal és hangokkal, majd tekintsd át az analitikában, hogy mely tartalom hogyan teljesített.

#m1-y#Az alapvető TikTok analitikához minden felhasználó hozzáférhet, azonban javasoljuk, hogy válts TikTok Business fiókra a részletesebb, mélyebb elemzési adatok eléréséhez.##

TikTok analitika
A TikTok analitika
Forrás:
DashHudson

Megnézheted például, hogy mely napokon, órákban aktívak átlagosan a követőid, ami információt adhat a megfelelő tartalomközlési idő megtalálásához. Emellett mindenképp tekintsd át az átlagos nézési időt és a teljes lejátszási időt, valamint a megosztások, a hozzászólások és a kedvelések számát is. Ezen adatok segítségül szolgálnak majd a tartalomstratégiád finomításában, és betekintést adhatnak, hogy milyen videók aratnak nagyobb sikereket.

Ha véleményvezérekkel működsz együtt, akkor tőlük is kérhetsz riportot a számodra fontos mutatószámokról, illetve a hirdetéseid eredményeit is részletesen áttekintheted a TikTok Ads Manager segítségével.

Zárszó

Ha szeretnéd még időben kihasználni a videós platform kínálta fejlődési lehetőséget, ne habozz! Az organikus tartalmak ereje mellett vedd fontolóra a hirdetések készítését, illetve az influencerekkel történő együttműködést is, és alakíts ki egy olyan, céljaidhoz illeszkedő TikTok stratégiát, amely eredményét öröm lesz az analizálás során áttekinteni!

#promobox#Szeretnéd kiaknázni egy profi csapat segítségével a TikTok nyújtotta lehetőségeket?##

További bejegyzések

Ezek is érdekesek lehetnek

Melyik Wordpress  honlapépítőt válaszd?
Webfejlesztés
Melyik Wordpress honlapépítőt válaszd?
A weboldal készítés szabályai
Webfejlesztés
A weboldal készítés szabályai
Alapkövetelmények Google shopping kampány indításához
PPC kampánykezelés
Alapkövetelmények Google shopping kampány indításához
Ezekre figyelj Google Ads kampány kizáró kulcsszavainál
PPC kampánykezelés
Ezekre figyelj Google Ads kampány kizáró kulcsszavainál
Legfontosabb metrikák a Google Analytics 3-ban
Webanalitika
Legfontosabb metrikák a Google Analytics 3-ban
Így írj kreatív briefet egy marketing ügynökségnek!
Ügynökség
Így írj kreatív briefet egy marketing ügynökségnek!
Honnan szerezzek képeket a honlapomra?
Design
Honnan szerezzek képeket a honlapomra?
5 tipp a hatásos hirdetési kreatívokhoz
Design
5 tipp a hatásos hirdetési kreatívokhoz
Hogyan válassz színt a vállalkozásodnak - a színek jelentősége a marketingben
Design
Hogyan válassz színt a vállalkozásodnak - a színek jelentősége a marketingben
5 tipp az ütős hirdetésszöveg íráshoz
PPC kampánykezelés
5 tipp az ütős hirdetésszöveg íráshoz
Naprakész útmutató az Instagram használatához 2022-ben
Közösségi média menedzsment
Naprakész útmutató az Instagram használatához 2022-ben
 Elkészült végre a Youtube videód? Így keresőoptimalizáld!
Keresőoptimalizálás (SEO)
Elkészült végre a Youtube videód? Így keresőoptimalizáld!
Instagram Reels vs. TikTok - melyik videos platformot használjam?
Közösségi média menedzsment
Instagram Reels vs. TikTok - melyik videos platformot használjam?
Hogyan segíthet a Facebook hirdetés optimalizálása a vállalkozásod felpörgetésében?
PPC kampánykezelés
Hogyan segíthet a Facebook hirdetés optimalizálása a vállalkozásod felpörgetésében?
Natív hirdetések: hogyan csináld?
PPC kampánykezelés
Natív hirdetések: hogyan csináld?