Közösségi média menedzsment

Amit a TikTokról tudni érdemes

Írta:
Olvasási idő:
3
perc

Egyre többet hallani, hogy elengedhetetlen egy vállalkozás számára a TikTokot is figyelembe venni marketingstratégia kialakítása során, ha szeretné kiaknázni az online jelenlétét. Milyen lépéseket szükséges megtenned, hogy a versenytársaid előtt tudj érvényesülni a TikTokon? Megmutatjuk!

Amit a tiktokról tudni érdemes

Mégis mi az a TikTok?

A TikTok nemzetközi, illetve hazai térnyerésével eltérő vélekedéseket hallhatunk a közösségi felület relevanciájáról. Ha arra a kérdésre keressük a választ, hogy mi az a TikTok, akkor azonban vitathatatlan, hogy egy dinamikusan fejlődő social platformról beszélhetünk, amely elsősorban szórakoztatási célzatú. A videós tartalmak úttörője kiváló lehetőséget nyújt nem csak organikusan, hanem a hirdetéseken keresztül is a vállalkozásod támogatására.

#m1-p#Ne csak a tinédzserek játszótereként gondolj a felületre, hanem egy hasznos, kiaknázandó marketingeszközként!##

Hiszen a közösségi média felületek életpálya modellje szerint a TikTok felhasználók átlagéletkora növekszik, így már nem csak a tizenévesek vannak jelen ezen a platformon, hanem a 18-35 éves közötti felhasználókat is elérheted itt, akik más social felületeken nincsenek jelen.

TikTok videós tartalom
Mi az a TikTok videos tartalom?
Forrás: TikTok -
Mesélő Ajándékok

Tűzz ki célokat!

Mielőtt elkezdenél a TikTokra videókat gyártani, szükséges tisztázni, hogy mit szeretnél elérni. A márkád új arcát kívánod megmutatni, brandépítés, elkötelezett közösség kialakítása, új célcsoport megszólítása esetleg a célod? Fontos, hogy definiáld tágabb és szűkebb értelemben is a TikTok segítségével megvalósítani kívánt célkitűzéseket, így egyszerűbben és eredményesebben ki tudod alakítani az ezek eléréséhez vezető stratégiát.

#m1-p#Kulcsfontosságú, hogy az általános üzleti terveidhez illeszkedő, és ezeket támogató célokat tűzz ki.##

A stratégiai irányok kialakítása

Miután tisztán látod, hogy mit is szeretnél elérni, szükséges eldönteni, hogy milyen módon törekednél ennek a megvalósítására. Íme néhány példa:

  • Folyamatos tartalomgyártás a vállalkozás TikTok fiókjára
  • TikTok hirdetések futtatása
  • Influencerekkel, márkanagykövetekkel történő együttműködés

A lehetőségek stratégiába építése a céljaid függvénye, és több megközelítés létezik, hogy miként lehet sikereket elérni a felületen. Ha nincs erőforrásod a folyamatos tartalomgyártásra, akkor lehetőséged kínálkozik kizárólag hirdetéseket indítani. Az elemek mixbe helyezése a leginkább ajánlott. Fontos kiemelni, hogy nem szükséges feltétlenül folyamatosan együttműködnöd véleményvezérekkel, hanem lehet, hogy csak egy kampány erejéig hívod segítségül őket. Az is előfordulhat, hogy aktívan közzéteszel naponta TikTok videókat, és csak adott időszakokban egészíted ezt ki hirdetésekkel.

#promobox-newsletter###  

Az analitikát se felejtsd el!

Bátran kísérletezz tartalomgyártáskor! Készíts különböző stílusú, típusú videókat, eltérő effektusokkal és hangokkal, majd tekintsd át az analitikában, hogy mely tartalom hogyan teljesített.

#m1-y#Az alapvető TikTok analitikához minden felhasználó hozzáférhet, azonban javasoljuk, hogy válts TikTok Business fiókra a részletesebb, mélyebb elemzési adatok eléréséhez.##

TikTok analitika
A TikTok analitika
Forrás:
DashHudson

Megnézheted például, hogy mely napokon, órákban aktívak átlagosan a követőid, ami információt adhat a megfelelő tartalomközlési idő megtalálásához. Emellett mindenképp tekintsd át az átlagos nézési időt és a teljes lejátszási időt, valamint a megosztások, a hozzászólások és a kedvelések számát is. Ezen adatok segítségül szolgálnak majd a tartalomstratégiád finomításában, és betekintést adhatnak, hogy milyen videók aratnak nagyobb sikereket.

Ha véleményvezérekkel működsz együtt, akkor tőlük is kérhetsz riportot a számodra fontos mutatószámokról, illetve a hirdetéseid eredményeit is részletesen áttekintheted a TikTok Ads Manager segítségével.

Zárszó

Ha szeretnéd még időben kihasználni a videós platform kínálta fejlődési lehetőséget, ne habozz! Az organikus tartalmak ereje mellett vedd fontolóra a hirdetések készítését, illetve az influencerekkel történő együttműködést is, és alakíts ki egy olyan, céljaidhoz illeszkedő TikTok stratégiát, amely eredményét öröm lesz az analizálás során áttekinteni!

#promobox#Szeretnéd kiaknázni egy profi csapat segítségével a TikTok nyújtotta lehetőségeket?##

További bejegyzések

Ezek is érdekesek lehetnek

AI forgalom szűrése az Analyticsben: kulcs a jobb döntésekhez
Webanalitika
AI forgalom szűrése az Analyticsben: kulcs a jobb döntésekhez
Közösségi média trendek 2024-ben
Közösségi média menedzsment
Közösségi média trendek 2024-ben
Online kérdőív készítés 2024-ben - a legjobb eszközök
Hatékonyság
Online kérdőív készítés 2024-ben - a legjobb eszközök
A legfontosabb digitális marketing trendek 2025-ben - a Chat GPT szerint
Tudástár
A legfontosabb digitális marketing trendek 2025-ben - a Chat GPT szerint
A legfontosabb Google rangsorolási szempontok és tényezők 2024-ben
Keresőoptimalizálás (SEO)
A legfontosabb Google rangsorolási szempontok és tényezők 2024-ben
Mi a SEO (keresőoptimalizálás) ára és költsége 2024-ben?
Keresőoptimalizálás (SEO)
Mi a SEO (keresőoptimalizálás) ára és költsége 2024-ben?
Próbára tettük a Google új AI Max funkcióját – így teljesített
PPC kampánykezelés
Próbára tettük a Google új AI Max funkcióját – így teljesített
Hatni vagy manipulálni? Így használd a pszichológiát a webshopodban
Tudástár
Hatni vagy manipulálni? Így használd a pszichológiát a webshopodban
Ennyin múlik, hogy működni fog-e a Meta kampányod
PPC kampánykezelés
Ennyin múlik, hogy működni fog-e a Meta kampányod
Hogyan használd jól az ügyféllistákat? - Google, Meta, LinkedIn
PPC kampánykezelés
Hogyan használd jól az ügyféllistákat? - Google, Meta, LinkedIn
Mit csinál ma egy marketinges és hol talál munkahelyet magának?
Egyéb
Mit csinál ma egy marketinges és hol talál munkahelyet magának?
Így alkosd meg a márkaidentitásod!
Közösségi média menedzsment
Így alkosd meg a márkaidentitásod!
Egész nap úton?! Keress pénzt azzal, amit igazán szeretsz!
Egyéb
Egész nap úton?! Keress pénzt azzal, amit igazán szeretsz!
Generatív keresők, GEO: hogyan alakítja át az AI a keresési forgalmat és az online bevételi modelleket?
Keresőoptimalizálás (SEO)
Generatív keresők, GEO: hogyan alakítja át az AI a keresési forgalmat és az online bevételi modelleket?
6+1 ClickUp automatizmus elfoglalt vezetőknek
Hatékonyság
6+1 ClickUp automatizmus elfoglalt vezetőknek