Közösségi média menedzsment

Amit a TikTokról tudni érdemes

Írta:
Olvasási idő:
3
perc

Egyre többet hallani, hogy elengedhetetlen egy vállalkozás számára a TikTokot is figyelembe venni marketingstratégia kialakítása során, ha szeretné kiaknázni az online jelenlétét. Milyen lépéseket szükséges megtenned, hogy a versenytársaid előtt tudj érvényesülni a TikTokon? Megmutatjuk!

Amit a tiktokról tudni érdemes

Mégis mi az a TikTok?

A TikTok nemzetközi, illetve hazai térnyerésével eltérő vélekedéseket hallhatunk a közösségi felület relevanciájáról. Ha arra a kérdésre keressük a választ, hogy mi az a TikTok, akkor azonban vitathatatlan, hogy egy dinamikusan fejlődő social platformról beszélhetünk, amely elsősorban szórakoztatási célzatú. A videós tartalmak úttörője kiváló lehetőséget nyújt nem csak organikusan, hanem a hirdetéseken keresztül is a vállalkozásod támogatására.

#m1-p#Ne csak a tinédzserek játszótereként gondolj a felületre, hanem egy hasznos, kiaknázandó marketingeszközként!##

Hiszen a közösségi média felületek életpálya modellje szerint a TikTok felhasználók átlagéletkora növekszik, így már nem csak a tizenévesek vannak jelen ezen a platformon, hanem a 18-35 éves közötti felhasználókat is elérheted itt, akik más social felületeken nincsenek jelen.

TikTok videós tartalom
Mi az a TikTok videos tartalom?
Forrás: TikTok -
Mesélő Ajándékok

Tűzz ki célokat!

Mielőtt elkezdenél a TikTokra videókat gyártani, szükséges tisztázni, hogy mit szeretnél elérni. A márkád új arcát kívánod megmutatni, brandépítés, elkötelezett közösség kialakítása, új célcsoport megszólítása esetleg a célod? Fontos, hogy definiáld tágabb és szűkebb értelemben is a TikTok segítségével megvalósítani kívánt célkitűzéseket, így egyszerűbben és eredményesebben ki tudod alakítani az ezek eléréséhez vezető stratégiát.

#m1-p#Kulcsfontosságú, hogy az általános üzleti terveidhez illeszkedő, és ezeket támogató célokat tűzz ki.##

A stratégiai irányok kialakítása

Miután tisztán látod, hogy mit is szeretnél elérni, szükséges eldönteni, hogy milyen módon törekednél ennek a megvalósítására. Íme néhány példa:

  • Folyamatos tartalomgyártás a vállalkozás TikTok fiókjára
  • TikTok hirdetések futtatása
  • Influencerekkel, márkanagykövetekkel történő együttműködés

A lehetőségek stratégiába építése a céljaid függvénye, és több megközelítés létezik, hogy miként lehet sikereket elérni a felületen. Ha nincs erőforrásod a folyamatos tartalomgyártásra, akkor lehetőséged kínálkozik kizárólag hirdetéseket indítani. Az elemek mixbe helyezése a leginkább ajánlott. Fontos kiemelni, hogy nem szükséges feltétlenül folyamatosan együttműködnöd véleményvezérekkel, hanem lehet, hogy csak egy kampány erejéig hívod segítségül őket. Az is előfordulhat, hogy aktívan közzéteszel naponta TikTok videókat, és csak adott időszakokban egészíted ezt ki hirdetésekkel.

#promobox-newsletter###  

Az analitikát se felejtsd el!

Bátran kísérletezz tartalomgyártáskor! Készíts különböző stílusú, típusú videókat, eltérő effektusokkal és hangokkal, majd tekintsd át az analitikában, hogy mely tartalom hogyan teljesített.

#m1-y#Az alapvető TikTok analitikához minden felhasználó hozzáférhet, azonban javasoljuk, hogy válts TikTok Business fiókra a részletesebb, mélyebb elemzési adatok eléréséhez.##

TikTok analitika
A TikTok analitika
Forrás:
DashHudson

Megnézheted például, hogy mely napokon, órákban aktívak átlagosan a követőid, ami információt adhat a megfelelő tartalomközlési idő megtalálásához. Emellett mindenképp tekintsd át az átlagos nézési időt és a teljes lejátszási időt, valamint a megosztások, a hozzászólások és a kedvelések számát is. Ezen adatok segítségül szolgálnak majd a tartalomstratégiád finomításában, és betekintést adhatnak, hogy milyen videók aratnak nagyobb sikereket.

Ha véleményvezérekkel működsz együtt, akkor tőlük is kérhetsz riportot a számodra fontos mutatószámokról, illetve a hirdetéseid eredményeit is részletesen áttekintheted a TikTok Ads Manager segítségével.

Zárszó

Ha szeretnéd még időben kihasználni a videós platform kínálta fejlődési lehetőséget, ne habozz! Az organikus tartalmak ereje mellett vedd fontolóra a hirdetések készítését, illetve az influencerekkel történő együttműködést is, és alakíts ki egy olyan, céljaidhoz illeszkedő TikTok stratégiát, amely eredményét öröm lesz az analizálás során áttekinteni!

#promobox#Szeretnéd kiaknázni egy profi csapat segítségével a TikTok nyújtotta lehetőségeket?##

További bejegyzések

Ezek is érdekesek lehetnek

 A visszamutató linkek szerepe a keresőoptimalizálásban
Keresőoptimalizálás (SEO)
A visszamutató linkek szerepe a keresőoptimalizálásban
Mivel foglalkozik egy SEO ügynökség?
Keresőoptimalizálás (SEO)
Mivel foglalkozik egy SEO ügynökség?
Sikeres SEO stratégiák – így növelheted weboldalad organikus láthatóságát és tekintélyét
Keresőoptimalizálás (SEO)
Sikeres SEO stratégiák – így növelheted weboldalad organikus láthatóságát és tekintélyét
Tippek a SEO versenytárs elemzéshez
Keresőoptimalizálás (SEO)
Tippek a SEO versenytárs elemzéshez
Hogyan írj Google frissítéseknek ellenálló tartalmat?
Keresőoptimalizálás (SEO)
Hogyan írj Google frissítéseknek ellenálló tartalmat?
Facebook oldal kezelése - milyen feladatokkal jár a létrehozás és a folyamatos kezelés?
Közösségi média menedzsment
Facebook oldal kezelése - milyen feladatokkal jár a létrehozás és a folyamatos kezelés?
Mivel foglalkozik egy PR ügynökség?
Ügynökség
Mivel foglalkozik egy PR ügynökség?
Online kérdőív készítés 2024-ben - a legjobb eszközök
Hatékonyság
Online kérdőív készítés 2024-ben - a legjobb eszközök
Minden, amit a Google büntetésekről tudni érdemes
Keresőoptimalizálás (SEO)
Minden, amit a Google büntetésekről tudni érdemes
A legfontosabb digitális marketing trendek 2024-ben - a Chat GPT szerint
Tudástár
A legfontosabb digitális marketing trendek 2024-ben - a Chat GPT szerint
A hírlevél készítés szabályai - így küldj hírlevelet!
Közösségi média menedzsment
A hírlevél készítés szabályai - így küldj hírlevelet!
Nem az évvége a kiemelt szezonod? Erre figyelj hirdetési büdzséd kezelésekor!
PPC kampánykezelés
Nem az évvége a kiemelt szezonod? Erre figyelj hirdetési büdzséd kezelésekor!
Így helyezz el Facebook pixel, Google Analytics és Google Tag Manager követőkódot WordPress oldaladon
Webanalitika
Így helyezz el Facebook pixel, Google Analytics és Google Tag Manager követőkódot WordPress oldaladon
YouTube Shorts SEO: minden, amit tudnod kell!
Keresőoptimalizálás (SEO)
YouTube Shorts SEO: minden, amit tudnod kell!
A hatékony ClickUp workspace kialakítása: tervezéstől a bevezetésig
Hatékonyság
A hatékony ClickUp workspace kialakítása: tervezéstől a bevezetésig