Közösségi média menedzsment

Emojik jelentése - így használd őket marketingstratégiádban!

Írta:
Tábita
Olvasási idő:
4
perc

Psszt!

Egy picit csendesedj el és figyelj! Te is hallod? Óriási a marketingzaj 2022-ben.

Kezdj el görgetni a Facebook idővonaladon, vagy a nyisd meg a Youtube-ot, és máris látni fogod, hogy dübörögnek az online marketing hirdetések. Szó szerint sorban állnak, hogy vedd őket észre. Impulzus- impulzus hátán. És most jössz TE a képbe.

Hogyan legyél hangosabb, mint a többiek?

Emojik jelentése - így használd őket a marketingstratégiádban!

Az emojikkal hidat építhetsz a márkád és a vásárlóid között

Lehet 10/10-es a hirdetésszöveged tartalom szempontjából, de ha vizuális élmény tekintetében az olvasó agyában még egyetlen egy idegsejtet sem mozgattál meg, akkor abból nem lesz bevételed.

Mondhatod erre, hogy a hirdetési szövegedhez természetesen egy hatásos kép is dukál, de sajnos ez még mindig nem feltétlenül elég ahhoz, hogy a felhasználó ne görgessen tovább. Oda kell vonzanod a szemét a posztod szövegére.

Az agyunk úgy működik, hogy a nagyobb tárgyakat, élénkebb színeket hamarabb észreveszi, arra koncentrál. Mivel a social platformokon adott betűtípussal és mérettel dolgozol, még vastagítani sem tudsz, hogy odavonzd a tekinteteket, ezért más eszközökkel kell fenntartanod a figyelmet.

Szerencsés helyzet, hogy a Facebook is profitorientált cég, ezért a haladás fényében kitalálta, hogy az oldschool MSN-es korszak „XD”-it lecseréli valami realisztikusabbra, így megszülettek az emojik, azaz hangulatjelek. Emoji - ami valóban emóciót, érzelmet közöl.

Fontos megállni ezen a ponton. Emóció, emotikon, emoji, hangulatjel. Kutatások bizonyítják, hogy amikor szöveget olvasunk, akkor nemcsak nagyobb olvasói kedvvel tesszük ezt egy emojival fűszerezett poszt esetén, hanem az agyunkban is ugyanolyan örömhormonok szabadulnak fel, mint amikor személyesen beszélgetünk valakivel. Hiszen egy száraz, ömlesztett, fekete-fehér szövegnél nem mosolyog ránk senki.

#m1-y#TEHÁT AZ ELSŐ LECKE: ÉRZELMI REAKCIÓT KELL KIVÁLTANOD A HIRDETÉSI SZÖVEGEDDEL AHHOZ, HOGY ELKEZDHESS ÁTVÁGNI A MARKETINGZAJ SŰRŰJÉN!##

Vezesd a tekintetet!

Ne engedd meg magadnak, hogy eltölts fél órát a tartalom és design elkészítésével úgy, hogy nem használsz emojikat, mivel a látogatód nagy valószínűséggel tovább fog görgetni.

Az első sor elolvasása mindig döntő. Ha jó az emoji, és azt az érzés mutatja, amivel a szöveged életre kel és kifejezőbbé válik, akkor nyert ügyed van.

Viszont ha az olvasód abban a másfél másodpercben, amikor ránéz a szövegre érzékeli, hogy egy nagy, egybefüggő tömböt kellene elolvasnia, azonnal befékez és elszáll az olvasási kedve.

Mi a megoldás? Tagolj!

Tedd könnyen olvashatóvá az anyagot. Erre is tökéletes az emoji, hiszen jól vezeti a szemet:

Selector bejegyzése emojikkal

Bánj az emojikkal óvatosan - de ne túl óvatosan

Benned is felmerült már a kérdés, hogy mégis mennyi emojit érdemes használni egy szövegben? Nem csoda, az arany középút megtalálása nem is olyan egyszerű. Itt is igaz, hogy jóból is megárt a sok: ha az emojik elborítják a posztodat, akkor gyermeteg, komolytalan benyomást kelthetsz. Amikor pedig túl kevés van belőlük, akkor ugyanúgy nem váltasz ki különösebb érzelmet az olvasódból, mint amikor egyáltalán nem használsz emojit.

#m1-p#TÖREKEDJ ARRA, HOGY A MEGFELELŐ PONTOKON (PÉLDÁUL A FENTEBB EMLÍTETT TAGOLÁS MIATT) SZEREPELJEN EGY-EGY RELEVÁNS EMOJI, DE NE HALMOZD ŐKET EGYMÁSRA, ÉS A SZÖVEGKÖZI HANGULATJELEKKEL IS ÓVATOSAN BÁNJ!##

Selector - jó és rossz példa emoji használatra

Építsd az arculatodat emojival

Talán veled is előfordult már, hogy a tartalomfolyamot görgetve egy hangulatjelből azonnal tudtad, melyik általad követett márka vagy influencer tette közzé az adott posztot. Az emojik következetes használatával lehetőséged nyílik arra, hogy kitűnj a követőid tartalomfolyamából, és amikor meglátják azt a bizonyos emojit (ami egyes felületeken lehet akár a saját logód is), azonnal tudják, hogy Te vagy az.

#promobox-newsletter###

Mi ennek az első lépése? Kezdd el tudatosan mindig ugyanarra a helyre ugyanazt a hangulatjelet betenni! Ezek a nüansznyi, szinte jelentéktelennek tűnő mozzanatok hosszú távú befektetések a márkád és a követőid közötti kapcsolatba.

Nagy lehetőség rejlik abban is, ha saját emojit kreálsz, hiszen így a márkád arculati elemei is megjelenhetnek a posztod szövegében. Mi például így használjuk a saját logónkat:

Selector logó használata

Csinálj mozgalmat emojival!

A saját emoji egy-egy mozgalmad üzenetének a kommunikálására is tökéletes eszköz akár organikusan, akár fizetett hirdetésekkel: kiállhatsz egy olyan ügy mellett, ami számodra fontos, és ebbe másokat is bevonhatsz. Ha keresed az újszerű és innovatív megoldásokat, akkor ez egy olyan lépés, amivel tényleg maradandót tudsz alkotni, és amivel értéket adhatsz az embereknek.

Nagyszerű példa erre a Dove: mozgalmat indítottak a ma megszokott egyenes haj divatja ellen, és saját emotikonjaikkal népszerűsíteni kezdték a természetes göndör haj szépségét:

Dove emojik

Plusz egy tipp: Miért ne csak arcos emojit használj?

Ha meglátod leírva azt a szót, hogy “tehén”, valószínűleg azonnal be is villan róla egy kép - agyad képalkotó központja működésbe lépett. Gördülékenyebbé és élvezetesebbé teheted azonban az olvasást, ha a szó előtt vagy után szerepel a hozzá kapcsolódó emoji is, hiszen így agyadnak még könnyebb dolga van. Természetesen továbbra sem érdemes túlzásba vinni a hangulatjelek használatát, de ha az a célod, hogy beindítsd az olvasóid fantáziáját mondjuk egy nyereményjáték kapcsán, a “rúzs” szó mellett igenis helye lehet egy emojinak. 💄

Milyen oldalak nyújthatnak számodra segítséget?

https://emojipedia.org - Nagyszerű, könnyen kezelhető enciklopédia, amiben minden emojit megtalálsz. Ha a keresőbe beírod a témát, azonnal feldobja a kapcsolódó találatokat. És ami a legjobb: láthatod, hogy melyik operációs rendszer hogyan jeleníti majd meg az emotikont!

https://getemoji.com/  - Ő pedig a másik kedvencünk. Amint megtaláltad a keresett emojit, egyszerűen csak másold ki, és már mehet is tartalomba!

Zárszó

Mindent egybevetve, ha hangosabb akarsz lenni a többieknél ebben a média által vezérelt, marketingzajos világban, tudatosan kell használnod az emojikat a reklámszövegeidben.

Most, miután elolvastad ezt a rövid gyorstalpalót a profi emoji-használatról, elkezdheted tudatosan felépíteni a tartalomstratégiádat, amiben örömmel segítünk Neked a Selector csapatával.

#promobox#Te is úgy érzed, hogy egyedül nem látod át az online hirdetések dzsungelét? Bízd ránk, és csapatunkkal levesszük a válladról ezt a terhet! írj nekünk!##

További bejegyzések

Ezek is érdekesek lehetnek

Tippek a minőségi mutató javítására
PPC kampánykezelés
Tippek a minőségi mutató javítására
Hogyan segíthet a Facebook hirdetés optimalizálása a vállalkozásod felpörgetésében?
PPC kampánykezelés
Hogyan segíthet a Facebook hirdetés optimalizálása a vállalkozásod felpörgetésében?
A CPC Jelentése
Keresőoptimalizálás (SEO)
A CPC Jelentése
Így töltjük meg organikusan a nőgyógyászati szakrendelőket - L33 Medical esettanulmány
Keresőoptimalizálás (SEO)
Így töltjük meg organikusan a nőgyógyászati szakrendelőket - L33 Medical esettanulmány
10 dolog, amit minden webshopnak be kell állítania SEO szempontból
Keresőoptimalizálás (SEO)
10 dolog, amit minden webshopnak be kell állítania SEO szempontból
16 tartalommarketing hiba, ami miatt nem működik
Hatékonyság
16 tartalommarketing hiba, ami miatt nem működik
A weboldal készítés szabályai
Webfejlesztés
A weboldal készítés szabályai
Instagram Reels vs. TikTok - melyik videos platformot használjam?
Közösségi média menedzsment
Instagram Reels vs. TikTok - melyik videos platformot használjam?
Honnan szerezzek képeket a honlapomra?
Design
Honnan szerezzek képeket a honlapomra?
Marketing ügynökség árak és árazási modellek
Ügynökség
Marketing ügynökség árak és árazási modellek
Alapkövetelmények Google shopping kampány indításához
PPC kampánykezelés
Alapkövetelmények Google shopping kampány indításához
Saját vagy bérelt webáruház, melyiket válasszam?
Webfejlesztés
Saját vagy bérelt webáruház, melyiket válasszam?
PPC hirdetési lehetőségek a TikTok felületén
PPC kampánykezelés
PPC hirdetési lehetőségek a TikTok felületén
Facebook perszónaépítés a gyakorlatban
PPC kampánykezelés
Facebook perszónaépítés a gyakorlatban
A legjobb Google Ads kampánytípusok webáruházaknak
PPC kampánykezelés
A legjobb Google Ads kampánytípusok webáruházaknak