Közösségi média menedzsment

Hogy kerülhet fel vállalkozásod a Google Maps-re?

Írta:
Évi
Olvasási idő:
3
perc

Tegyük fel, hogy már szerepelsz a Google Térképen. Egy vállalkozásodhoz közel tartózkodó személy könnyedén megtalál a keresések között, ha éppen az általad értékesített termékre/szolgáltatásra van szüksége. Felkeresi üzleted, és vásárol. Egész egyszerűen hangzik, nem? Jobban belegondolva számtalan ügyfelet, vásárlót veszíthetünk el azzal, ha vállalkozásunk nem szerepel a Google Maps-en. És hogy hogyan is tudsz felkerülni a térképre? Alábbi blogcikkünk ebben biztosan segítségedre lesz.

Hogyan kerülhet fel vállalkozásod a Google Maps-re?

Első lépés: Google Cégem fiók létrehozása

Egyre több ember használja a Google Térképet a számára szimpatikus úticélok keresésére. Miért ne lehetne ez az úticél a Te céged? Azonban annak alapja, hogy vállalkozásod felkerüljön a térképre, mindenképpen egy Google Cégem fiók létrehozása, tehát első lépésben ezt kell megtenned. 

A Google Cégem már ismerős lehet számotokra, akár egy korábbi blogcikkünkből is. Ha esetleg eddig mégsem olvastad volna a Google Cégem fiók beállításáról szóló cikkünket, vagy csak frissítenéd tudásodat a témában, bármikor megteheted. 

Nem kell azonban aggódnod, ugyanis a fiók létrehozása egy egyszerű, díjmentes folyamat, amely regisztrációval kezdődik, ehhez pedig nem szükséges más, csak egy Gmail-es email cím. A regisztrációt ezen az oldalon tudod elvégezni . 

A regisztráció egyik nagyon fontos lépése, hogy igazolnod kell céged létezését, valamint azt, hogy valóban te vagy a tulajdonosa. Ennek keretein belül a Google levelet fog küldeni vállalkozásod címére, amely egy 5 számjegyből álló igazoló kódot tartalmaz majd. Ezzel tudod alátámasztani, hogy vállalkozásod valóban létezik és székhelye vagy telephelye az adott címen található. 

Ha ezzel megvagy, már meg is jelenhetsz cégeddel a találati listákon az emberek keresései során, így el is kezdhetik útvonaluk megtervezését hozzád.

Google Maps
Potenciális ügyfeleid könnyebben rád találhatnak, ha fent vagy a Google Térképen

Ügyelj adataid pontosságára

Nagyon fontos, hogy az érdeklődők mindig releváns és pontos adatokat kapjanak rólad, amely egyrészt vállalatod imázsát is emelheti, másrészt így egyszerűen rád találhatnak. A Google Cégem fiók egyik nagy előnye, hogy szinte minden információt vállalkozásodra szabhatsz, amelyek később a Google Térképen is megjelennek majd. 

Azon információk, melyeket meg kell adnod Google Cégem fiókod létrehozása során, valamint a Google Térképen történő megjelenítéshez, a következők:

  • Általános adatok az egyszerű beazonosításhoz: céged neve, elérhetőségei (cím, telefonszám), honlapod címe (amennyiben rendelkezel saját honlappal). A céged pontos neve és címe különösen fontos annak érdekében, hogy a potenciális ügyfelek könnyen rád találjanak. Ezen felül nyitvatartási idődet is érdemes megadnod, mellyel egyértelműen jelzed az érdeklődők felé, hogy mikor érhetnek el. 
  • Vizuális elemek: Adataid mellett lehetőséged van saját vállalkozásodról képeket is felölteni, amelyekkel a Google keresőben, valamint a Google Térképen is találkozni fognak az érdeklődők.

#promobox-newsletter###

Hogyan jelenhetek meg a térképes keresések között?

A Google algoritmusa minden esetben dönt arról, hogy egy adott keresés során mely cégek fognak megjelenni a Google Térképen. A megjelenés három tényező függvénye.

  1. Fizikai távolság: Cégeddel természetesen nem érdemes megjelenni olyan keresésre, amely nincs elérhető fizikai távolságra üzletedtől, ezért az, hogy egy adott keresésre megjelensz-e, függ a cég és a keresés helyének távolságától.
  1. Relevancia: A Google algoritmus az alapján is mérlegelhet, hogy a weboldaladon lévő információk, vagy az általad - a Google Cégem fiókba - feltöltött adatok, a keresett kifejezéshez kapcsolódóan mennyire relevánsak.
  1. A cég ismertsége: Bizony, a Google algoritmusa azt is figyelembe veszi a keresések rangsorolásánál, hogy vállalatod mennyire ismert. Az ismertséget a különböző platformokon  (pl. Google Cégem, Tripadvisor, Facebook) található értékelések alapján állapítja meg.
vállalkozásod a google maps-en
Több tényező is befolyásolja, hogy a térképes keresések között milyen helyet tölt be céged

Összegzés

A Google Térképet ma már a legtöbben nem csak tájékozódásra, de vonzó úticélok, vállalatok felderítésére is használják. Ahhoz, hogy kéznél légy, amikor éppen a közeledben, ráadásul általad értékesített termékekhez/szolgáltatásokhoz hasonlót keresnek az emberek, érdemes felkerülnöd a térképre. A folyamat teljesen díjmentes, és nem igényel nagy mértékű befektetett energiát, így érdemes megfontolnod.

#promobox#Nem szeretnél bajlódni a Google Cégem felületén vagy egyszerűen úgy érzed, tapasztaltabbakra bíznád a feladatot? Keress minket!##

További bejegyzések

Ezek is érdekesek lehetnek

 A visszamutató linkek szerepe a keresőoptimalizálásban
Keresőoptimalizálás (SEO)
A visszamutató linkek szerepe a keresőoptimalizálásban
Mivel foglalkozik egy SEO ügynökség?
Keresőoptimalizálás (SEO)
Mivel foglalkozik egy SEO ügynökség?
Sikeres SEO stratégiák – így növelheted weboldalad organikus láthatóságát és tekintélyét
Keresőoptimalizálás (SEO)
Sikeres SEO stratégiák – így növelheted weboldalad organikus láthatóságát és tekintélyét
Tippek a SEO versenytárs elemzéshez
Keresőoptimalizálás (SEO)
Tippek a SEO versenytárs elemzéshez
Hogyan írj Google frissítéseknek ellenálló tartalmat?
Keresőoptimalizálás (SEO)
Hogyan írj Google frissítéseknek ellenálló tartalmat?
Facebook oldal kezelése - milyen feladatokkal jár a létrehozás és a folyamatos kezelés?
Közösségi média menedzsment
Facebook oldal kezelése - milyen feladatokkal jár a létrehozás és a folyamatos kezelés?
Mivel foglalkozik egy PR ügynökség?
Ügynökség
Mivel foglalkozik egy PR ügynökség?
Online kérdőív készítés 2024-ben - a legjobb eszközök
Hatékonyság
Online kérdőív készítés 2024-ben - a legjobb eszközök
Minden, amit a Google büntetésekről tudni érdemes
Keresőoptimalizálás (SEO)
Minden, amit a Google büntetésekről tudni érdemes
A legfontosabb digitális marketing trendek 2024-ben - a Chat GPT szerint
Tudástár
A legfontosabb digitális marketing trendek 2024-ben - a Chat GPT szerint
A hírlevél készítés szabályai - így küldj hírlevelet!
Közösségi média menedzsment
A hírlevél készítés szabályai - így küldj hírlevelet!
Nem az évvége a kiemelt szezonod? Erre figyelj hirdetési büdzséd kezelésekor!
PPC kampánykezelés
Nem az évvége a kiemelt szezonod? Erre figyelj hirdetési büdzséd kezelésekor!
Így helyezz el Facebook pixel, Google Analytics és Google Tag Manager követőkódot WordPress oldaladon
Webanalitika
Így helyezz el Facebook pixel, Google Analytics és Google Tag Manager követőkódot WordPress oldaladon
YouTube Shorts SEO: minden, amit tudnod kell!
Keresőoptimalizálás (SEO)
YouTube Shorts SEO: minden, amit tudnod kell!
A hatékony ClickUp workspace kialakítása: tervezéstől a bevezetésig
Hatékonyság
A hatékony ClickUp workspace kialakítása: tervezéstől a bevezetésig