Közösségi média menedzsment

Hogy kerülhet fel vállalkozásod a Google Maps-re?

Írta:
Évi
Olvasási idő:
3
perc

Tegyük fel, hogy már szerepelsz a Google Térképen. Egy vállalkozásodhoz közel tartózkodó személy könnyedén megtalál a keresések között, ha éppen az általad értékesített termékre/szolgáltatásra van szüksége. Felkeresi üzleted, és vásárol. Egész egyszerűen hangzik, nem? Jobban belegondolva számtalan ügyfelet, vásárlót veszíthetünk el azzal, ha vállalkozásunk nem szerepel a Google Maps-en. És hogy hogyan is tudsz felkerülni a térképre? Alábbi blogcikkünk ebben biztosan segítségedre lesz.

Hogyan kerülhet fel vállalkozásod a Google Maps-re?

Első lépés: Google Cégem fiók létrehozása

Egyre több ember használja a Google Térképet a számára szimpatikus úticélok keresésére. Miért ne lehetne ez az úticél a Te céged? Azonban annak alapja, hogy vállalkozásod felkerüljön a térképre, mindenképpen egy Google Cégem fiók létrehozása, tehát első lépésben ezt kell megtenned. 

A Google Cégem már ismerős lehet számotokra, akár egy korábbi blogcikkünkből is. Ha esetleg eddig mégsem olvastad volna a Google Cégem fiók beállításáról szóló cikkünket, vagy csak frissítenéd tudásodat a témában, bármikor megteheted. 

Nem kell azonban aggódnod, ugyanis a fiók létrehozása egy egyszerű, díjmentes folyamat, amely regisztrációval kezdődik, ehhez pedig nem szükséges más, csak egy Gmail-es email cím. A regisztrációt ezen az oldalon tudod elvégezni . 

A regisztráció egyik nagyon fontos lépése, hogy igazolnod kell céged létezését, valamint azt, hogy valóban te vagy a tulajdonosa. Ennek keretein belül a Google levelet fog küldeni vállalkozásod címére, amely egy 5 számjegyből álló igazoló kódot tartalmaz majd. Ezzel tudod alátámasztani, hogy vállalkozásod valóban létezik és székhelye vagy telephelye az adott címen található. 

Ha ezzel megvagy, már meg is jelenhetsz cégeddel a találati listákon az emberek keresései során, így el is kezdhetik útvonaluk megtervezését hozzád.

Google Maps
Potenciális ügyfeleid könnyebben rád találhatnak, ha fent vagy a Google Térképen

Ügyelj adataid pontosságára

Nagyon fontos, hogy az érdeklődők mindig releváns és pontos adatokat kapjanak rólad, amely egyrészt vállalatod imázsát is emelheti, másrészt így egyszerűen rád találhatnak. A Google Cégem fiók egyik nagy előnye, hogy szinte minden információt vállalkozásodra szabhatsz, amelyek később a Google Térképen is megjelennek majd. 

Azon információk, melyeket meg kell adnod Google Cégem fiókod létrehozása során, valamint a Google Térképen történő megjelenítéshez, a következők:

  • Általános adatok az egyszerű beazonosításhoz: céged neve, elérhetőségei (cím, telefonszám), honlapod címe (amennyiben rendelkezel saját honlappal). A céged pontos neve és címe különösen fontos annak érdekében, hogy a potenciális ügyfelek könnyen rád találjanak. Ezen felül nyitvatartási idődet is érdemes megadnod, mellyel egyértelműen jelzed az érdeklődők felé, hogy mikor érhetnek el. 
  • Vizuális elemek: Adataid mellett lehetőséged van saját vállalkozásodról képeket is felölteni, amelyekkel a Google keresőben, valamint a Google Térképen is találkozni fognak az érdeklődők.

#promobox-newsletter###

Hogyan jelenhetek meg a térképes keresések között?

A Google algoritmusa minden esetben dönt arról, hogy egy adott keresés során mely cégek fognak megjelenni a Google Térképen. A megjelenés három tényező függvénye.

  1. Fizikai távolság: Cégeddel természetesen nem érdemes megjelenni olyan keresésre, amely nincs elérhető fizikai távolságra üzletedtől, ezért az, hogy egy adott keresésre megjelensz-e, függ a cég és a keresés helyének távolságától.
  1. Relevancia: A Google algoritmus az alapján is mérlegelhet, hogy a weboldaladon lévő információk, vagy az általad - a Google Cégem fiókba - feltöltött adatok, a keresett kifejezéshez kapcsolódóan mennyire relevánsak.
  1. A cég ismertsége: Bizony, a Google algoritmusa azt is figyelembe veszi a keresések rangsorolásánál, hogy vállalatod mennyire ismert. Az ismertséget a különböző platformokon  (pl. Google Cégem, Tripadvisor, Facebook) található értékelések alapján állapítja meg.
vállalkozásod a google maps-en
Több tényező is befolyásolja, hogy a térképes keresések között milyen helyet tölt be céged

Összegzés

A Google Térképet ma már a legtöbben nem csak tájékozódásra, de vonzó úticélok, vállalatok felderítésére is használják. Ahhoz, hogy kéznél légy, amikor éppen a közeledben, ráadásul általad értékesített termékekhez/szolgáltatásokhoz hasonlót keresnek az emberek, érdemes felkerülnöd a térképre. A folyamat teljesen díjmentes, és nem igényel nagy mértékű befektetett energiát, így érdemes megfontolnod.

#promobox#Nem szeretnél bajlódni a Google Cégem felületén vagy egyszerűen úgy érzed, tapasztaltabbakra bíznád a feladatot? Keress minket!##

További bejegyzések

Ezek is érdekesek lehetnek

Nem semmi! Megoldások 404-es hibára
Keresőoptimalizálás (SEO)
Nem semmi! Megoldások 404-es hibára
Melyek a legjobb AI szövegírók? Mire használd őket?
Hatékonyság
Melyek a legjobb AI szövegírók? Mire használd őket?
Online marketing: a hosszú távú befektetés
Ügynökség
Online marketing: a hosszú távú befektetés
A PR és a SEO szimbiózisa:  pro tippek márkád erősítéséhez
Keresőoptimalizálás (SEO)
A PR és a SEO szimbiózisa: pro tippek márkád erősítéséhez
Így hirdess a TikTokon 2024-ben!
PPC kampánykezelés
Így hirdess a TikTokon 2024-ben!
5 tipp, amivel elkerülheted a marketing kiszervezésének buktatóit
Tudástár
5 tipp, amivel elkerülheted a marketing kiszervezésének buktatóit
Legyél képben: A képek keresőoptimalizálásának lépései
Keresőoptimalizálás (SEO)
Legyél képben: A képek keresőoptimalizálásának lépései
A marketing ügynökség buyer personái
Ügynökség
A marketing ügynökség buyer personái
Így forradalmasítja a Google AI a hirdetéskezelést
PPC kampánykezelés
Így forradalmasítja a Google AI a hirdetéskezelést
Erre is használhatod a képalapú keresést
Keresőoptimalizálás (SEO)
Erre is használhatod a képalapú keresést
Mire jó a link rövidítés? Melyik linkrövidítőt használd?
Hatékonyság
Mire jó a link rövidítés? Melyik linkrövidítőt használd?
Miről szól a performance marketing?
Tudástár
Miről szól a performance marketing?
Mit kérdezz az első "randin" egy marketing ügynökségtől?
Ügynökség
Mit kérdezz az első "randin" egy marketing ügynökségtől?
Lokális SEO: döntő lehetőség a helyi vállalkozások számára
Keresőoptimalizálás (SEO)
Lokális SEO: döntő lehetőség a helyi vállalkozások számára
Hogyan válassz online marketing ügynökséget?
Ügynökség
Hogyan válassz online marketing ügynökséget?