Ügynökség

Hogyan írjunk briefet egy marketing ügynökségnek?

Írta:
Dóri
Olvasási idő:
4
perc

Már eldöntötted, hogy vállalkozásod sikerének növelése érdekében együtt szeretnél működni egy digitális marketing ügynökséggel, de bizonytalan vagy, hogyan is keresd fel őket?
Egy hatékony brief összeállítása nagyon fontos, hogy az ügynökség megismerhesse a vállalkozásod céljait, az igényeidet és a célközönségedet, és nem utolsósorban minél pontosabb ajánlatot tudjon Számodra küldeni akár már az első kapcsolatfelvétel után. Íme néhány tipp, amelyek segíthetnek abban, hogy egy igazán hatékony brieffel kezdhessétek a közös munkát!

Hogyan írjunk briefet egy marketing ügynökségnek?

Mutasd be a vállalkozásod!

Az ügynökségnek szüksége van arra, hogy megértse a vállalkozásodat, annak profilját és az általad kínált termékeket vagy szolgáltatásokat. Fontos, hogy röviden, de érthetően bemutasd, hogy milyen a vállalkozásod, milyen piaci szegmensre fókuszálsz, illetve milyen értékesítési csatornákkal rendelkezel.

#m1-p#Íme néhány pont, amire érdemes kitérned üzleted bemutatása során:##

  • Háttérinformációk és üzleti célok
  • Szolgáltatásod vagy terméked bemutatása: a termék/szolgáltatás főbb jellemzői, versenyelőnyei, szezonalitása…
  • Meglévő weboldal(ak), landing oldalak
  • Közösségi média oldal(ak)
  • Mobil applikáció(k)

Mik a céljaid? Milyen kihívások nehezítik ezek elérését?

Gondold végig, hogy milyen konkrét célokat szeretnél megvalósítani az online marketing kampányoddal, illetve hogy milyen kihívásokat tapasztalsz jelenleg a vállalkozásod területén. Itt bátran részletezd akár konkrét számokkal, hogy milyen eredményeket szeretnél elérni az online jelenléted, a hirdetéseid vagy épp a weboldalad optimalizálásával. Ez lehet például:


Ennél a pontnál sokat segíthet, ha visszatekintesz online jelenléted eddigi eredményeire.

Milyen csatornákat, eszközöket, stratégiákat, kampánytípusokat próbáltál?

Mi volt az, ami jól működött? Mi bizonyult időpazarló pénznyelőnek?

#m1-p#Ha tanulsz korábbi online marketing stratégiáid és kampányaid gyenge pontjaiból, már félúton vagy új, sikeres stratégiád felé!##

Egy online marketing ügynökség pedig segíthet végigmenni ezen az úton: szakmai tapasztalatukkal és a legfrissebb eszközök és trendek ismeretével segíthetnek megtalálni azokat a megoldásokat, amelyek valóban eredményeket hoznak majd a vállalkozásodnak!

Kik tartoznak a célközönségedbe?

Írj egy rövid listát arról, kik azok, akiknek a Te vállalkozásod a leginkább kiszolgálja az igényeit. Ebben segít az, ha végiggondolod, hogy jellemzően milyen korúak, milyen neműek, vagy akár hogy milyen társadalmi réteghez tartoznak potenciális ügyfeleid vagy vásárlóid.

Legyen szó online kampányokról vagy webfejlesztésről, a célközönség precíz meghatározása elengedhetetlen!

Egy jó online marketing ügynökség első lépésként alaposan feltérképezi a célközönséged, hogy ezután a megfelelő stratégiákkal és üzenetekkel célozzák őket, amelyek a legjobban illeszkednek a preferenciáikhoz és igényeikhez.
Weboldalfejlesztés során is fontos ez az információ: ebben az esetben az általad előzetesen megadott listán kívül az ügynökség még UX kutatás segítheti azt, hogy valóban a célközönséged igényeire szabott weboldal készüljön vállalkozásod számára!

Ez alapján máris tudnak tervezni azzal is, hogy a Te vállalkozásod esetében milyen digitális platformok hozhatják a legjobb eredményeket - nem mindegy például, hogy egy túracipőket áruló vállalkozás kiket és hogyan tud megszólítani Instagramon, Facebookon vagy a TikTokon.

Kiemelt ajánlatod - a USP (Unique Selling Point)

Mi az, amit csak a Te szolgáltatásodtól vagy termékedtől kaphat meg a célközönséged?  Mi az, ami miatt inkább Téged érdemes választaniuk a konkurenciád helyett? A marketing nyelvén ezt nevezik USP-nek (Unique Selling Proposition), azaz egyedi termék- vagy szolgáltatásajánlatnak. Ennek tudatosítása kiemelten fontos - hiszen ha magad sem tudod, mi teszi igazán egyedivé azt, amit kínálsz, a célközönségedet is nehéz lesz erről meggyőzni. Egy jó ügynökség úgy készít stratégiát és tartalmakat, hogy a lehető legjobban tudja közvetíteni célközönséged felé vállalkozásod valódi, egyedi értékét - segítsd hát a munkájukat ennek megosztásával!

Gondold át, mi különböztet meg a versenytársaidtól!

Versenytársak

Ha már az egyedi termékajánlatról ejtettünk szót, fontos, hogy kitérjünk a versenytársakra is: hiszen mint minden vállalkozás, valószínűleg a Tiéd sem légüres térben, hanem egy élénk és kompetitív piacon versenyez a célközönség figyelméért. Sorold fel a briefben, hogy kik a konkurenseid és milyen online csatornákon vannak jelen. Ez az ügynökség számára mind fontos információ, mivel segít abban, hogy a feltérképezzék azokat az online stratégiákat, amelyekkel a Te vállalkozásod megelőzheti a versenytársakat.

Büdzsé

A briefed tartalmazza azt is, hogy mekkora kerettel rendelkezel az online marketing tevékenységekre. A költségvetés fontos tényező a kampányok tervezése és megvalósítása során, mivel segít abban, hogy az ügynökség megfelelő tervezést készítsen az elérhető költségvetésed alapján.

#m1-y#FONTOS: A büdzsébe kalkuláld bele a hirdetési költségeket (tehát azt az összeget, amit nem az ügynökségnek, hanem például a Google-nek vagy a Metának fizetsz ki havonta a hirdetéseidért), valamint az ügynökség munkadíját is.##

#promobox-newsletter###

A közös munka menete és határideje

Milyen időkeretben szeretnél eredményeket elérni, és milyen határidőket kell betartani a kampányok megvalósítása során? Ha ezeket már az elején megadod, az ügynökség precíz ütemtervet tud készíteni a kitűzött eredmények elérésére. Ez tartalmazni fogja azt is, ki miért felelős, és Te milyen információkkal tudod segíteni a szakértő csapataik munkáját.

Zárszó

Ha hatékony digitális marketing stratégiát szeretnél kialakítani vállalkozásod számára, az egyik legfontosabb dolog, hogy megbízható és szakértő digitális marketing ügynökséget válassz. Az ügynökség csak akkor tud segíteni, ha megérti a vállalkozásod céljait, a célközönségedet, a kihívásokat és az erősségeidet. A brief összeállítása fontos eleme ennek a folyamatnak, és hatékony eszköz lehet a vállalkozásod online jelenlétének fejlesztésében.

#promobox#Elkészültél a brief megírásával, már csak a megvalósításhoz kéne egy profi online marketinges csapat? Mi segítünk elérni a céljaidat!##

További bejegyzések

Ezek is érdekesek lehetnek

Black Friday-ből karácsonyba: hogyan használd okosan a megszerzett forgalmat?
PPC kampánykezelés
Black Friday-ből karácsonyba: hogyan használd okosan a megszerzett forgalmat?
Főszerepben a válasz: hogyan maradhatsz látható AI módban is?
Keresőoptimalizálás (SEO)
Főszerepben a válasz: hogyan maradhatsz látható AI módban is?
Last minute Black Friday PPC kisokos
PPC kampánykezelés
Last minute Black Friday PPC kisokos
Melyik Wordpress  honlapépítőt válaszd?
Webfejlesztés
Melyik Wordpress honlapépítőt válaszd?
A weboldal készítés szabályai
Webfejlesztés
A weboldal készítés szabályai
Alapkövetelmények Google shopping kampány indításához
PPC kampánykezelés
Alapkövetelmények Google shopping kampány indításához
Ezekre figyelj Google Ads kampány kizáró kulcsszavainál
PPC kampánykezelés
Ezekre figyelj Google Ads kampány kizáró kulcsszavainál
Legfontosabb metrikák a Google Analytics 3-ban
Webanalitika
Legfontosabb metrikák a Google Analytics 3-ban
Így írj kreatív briefet egy marketing ügynökségnek!
Ügynökség
Így írj kreatív briefet egy marketing ügynökségnek!
Honnan szerezzek képeket a honlapomra?
Design
Honnan szerezzek képeket a honlapomra?
5 tipp a hatásos hirdetési kreatívokhoz
Design
5 tipp a hatásos hirdetési kreatívokhoz
Hogyan válassz színt a vállalkozásodnak - a színek jelentősége a marketingben
Design
Hogyan válassz színt a vállalkozásodnak - a színek jelentősége a marketingben
5 tipp az ütős hirdetésszöveg íráshoz
PPC kampánykezelés
5 tipp az ütős hirdetésszöveg íráshoz
Naprakész útmutató az Instagram használatához 2022-ben
Közösségi média menedzsment
Naprakész útmutató az Instagram használatához 2022-ben
 Elkészült végre a Youtube videód? Így keresőoptimalizáld!
Keresőoptimalizálás (SEO)
Elkészült végre a Youtube videód? Így keresőoptimalizáld!