Keresőoptimalizálás (SEO)

Így töltjük meg organikusan a nőgyógyászati szakrendelőket - L33 Medical esettanulmány

Írta:
Csenge
Olvasási idő:
5
perc

Az L33 nőgyógyászati centrum egy SEO szempontból nagyon izgalmas  és keresőoptimalizálási szempontból határozottan szerencsés iparágban működik, magán egészségügyi szolgáltatást nyújt, több területet is érintve.

Tevékenysége nem kizárólag a szerteágazó témakör miatt izgalmas, hanem mert olyan szolgáltatásokkal foglalkoznak melyek az általános érdeklődés középpontjában állnak, ezáltal e kimondottan nagy keresettségű témában lehet cikkeket publikálni. Bár a szóba jövő témáknak kimondottan sok kulcsszava van, ugyanakkor az is jellemző, hogy az iparágban sok cég tevékenykedik ezért erős a verseny ezen kulcsszavakra.

Több cikk is íródott már keresett témákra, a felhasználókhoz szóló személyes nyelvezettel,  azonban ezek nem SEO központú megközelítéssel íródtak, és nem lettek a szóba jövő kulcsszavakra optimalizálva.

A következőben végigvesszük a végrehajtott keresőoptimalizálási munka egyes lépéseit, és az eredményt amit mostanáig sikerült elérni.

Fontos megjegyezni, hogy a keresőoptimalizálás gyümölcse lassan érik be, lépésről lépésre, általánosan egy év folyamatos munka minimum szükséges a hosszabb távú sikerhez.

1. Első lépések

A munkát  alapos SEO audittal kezdtük, amely részletesen feltárta az oldal problémáit, a versenytársaihoz mért helyzetét, illetve a lehetőségeit is. Az audit feltárta, hogy Offsite SEO tekintetében teljesít a legkevésbé jól a weboldal, ezért ezeket a szempontokat lenne érdemes a leginkább priorizálni és javítani, hogy a hosszútávú SEO eredmények a leginkább kedvező irányban változhassanak.

Ezt követően elvégeztük az alapos kulcsszókutatást, mely minden weboldal sikerességének egyik fontos alappillére.

Az egyik legfontosabb lépés a jelenlegi kulcsszavak mellett a potenciális kulcsszavak feltérképezése volt, mely az iparág jellegénél fogva sok új lehetőséget mutatott meg. Nem elég azonban pusztán csak a lehetséges kulcsszavakat feltérképezni. Ugyanolyan fontos, hogy olyan típusú oldalakat pozícionáljunk rá, melyek megfelelnek a keresőmotorok elvárásainak is.

A technikai alapok minden oldal esetében nagyon fontosak, ezért a munkát az oldal technikai rendbetételével folytattuk.

Ezek között kiemelném, hogy a kulcsszó kutatásnak megfelelően beállítottuk az egyes oldalak SEO címkéit, a hiányzó címkéket pótoltuk, beállítottuk a képek leírásait, valamint megfelelően kezeltük a 404-es válaszkódot adó oldalakat.

Viszonylag hosszabb munkát igényelt, hogy a  meta leírás az aloldalak közel 90%-ánál nem volt egyáltalán kitöltve. A kitöltöttek között is magas azok száma, ahol nem megfelelően, nem kattintásra hivogatóan és kulcsszómentesen volt megfogalmazva, ezt javítani illetve pótolni kellett.

A meta leírásokat azért is célszerű mindenhol manuálisan kitölteni, mivel ha ezek üresen vannak hagyva, akkor a Google automatikusan az adott aloldal szövegéből emel ki részeket és ezek nem mindig megfelelőek.

Az aloldalak fő szövegrészeiben megtalálható képeknél sem az alt text, sem a title sem volt megfelelően kitöltve, ezt pótolni kellett mivel a képek SEOjában az alt text a legfontosabb rangsorolási faktor.

Bár az oldal átlagosan magas minőségű tartalmakkal rendelkezett, mégis több olyan tartalmilag gyenge minőségű oldalt találtunk, melyeket szükséges volt az indexelésből eltávolítani. Ezek főleg gyenge minőségű, túl rövid tartalmú oldalak, melyek rontják az egész domain összminőségét. Ezeket célszerű vagy feljavítani, vagy noindexre állítani. Rendbe lett téve továbbá a H1-H6 címsorok is. A  főoldalon például összesen 6 elem, szöveg volt kiemelve H1-vel, ami keresőoptimalizálási szempontból sajnos nem szerencsés.

2. lépés - Minőségi tartalmak publikálása

A Google nagy hangsúlyt fektet a jó minőségű tartalomra, a szövegírás és a SEO szimbiózisa kulcsfontosságú. A szövegnek tehát nemcsak a Google számára láthatónak kell lennie, és meg kell felelnie a technikai elvárásoknak, és válaszolnia kell a felhasználók kérdéseire, valóra kell váltania szándékait és kellemesen olvashatónak kell lennie, hogy az olvasó a lehető legtöbb időt töltse a weboldalon.

A felhasználók számára értékes tartalom tehát meghatározza a weboldal sikerességét, kn, ezért a meglévő cikkek keresőoptimalizálását követően arra fókuszáltunk, hogy olyan témában szülessenk új bejegyzések, melyek nagy érdeklődésnek örvendenek a felhasználók részéről.

A cikkeknél fontos szempont volt, hogy a szakmaiság megőrzése mellett olyan kifejezéseket is tartalmazzanak melyket az átlagos felhasználó ír be a keresőbe, amely egy-egy keresett problémára szolgál válaszul, információt vagy lehetséges megoldást közvetít.

#promobox-newsletter###

3. Megfelelő linkprofil kialakítása

A linkprofil induláskori elemzésekor azt találtuk, hogy kevés a kulcsszavas link külső weboldalakról, és sajnos a márkaneves linkek száma is nagyon alacsony valamint sok gyenge minőségű domainről érkezik link. Tekintettel arra, hogy minden link számít, ami nem büntetendő témájú oldalakról érkezik, a  gyenge vagy akár spam oldalakról érkező linkeket is a Google minősíti. Ezért negatív eredménnyel nem járnak a gyenge minőségű linkek, de a minőségi linkekkel rendelkező konkurensek jelentős előnybe kerülhetnek az organikus forgalom és helyezések kapcsán. Ezért mindenképpen szükséges volt a minőségi és márka-fókuszú linképítés releváns tartalmú oldalakra.

4. Eredmények számokban, mostanáig

A munkát 2022 februárban kezdtük el.  Az alábbi grafikon az organikus megjelenések változását mutatja.

Forrás: Semrush

Az alábbi grafikon a kulcsszavakra adott helyezések változását mutatja.

Forrás: Semrush

Az alábbi grafikon a linkelő domainek számának változását mutatja be.

Forrás: Semrush

Az elemzések jól mutatják, hogy a SEO területen történt változtatások határozottan eredményesek voltak. Az organikus forgalom alig több mint 6 hónap alatt a duplájára nőtt, és nagyon sok új kulcsszóra is sikerül megjelenni az oldalnak a keresőkben.

Várhatóan a folyamatnak még nincs vége és az organikus láthatóság tovább fog emelkedni.

Az alábbi 2 grafikon ugyanazon időszak  megjelenéseit illetve kattintásait mutatja 1 év eltéréssel, a Search Consol adatai alapján. A grafikonokból jól látható, hogy a kattintások 76%-al növekedtek, míg a megjelenések a duplájára növekedtek.

Forrás: Search Console
Forrás: Search Console

Cikkünkben jól látható, hogy mit is jelent, ha a SEO a megfelelő szakemberek kezében van. Igaz, hogy lassan érik be a munka gyümölcse, de megéri várni rá, hiszen ahogy a grafikonok is mutatják organikusan is hatalmas növekedést lehet elérni.

#promobox#Ha szeretnél Te is ilyen eredményeket elérni a cégeddel, akkor keress meg minket!##

További bejegyzések

Ezek is érdekesek lehetnek

Ezekre figyelj Google Ads kampány kizáró kulcsszavainál
PPC kampánykezelés
Ezekre figyelj Google Ads kampány kizáró kulcsszavainál
Miért érdemes scripteket használni a Google Ads-ben?
PPC kampánykezelés
Miért érdemes scripteket használni a Google Ads-ben?
Hogyan tarolj a TikTok-on?
Közösségi média menedzsment
Hogyan tarolj a TikTok-on?
Facebook hirdetések vásárlási típusai: Elérés és gyakoriság
Közösségi média menedzsment
Facebook hirdetések vásárlási típusai: Elérés és gyakoriság
Tippek a minőségi mutató javítására
PPC kampánykezelés
Tippek a minőségi mutató javítására
Hogyan segíthet a Facebook hirdetés optimalizálása a vállalkozásod felpörgetésében?
PPC kampánykezelés
Hogyan segíthet a Facebook hirdetés optimalizálása a vállalkozásod felpörgetésében?
A CPC Jelentése
Keresőoptimalizálás (SEO)
A CPC Jelentése
10 dolog, amit minden webshopnak be kell állítania SEO szempontból
Keresőoptimalizálás (SEO)
10 dolog, amit minden webshopnak be kell állítania SEO szempontból
16 tartalommarketing hiba, ami miatt nem működik
Hatékonyság
16 tartalommarketing hiba, ami miatt nem működik
A weboldal készítés szabályai
Webfejlesztés
A weboldal készítés szabályai
Instagram Reels vs. TikTok - melyik videos platformot használjam?
Közösségi média menedzsment
Instagram Reels vs. TikTok - melyik videos platformot használjam?
Honnan szerezzek képeket a honlapomra?
Design
Honnan szerezzek képeket a honlapomra?
Marketing ügynökség árak és árazási modellek
Ügynökség
Marketing ügynökség árak és árazási modellek
Alapkövetelmények Google shopping kampány indításához
PPC kampánykezelés
Alapkövetelmények Google shopping kampány indításához
Saját vagy bérelt webáruház, melyiket válasszam?
Webfejlesztés
Saját vagy bérelt webáruház, melyiket válasszam?