Keresőoptimalizálás (SEO)

A keresőoptimalizálás célja

Írta:
Csaba
Olvasási idő:
6
perc

Sokaknak homályos fogalom a keresőoptimalizálás, és sok tévhit kering róla. Mi a keresőoptimalizálás célja? Mit csinál egy SEO ügynökség, és hogyan segít a keresőoptimalizálásban?

A keresőoptimalizálás célja

Mi a keresőoptimalizálás célja?

A keresőoptimalizálás célja röviden az, hogy a megfelelő kulcsszavakra jó pozícióba kerüljön a weboldalunk a Google találati listájában. Lehetőleg az első organikus találat legyen, vagy legyen benne az első ötben. Ehhez a Google keresőalgoritmusához illeszkedő stratégiát alkotunk. Azért nevezhetjük stratégiának, mert több szegmensből álló, átfogó és átgondolt beállításokról, technikai eszközökről és tartalomgyártásról beszélünk.

A keresőoptimalizálás angol rövidítése a SEO, azaz Search Engine Optimization. A Google által elvárt és figyelt szempontoknak megfelelő weboldal felépítésével, ehhez illeszkedő szövegek írásával érjük el a célunkat.

A keresőoptimalizálás hosszú távon sokkal olcsóbb, mint a hirdetések. Valójában ingyenesnek is tekinthetjük, ha mindent, de mindent megtanulunk a keresőoptimalizálásról, és a kialakított stratégia mentén építjük fel a weboldalunkat.  Persze a helyzet nem ilyen egyszerű, rengeteg idő, fizetős tanfolyamok, eredménymérő vagy épp támogató szoftverek kellenek hozzá.

Azonban akár digitális marketing ügynökséggel, akár a saját magunk végezzük el a keresőoptimalizálást, annak sokkal kedvezőbb az ára, mint a folyamatos hirdetésnek. A keresőoptimalizálás összességben valamennyi technikai és informatika tudást igénylő beállításokat, valamint SEO szövegírást fed.

Amikor optimalizáljuk a weboldalunkat, akkor egyaránt oda kell figyelnünk a honlapunk felépítésére, gyorsaságára, URL-jére, és a szövegezésre is. A szöveges tartalom minőségére, a kulcsszavak helyére és mennyiségére is tekintettel kell lennünk. A keresőoptimalizálás harmadik fontos eleme pedig a linképítés, mivel a mai időkben már nem lehet külső linkek nélkül huzamosabb ideig a találati lista tetejét elfoglalni.

Határozzuk meg, mi a keresőoptimalizálás célja

A keresőoptimalizálás helye a marketingstratégiában

Online marketing szempontból nagyon fontos szerepe van a keresőoptimalizálásnak. Hiszen rengeteg látogatót szerezhetünk azáltal, hogy az oldalunk elől található a Google találati listáján. A nem fizetett, azaz organikus találatok közötti első pár hely nagy mértékben növeli az oldalunk látogatottságát.

Persze az is számít, hogy a lehető legrelevánsabb kulcsszavakkal kerüljünk előre. A SEO az online marketing stratégiánk kizárólagos eleme is lehet, de sokszor a komplexebb, egymást támogató stratégia része. Lássuk be, manapság már nélkülözhetetlen része. A hirdetések is sikereket hoznak, de amint leállítjuk azokat, eltűnik az oldalunk a találati lista fizetett hirdetőknek fenntartott legfelső, vagy legalsó részéből. Viszont a fizetett PPC hirdetések gyorsan hoznak eredményt, míg a keresőoptimalizálás hatása jóval lassabban érik be. Ezért időszakos kampányok alkalmával nyilvánvalóan nem építhetünk rá.

A Google mellett pedig ott vannak a közösségi oldalak, melyek szintén fontos csatornának számítanak, hiszen itt is elérhetjük a jövendőbeli ügyfeleinket. Eldönthetjük tehát, hogy választunk ezek közül a felületek közül, vagy összehangoltan használjuk őket, egymást támogatva.

Izgalmas kérdés, hogy miért olyan népszerűek manapság a SEO ügynökségek. Ennek az egyik oka, hogy általában a keresőoptimalizálásnak köszönhető az ügyfelek jelentős hányada. Ez nem jelenti azt, hogy nincsen szükség más eszközre. Azt viszont igen, hogy a SEO nagyon komoly segítséget jelenthet az ügyfélszerzésben.

A SEO előnyei és hátrányai

A keresőoptimalizálás tehát egy eszköz, mérlegelnünk kell, hogy céljaink eléréséhez hozzásegít-e, ha igen, akkor úgy teszi-e ahogy szeretnénk. Mielőtt belevágunk, illesszük bele a hosszútávú és átgondolt terveinkbe, és hangoljuk össze az online marketing stratégiánk többi elemével. Nézzünk néhány előnyt és hátrányt, amely segíthet ebben!

A SEO előnyei és hátrányai

Az egyik fontos szempont a megtérülési idő.  A keresőoptimalizálás megtérülési ideje hosszú, min. 3-6 hónap. Ezért, ha valamiért gyors sikerre van szükségünk, hirtelen szeretnénk sok ügyfelet elérni, akkor fizetett hirdetésekben kell gondolkodnunk. Időszakos kampányok esetében a SEO nem működik. Viszont a viszonylag lassú megtérülési idővel szemben hosszú távú hatással számolhatunk.

A másik szempont az ár. A SEO hosszú távon gazdaságosabb, mint a fizetett (PPC) hirdetések, hiszen az eredmények hosszút időtartamra szólnak, akár évekre is, ezt pedig nem lehet összehasonlítani a hirdetések árával. Persze ennek ellenére folyamatosan figyelnünk kell a keresőoptimalizált oldalunkat.  Látnunk kell hogyan teljesít, és alkalmanként újra kell gondolni a beállításokat és a linkeket is. De ez már nem jelent nehéz munkát, hosszútávú feladatot. A SEO-t egyszer kell útnak indítani, és működik, tör előre, széljárástól függetlenül.

Magyar nyelven is nagyon sok tananyag érhető el, akár ingyenes, akár fizetős kivitelben. Célszerű blogok, vagy akár Youtube videók között keresnünk. Angolul természetesen még több oktatási anyag érhető el.

Számos SEO szoftver áll rendelkezésünkre, amelyek komoly segítséget nyújthatnak Nekünk. Ilyenek pl. a SEO Powersuite, Ahrefs, SEMrush, Majestic, stb. Ezek a szoftverek technikai elemzésben, SEO auditálás elvégzésében, kulcsszókutatásban, de akár linképítésben is a segítségünkre lehetnek.

A Google folyamatosan a keresési folyamat és így a találati listás ajánlatok fejlesztésén dolgozik, próbálja minél inkább a kereséseknek megfelelő találatokat megmutatni Nekünk. Ezért folyamatosan fejleszti a keresési rendszerét. A változások un. algoritmusfrissítések alkalmával élesednek. Kisebb frissítések naponta történnek, de igazán komoly algoritmusváltozások évente 2-3 esetben valósulnak meg. Az elmúlt évek egyik legnagyobb frissítése a BERT algoritmus volt 2019-ben, amely az összes Google keresés 10%-ára volt hatással.

Melyek tehát a SEO kézzelfogható céljai?

A keresőoptimalizálás céljával tisztában vagyunk. De nézzünk néhány konkrétumot, mi lehet a célunk a keresőoptimalizálással?

A SEO kézzelfogható céljai

Konkrét célunk általában a lead generálás. Sokszor akár átkattintásokkal. Hiszen egy keresőoptimalizált oldal például általában sok szöveget tartalmaz, megfelelő kulcsszavakkal. Ez nem mindig fedi a tökéletes értékesítési célt. Ilyenkor egy másik oldalra is átvezethetjük a potenciális ügyfelet, ez lehet értékesítési oldal, vagy éppen feliratkozó gyűjtő. Hiszen a tartalommarketing és maga a SEO is a marketing tölcsér tetején található.

De más taktikai célt is szolgálhat a keresőoptimalizálás. Vannak esetek, amikor például a konkurencia megelőzése a fő cél, hogy a mi mondanivalónk legyen a leghangosabb. Ilyenkor a mi kezünkben lehet az irányítás, a mi üzenetünk kerül fókuszba. Persze csak ha jó volt a kulcsszó.

Mit csinál egy SEO ügynökség?

A SEO ügynökségek többféle szolgáltatást végeznek. Az egyik ilyen a SEO audit. Ebben az esetben átnézik az oldal jelenlegi beállításait, leellenőrzik technikailag, tartalmilag és linkek kapcsán is a weboldalunkat. Hibákat, problémákat keresnek, tanácsot adnak.

Mit csinál egy SEO ügynökség?

Ugyanis, ha úgy döntünk, hogy magunk végezzük el a weboldalunk optimalizálását (vagy a kiszervezésén gondolkodunk), akkor érdemes tisztában lennünk azzal, milyen hibákkal rendelkezik jelenleg az oldalunk, miket kell orvosolni, kijavítani. Ha gyakorlat nélkül vágunk bele saját magunk a keresőoptimalizálásba, akkor sokat hibázhatunk. Hibázni pedig olykor drága, nagyon drága. Egy vállalkozónak pedig tudnia kell, hogy mikor jön el az a pont, amikor segítségre van szüksége. Ahhoz például, hogy ne égesse a pénzt.

Ugyanis a keresőoptimalizálás kialakítása során olyan hibába is beleeshetünk, amelynek a kijavítása rengeteg idő. Ezzel pedig pénzt veszítünk.

A SEO ügynökség azonban másban is segít. Technikai SEO, tartalmi SEO és linképítés területére specializálódott ügynökségeket is találhatunk. De vannak olyan ügynökségek, melyek mindhárom szegmensre egyformán koncentrálnak. A mesterien, stratégia szinten összehangolt hármassal nagyon ütős eredményeket érhetünk el.

Mindezt milyen formában teszik az ügynökségek? Az auditálás mellett havidíjas előfizetést is kérhetünk. A havidíjas munka esetén pontos SEO stratégia kerül felállításra, mely alapján az ügyfél is láthatja hogyan fog felépülni a közös munka, mely területeket, termékeket, szolgáltatásokat érinti az ügynökségi keresőoptimalizálási munka.

Konklúzió

A keresőoptimalizálás hosszú folyamat, nem lehet 1-2 hónap alatt komoly eredményeket elérni. Ha folyamatos, minőségi építkezés folyik a weboldalad kapcsán SEO fronton, akkor jelentős előnyöket érhetsz el a vetélytársaiddal szemben a következő években. És nem csak 5-10 fontos kulcsszóra fogsz előre kerülni a találati listákon, hanem akár több százra is.

#promobox#Szakértő kezekbe adnád oldalad keresőoptimalizálását? Bízd ránk.##

További bejegyzések

Ezek is érdekesek lehetnek

Tippek a minőségi mutató javítására
PPC kampánykezelés
Tippek a minőségi mutató javítására
Hogyan segíthet a Facebook hirdetés optimalizálása a vállalkozásod felpörgetésében?
PPC kampánykezelés
Hogyan segíthet a Facebook hirdetés optimalizálása a vállalkozásod felpörgetésében?
A CPC Jelentése
Keresőoptimalizálás (SEO)
A CPC Jelentése
Így töltjük meg organikusan a nőgyógyászati szakrendelőket - L33 Medical esettanulmány
Keresőoptimalizálás (SEO)
Így töltjük meg organikusan a nőgyógyászati szakrendelőket - L33 Medical esettanulmány
10 dolog, amit minden webshopnak be kell állítania SEO szempontból
Keresőoptimalizálás (SEO)
10 dolog, amit minden webshopnak be kell állítania SEO szempontból
16 tartalommarketing hiba, ami miatt nem működik
Hatékonyság
16 tartalommarketing hiba, ami miatt nem működik
A weboldal készítés szabályai
Webfejlesztés
A weboldal készítés szabályai
Instagram Reels vs. TikTok - melyik videos platformot használjam?
Közösségi média menedzsment
Instagram Reels vs. TikTok - melyik videos platformot használjam?
Honnan szerezzek képeket a honlapomra?
Design
Honnan szerezzek képeket a honlapomra?
Marketing ügynökség árak és árazási modellek
Ügynökség
Marketing ügynökség árak és árazási modellek
Alapkövetelmények Google shopping kampány indításához
PPC kampánykezelés
Alapkövetelmények Google shopping kampány indításához
Saját vagy bérelt webáruház, melyiket válasszam?
Webfejlesztés
Saját vagy bérelt webáruház, melyiket válasszam?
PPC hirdetési lehetőségek a TikTok felületén
PPC kampánykezelés
PPC hirdetési lehetőségek a TikTok felületén
Facebook perszónaépítés a gyakorlatban
PPC kampánykezelés
Facebook perszónaépítés a gyakorlatban
A legjobb Google Ads kampánytípusok webáruházaknak
PPC kampánykezelés
A legjobb Google Ads kampánytípusok webáruházaknak