PPC

Kulcsfontosságú stratégiák Google Ads kampányaid sikeres újraindításához

Írta:
Dóri

Hacsak nem étrendkiegészítőket forgalmazó webshopot vagy csomagszállító vállalkozást üzemeltetsz, minden bizonnyal Te is nap mint nap tapasztalod a kialakult válság hatásait. A járvány hónapjai világszerte gyökeresen változtatták meg a gazdasági környezetet - ebben az új helyzetben pedig sorsdöntő lehet, hogy okos stratégiákkal, a megfelelő információk birtokában a legtöbbet hozd ki Google Ads hirdetéseidből. Összegyűjtöttük azokat a bevált technikákat, amelyeket mi is sikeresen alkalmazunk Ügyfeleink kampányainak optimalizálásához, illetve úrjaindításához.

Google Ads újraindítási stratégiák

Maradj aktív, és készülj fel az újrakezdésre

Ha sikerül megőrizni hirdetői aktivitásodat, nemcsak értékes teljesítményadatokat, de leendő ügyfeleket is nyerhetsz. Még ha minimális kerettel is, de érdemes futtatni a hirdetéseidet.

#m1-y#Így most, ahogy lassanként kezd visszazökkeni az élet a régi kerékvágásba,  jelentős versenyelőnnyel indulhatsz.##

Bár a jelenlegi időszak a legtöbb vállalkozás számára erősen lecsökkent forgalmat hozott, egy vagy két kampány aktívan tartásával, a hirdetési büdzsé minimalizálása mellett napról napra követheted a keresési mennyiségek alakulását, és időben láthatod, mikor érdemes újra nagyobb kerettel, komolyabban hirdetni.

Készülj fel az újrakedésre
Most éri meg igazán előre tervezni

Növeld az ismertséged

Ebben az időszakban nem feltétlenül a konverziószám növelését érdemes elsődleges célnak tekintened. Lehet, hogy célközönséged most épp nem tudja megengedni magának a terméked vagy szolgáltatásod - de az is előfordulhat, hogy a bevezetett korlátozások miatt egyszerűen nem is volt lehetőséged kiszolgálni ügyfeleidet. Mindez még nem jelenti azt, hogy teljesen felesleges hirdetésekre költened - sőt!

Sokan elfelejtik, hogy a hirdetések hatása nemcsak a vásárlások, ajánlatkérések, kapcsolatfelvételek és hasonló események számában, hanem elérésben is mérhető. Lehetséges, hogy sokkal nagyobb közönséghez is el tudnád juttatni terméked vagy szolgáltatásod hírét, ha időt és pénzt fektetnél egy márkaismertség-növelő kampányba.

Építs remarketinglistát

Ahogy a hagyományos boltok esetében, úgy az internetes térben sem mindig határozott vásárlási szándékkal keresünk fel egy üzletet - és ez a járvány idején különösen igaz.

A termékeidet, utazási ajánlataidat, szolgáltatásaidat nézegető felhasználók a jelenlegi helyzetben talán sem anyagilag, sem más tekintetben nem állnak készen arra, hogy vásároljanak tőled. És ez rendben van.

Ezt az időszakot érdemes kihasználni a leendő ügyfelekkel való kapcsolat megalapozására és ápolására. Ehhez egyrészt kell, hogy az emberek tudjanak a vállalkozásodról - például lássák a hirdetéseidet -, másrészt, hogy te is tudd, kiket lehet, érdemes újra megszólítani.

Azok a látogatók, akik felkeresik a honlapodat, más-más szinten köteleződnek el a felhasználói útvonal egyes pontjain: lehet, hogy csak megtekintenek egy termékoldalt, esetleg berakják a kosarukba vagy a kívánságlistájukra, de az is lehet, hogy feliratkoznak a hírleveledre. Ezeknek a tevékenységeknek a nyomon követésével kialakíthatsz különböző remarketing-szegmenseket (például “kosarat elhagyók” vagy “termékoldal megtekintői”), és az egyes csoportokat a számukra legértékesebb információkkal tudod újra megszólítani.

Vizsgáld felül célzási beállításaidat

Földrajzi célzás és költés

Akár egy vagy több országban futnak kampányaid, itt az ideje elmélyedni a földrajzi jelentésekben. Könnyen előfordulhat, hogy az a célhely, ami eddig mesés számokat produkált például konverziószám és konverziós költség tekintetében, most sereghajtó a listában. Az egyes országokra vagy területre vonatkozó eltérő kijárási és más korlátozások jelentős befolyással voltak, vannak egy-egy célhely teljesítményére, így ajánlott ennek fényében felülvizsgálni a költségkereteket és ajánlatkorrekciókat.

A kampányújraindítás során fontos a célzási beállítások felülvizsgálata
Érdemes újragondolni a célzási beállításokat

Célközönség

Megfigyelt célközönségek felvételével rengeteg hasznos targetálási információhoz juthatunk - most azonban ezzel is érdemes azonban óvatosan bánni.

Egy fogászati rendelő esetében például eddig releváns közönség lehetett az “egészség- és fitneszkedvelők” érdeklődési szegmense, de a járvány miatt megélénkült egészségügyi-egészségmegőrzési keresések következtében ez a csoport most kevésbé pontos targetálást tesz lehetővé.

Keresési kifejezések, keresési és kizáró kulcsszavak

Ajánlott tüzetesen átnézni keresési kifejezéseidet is: lehet, hogy eddig a napi többszáz megjelenítésbe becsúsztak olyan keresések is, amelyek egyáltalán nem relevánsak a vállalkozásod számára. Ezeket érdemes azonnal fel is venni egy kampányaidhoz rendelt kizáró kulcsszólistára.

A keresési kifejezésekből azt is láthatod, van-e olyan kifejezés, ami a múltban ugyan konvertált akár többször is, de még nem szerepel a fiókodban. Kulcsszavaid ilyen módon való bővítésével növelheted releváns megjelenítéseid számát, ami hosszú távon több konverziót is eredményezhet.

Licitálj és költs okosan

Tudd, mire éri meg többet költened

Nem kell marketingszakembernek lenni ahhoz, hogy tudjuk: költeni arra érdemes, ami meg is térül. A Google Ads kampányoknál ezt azonban nemcsak az egyes kampányok szintjén, hanem számtalan más dimenzió - eszköz, életkor, felhasználói hely stb. - tekintetében is érdemes vizsgálni.

A szegmensek használatával gyorsan és könnyedén áttekintheted kampányaid teljesítményét az általad választott kategóriákra - eszközre, napokra stb. -  bontva.

Nem biztos, hogy az algoritmus jobban tudja

A jelenlegi, napról napra változó környezet nem szolgáltat ideális hátteret az intelligens ajánlattételi stratégiák működéséhez - az eddig lenyűgöző hatékonyságú cél-CPA stratégia például egyik pillanatról a másikra 50% fölé repítheti az elveszett megjelenéseid arányát.

Érdemes most közvetlenül, manuális vagy intelligens CPC használatával optimalizálni az ajánlataidat, és a friss adatokra támaszkodva meghatározni, mire érdemes magasabb vagy alacsonyabb licitet beállítani.

Kézi ajánlattétel alkalmazása során jelentős hatékonyságnövelés érthető el pozitív és negatív ajánlatkorrekciók beállításával is:

  • Országszerte szállító webshop-tulajdonosoknak érdemes lehet például megvizsgálni, hogy mely megyék, városok vagy akár kerületek felhasználói konvertáltak a legnagyobb arányban és a legjobb ügyfélszerzési költségen, és melyek tartoznak a gyengébben teljesítők közé.
  • Egyes szolgáltatások esetében, ahol például telefonon való kapcsolatfelvétel a cél, valószínűleg érdemes lesz újra magasabb licitet beállítani a mobileszközön történő keresésekre, ahogyan sokan már nem az otthoni számítógépükön keresnek újra.
  • Érdemes ellenőrizni a teljesítményt a nem és az életkor tekintetében is - még ha nem is gondolnánk, hogy a termékünk vagy szolgáltatásunk nem- vagy korspecifikus, az előzményadatok ezen a téren is beszédesek lehetnek.
  • Ha úgy látod, nagyobb hajlandósággal konvertál a közönséged például hétvégente vagy esténként, egyes napokra és napszakokra is megadhatsz pozitív vagy negatív ajánlatkorrekciót.

Fontos viszont odafigyelni arra, hogy a kijárási korlátozás megszűnésével és a napi rutin fokozatos visszaállásával jelentősen változhatnak a felhasználói szokások, így elképzelhető, hogy ehhez mérten módosítanod kell majd hirdetésütemezési beállításaidat.

Tervezd újra a kampányaid büdzséjét!
A megfelelő beállításokkal valóban költséghatékony kampányokat építhetsz

Válassz valós képet mutató hozzárendelési modellt

Érdemes utánanézned, hogy pontosan hogyan számolja a konverziókat az általad használt hozzárendelési modell. A lecsökkent forgalom mellett úgy tűnhet, egy-egy hirdetés teljesen sikertelen, mert 0 konverziót hoz, holott lehet, hogy valójában többet is elősegített - így hiba lenne szüneteltetni.

A forgalomcsökkenés következtében az is előfordulhat, hogy a nagyobb - korábban havi 600+ konverziót generáló - hirdetési fiókokban az eddig jól működő adatközpontú hozzárendelési modellről érdemes visszaállni például pozícióalapú hozzárendelésre, mert átmenetileg nincs elegendő számú tranzakció a működéséhez.

Gondold újra hirdetéseid, bővítményeid üzenetét

Most különösen igaz, hogy érdemes a célközönséged fejével gondolkodni, és új szemmel nézni termékedre, szolgáltatásodra. Neked miért lenne rá szükséged a jelenlegi helyzetben? Vannak kézenfekvőbb esetek - a bidégyártó cégek például valószínűleg elég jól profitáltak a vécépapír-krízisből -, de egy kis kreativitással minden terméknek felfedezhetők az egyedi előnyei.

Azt is ajánlott szem előtt tartani, hogy ez most nem a hard-selling ideje - a pánikvásárlást idéző vedd meg most, még ma, mielőtt elfogy üzenet sulykolása könnyen az ellenkező hatást érheti el. Ehelyett érdemes empatikusan közelíteni a helyzetet, és kommunikálni a közönséged felé, hogy a terméked, szolgáltatásod továbbra is elérhető, és rendelkezésre állsz, amint úgy érzik, eljött a megfelelő idő a vásárláshoz, kapcsolatfelvételhez.

Végül, amit mindenképp érdemes figyelembe venned: a biztonság. Ez vonatkozik az érintésmentes fizetésre, higiénikus csomagolási és szállítási eljárásra, személyes érintkezésre - például helyi szolgáltatások során kesztyű és maszk viselésére. Tudasd a hirdetéseidben, a hirdetésbővítményekben és honlapodon is, hogy odafigyelsz magad és mások biztonságára.

#promobox#Elakadtál a kampányok újratervezésében vagy egyszerűen csak elkelne a segítség az induláshoz?##

Konklúzió

A megváltozott helyzetben való sikeres újraindulásához minden eddiginél fontosabb az előregondolkodás, a mérhetőség és a költséghatékonyság, csakúgy, mint a gyors alkalmazkodás - ebben tud segíteni egy jól felépített és rendszeresen optimalizált Google Ads kampány. Figyeljük rendszeresen a változásokat, legyünk tisztában közönségünk érdeklődésével, igényeivel - és tudassuk korábbi és leendő ügyfeleinkkel, hogy itt vagyunk, és a jelenlegi nehéz körülmények között is számíthatnak ránk.

További bejegyzések

Ezek is érdekesek lehetnek

Önfejlesztés
4+1 tipp, hogy a legtöbbet hozd ki a nyaradból önfejlesztéssel
PPC
Facebook bejegyzés promo: forgalom vagy bejegyzéshez fűződő aktivitás kampány?
Analitika
10 lépés ami általában kimarad egy Google Analytics fiók létrehozásakor