Webfejlesztés

Miért és hogyan érdemes frissíteni weboldalunkat?

Írta:
Selector
Olvasási idő:
3
perc

A digitális világban alig van olyan terület, ami ne változna és fejlődne folyamatosan. Ez alól a weboldalunk sem kivétel, amely ráadásul az egyik legköltséghatékonyabb eszköze a marketingünknek. A trendek és technológiák változnak, a verseny egyre csak nő, éppen ezért fontos, hogy lekövessük ezeket és folyamatosan kitűnjünk a digitális zajban vállalkozásunkkal. Mielőtt azonban nagyon megijednél, segítünk elindulni. Számos kisebb, de igencsak hatékony módosítással az oldaladat naprakészen, a vállalkozásodat pedig növekvő ütemben tarthatod. Mutatjuk a tippeket.  

Az oldal vizuális vonzereje

Apróságnak tűnik, de néha már egy-egy új képpel, ikonnal vagy videóval is feldobhatjuk weboldalunkat. Nézzük át oldalunkat: melyek azok a design elemek, amelyek esetleg elavultak lehetnek és már nem illeszkednek a brandhez?

#m1-y# Érdemes követni a trendeket, amelyek által egy-egy régi képet új életre kelthetsz és növelheted az erejét. ##

#promobox-newsletter###

Tipp:vizsgáld meg a weboldalad betöltési sebességét. A régi képek és videós fájlok negatívan befolyásolhatják a felhasználói élményt és nem utolsó sorban a Google organikus megjelenéseidet is. 

A tartalom, szövegek ereje

Az első benyomást a design kelti, de  hiába a megnyerő vonzerő, ha tartalmában hibákat tartalmaz az oldal. Legyen szó akár egy régi blogcikkről, egy hibás URL-ről, vagy egy elavult információról, ha ezeket nem monitorozzuk és frissítjük folyamatosan,  a látogatóink könnyen lemorzsolódhatnak. Ez könnyen előfordulhat például, ha megváltoztatjuk egy oldalunk URL címét, de az oda mutató belső link hivatkozásokat nem frissítjük. 

Ne feledd: a webhely tartalmának folyamatos frissítése a látogatókat ügyfelekké alakíthatja. A Google mindezt figyelembe veszi és meghálálja azzal, hogy előrébb sorol. 

Tipp:egy-egy tartalmi módosítás előtt alkalmazz A/B tesztet, hogy meggyőződj új tartalmad várható eredményességéről. 

Hatékonyság elemzés

Imádjuk a digitális marketinget. Hogy miért? Mert minden mérhető, elemezhető, tele adattal, amelyek csak várják, hogy felhasználjuk őket és a lehető legtöbbet hozzuk ki belőlük. Ne szalaszd el ezt a remek lehetőséget a weboldalad esetében sem. Monitorozd folyamatosan, hogy 

  • mely gombokra kattintanak a látogatók
  • mely aloldalt látogatják a legtöbben
  • hol töltenek el több időt

Meglepő lehet, de néha egy rosszul elhelyezett gomb javítása is sokat jelenthet. Ugyanakkor a fentiek mellett számos további mérési opciót kínál a Google Analytics, amelyről bővebben Webanalitika szolgáltatásunk oldalunkon olvashatsz.  

Tipp:a Google Analytics mellett az olyan eszközök, mint például a hőtérkép elemzés is segíthet mélyebben megérteni a felhasználók viselkedését.

Használhatóság

A technológia folyamatos változása miatt napról-napra nő azon eszközök, platformok és böngészők száma, amelyek miatt csiszolgatni kell weboldalunkat is. Annak érdekében, hogy minden eszközön ugyanazt a minőséget és megnyerő tartalmat jelenítsük meg látogatóinkat az oldalunknak mobil-barátnak, más szóval reszponzívnak kell lennie. 
Az oldalat reszponzivitását könnyen és gyorsan ellenőrizni tudod például a PageSPeed Insights segítségével. 

Tipp: figyeld meg a mobilról érkező forgalmad kilépési arányát - ha hosszú ideje nem változtattad meg a honlapodat, akkor könnyen előfordulhat, hogy elveszíted a mobilról érkező, potenciális ügyfelek egy részét. 

Na jó, de milyen gyakran frissítsük weboldalunkat?

A válasz erre egyszerű: amilyen gyakran csak lehet. Legjobb, ha heti szinten szánunk rá időt, néha csak elmélyülünk az adatok elemzésében, vagy egy-egy új tartalmat, esetleg blogcikket töltünk fel. Keresőoptimalizálás (SEO) szempontjából legalább havonta szükséges frissíteni oldalunkat, ha azt szeretnénk, hogy a Google időről-időre visszatérjen oldalainkra. Amennyiben azonban oldalunk 2-3 éve egyáltalán nem frissült, érdemes fontolóra venni a struktúra és design teljes újratervezését is. 

#promobox-szolg-seo#Frissítenéd meglévő honlapodat vagy egy teljesen újat szeretnél?##

További bejegyzések

Ezek is érdekesek lehetnek

Last minute Black Friday PPC kisokos
PPC kampánykezelés
Last minute Black Friday PPC kisokos
Melyik Wordpress  honlapépítőt válaszd?
Webfejlesztés
Melyik Wordpress honlapépítőt válaszd?
A weboldal készítés szabályai
Webfejlesztés
A weboldal készítés szabályai
Alapkövetelmények Google shopping kampány indításához
PPC kampánykezelés
Alapkövetelmények Google shopping kampány indításához
Ezekre figyelj Google Ads kampány kizáró kulcsszavainál
PPC kampánykezelés
Ezekre figyelj Google Ads kampány kizáró kulcsszavainál
Legfontosabb metrikák a Google Analytics 3-ban
Webanalitika
Legfontosabb metrikák a Google Analytics 3-ban
Így írj kreatív briefet egy marketing ügynökségnek!
Ügynökség
Így írj kreatív briefet egy marketing ügynökségnek!
Honnan szerezzek képeket a honlapomra?
Design
Honnan szerezzek képeket a honlapomra?
5 tipp a hatásos hirdetési kreatívokhoz
Design
5 tipp a hatásos hirdetési kreatívokhoz
Hogyan válassz színt a vállalkozásodnak - a színek jelentősége a marketingben
Design
Hogyan válassz színt a vállalkozásodnak - a színek jelentősége a marketingben
5 tipp az ütős hirdetésszöveg íráshoz
PPC kampánykezelés
5 tipp az ütős hirdetésszöveg íráshoz
Naprakész útmutató az Instagram használatához 2022-ben
Közösségi média menedzsment
Naprakész útmutató az Instagram használatához 2022-ben
 Elkészült végre a Youtube videód? Így keresőoptimalizáld!
Keresőoptimalizálás (SEO)
Elkészült végre a Youtube videód? Így keresőoptimalizáld!
Instagram Reels vs. TikTok - melyik videos platformot használjam?
Közösségi média menedzsment
Instagram Reels vs. TikTok - melyik videos platformot használjam?
Hogyan segíthet a Facebook hirdetés optimalizálása a vállalkozásod felpörgetésében?
PPC kampánykezelés
Hogyan segíthet a Facebook hirdetés optimalizálása a vállalkozásod felpörgetésében?