Előző cikkünkben elkezdtük megfogalmazni céljainkat és megtervezni a kampányunkat. Ebben a bejegyzésben bemutatjuk a sikeres kampánymenedzsment legalapvetőbb feltételeit, és összegyűjtöttük a végeredmény értelmezéséhez szükséges kifejezéseket.
Most, hogy megterveztük, vágjunk is bele!
Ha megvan a terv, elkezdhetjük felépíteni a kampányt, de az indulás előtt még pár dolgot át kell nézni: milyen a weboldalad, megfelelő-e a landing oldalad, beállítottál-e konverziós célokat… és végül ismerd meg a CTA, CPC, CPL, CPM vagy CTR rövidítéseket, hogy mit jelentenek és mit mérnek. Vágjunk is bele!
Hirdessünk! De hova “érkezzenek” a látogatók?
Először is fontos, hogy az oldalad tartalmai megfelelően legyenek megfogalmazva. A SEO, vagyis a Search Engine Optimization - olyan tevékenység, amikor a weboldal tartalmi elemeit (szövegek, képleírások) úgy állítjuk össze, hogy a keresőmotorok számára a leginkább azonosíthatóak legyenek, és a kapcsolódó keresési kifejezésekre minél előrébb rangsorolja az oldalt a kereső algoritmusa. A keresőoptimalizálás mára egy külön szakmává fejlődött, vannak szabályai, trükkjei, melyekkel érdemes tisztában lenni. Ez nem egy egyszeri elvégzendő feladat, hanem egy hosszútávú, folyamatos munka az oldalon. Akár szakértő segítségét is érdemes igénybe venni, hosszútávon mindenképp kifizetődik!
A landing oldal más néven az érkezési oldal. A hirdetésre való kattintás után ide érkezik meg a felhasználó. Érdemes erre egy külön oldalt/aloldalt létrehozni, ahol egyszerűen, röviden, tömören össze van foglalva, hogy arra a keresésére, ami a hirdetéseden keresztül a vállalkozásodhoz juttatta a felhasználót, miért Te vagy a legjobb válasz.
#promobox-newsletter###
A jó landing oldalon (és már a hirdetések szövegében is) kell, hogy legyen CTA! Ez a Call To Action - vagyis a felhívás cselekvésre. A CTA egy olyan rövid, felszólító módban megírt üzenet, ami arra bíztatja a felhasználót,hogy hajtson végre egy cselekvést. Például:
- Regisztrálj most!
- Olvass tovább!
- Kattints ide!
- Töltsd le a receptfüzeted!
- Olvass bele az ebook-ba!
- Kérem az ingyen termékre jogosító kuponomat!
Ezeket a kis felhívásokat érdemes a szövegtől elkülönítve, nagyobb, eltérő színű betűkkel, esetleg egy gomb felületén megjeleníteni.
Ha már elindult a hirdetési kampány, akkor fontos, hogy tudjuk, mi az a konverzió. A konverzió egy olyan számunkra kívánatos esemény, amit a felhasználótól elvárunk, hogy elvégezzen. Ez lehet például az, hogy legörget az oldal 50, vagy 100%-áig. Megadja az adatait és a "feliratkozás" gombra kattint. Vásárol, ajánlatot kér, rákattint a kapcsolatfelvétel gombra és kitölti az űrlapot, megoszt egy tartalmat, kommentel a blogbejegyzés alá. Ezekhez a cselekedetekhez mérési pontokat rendelhetünk, és hirdetéseinket a későbbiekben erre optimalizálhatjuk. Indíthatunk például olyan kampányt, ahol a konverziós cél a hírlevélre való feliratkozás, vagy éppen vásárlás.
A lead kifejezés az online marketingben leginkább érdeklődőként határozható meg: lehet ez egy e-book, vagy kupon letöltő, egy hírlevél feliratkozó, egy árajánlatkérő, vagyis egy potenciális ügyfél/vásárló. A Lead generálás során Lead-gyűjtő kampányokat indíthatsz Facebook-on, Instagram-on, és ugyanez rendelkezésedre áll a Google Ads hirdetéskezelőben is: rövid, pár kattintással kitölthető űrlapok segítségével hozzájuthatsz a felhasználó elérhetőségeihez, és így a későbbiekben még hatékonyabban juttathatod el az üzeneted számára. Érdeklődéséért (feliratkozásért, regisztrációért) cserébe küldhetsz neki a vállalkozásodhoz kapcsolódó szöveges anyagot, képes tartalmat, kupont, elindítva ezzel azt a folyamatot, mely során ajánlataiddal és írásaiddal meggyőzöd arról, hogy miért Te vagy a legjobb megoldás az őt foglalkoztató problémára.
Remarketing és retargeting
A retargeting-en jellemzően azt értjük, amikor egy korábbi látogatót az oldalunkról újra megcélzunk (a böngészőjében elhelyezett cookie-k segítségével), és hirdetésekkel arra próbáljuk rávenni, hogy visszatérjen, és vásároljon valamit. A remarketing is ugyanez, de ott egy sokkal konkrétabb dologról van szó: általában olyanokat célzunk email üzenetekkel, akik az oldalon jártak és félbehagytak egy fizetési folyamatot, vagy elhagyták az oldalt úgy, hogy kosárba raktak termékeket. Ez a hirdetési módszer fontos és hasznos eszköz, sok "elkóborló" látogatót lehet így vásárlóvá változtatni.
Elemezzük az eredményeket!
A kampányok eredményeit többféle mozaikszóval, rövidítéssel elemezhetjük:
CPC - Cost Per Click - azaz kattintásonkénti költség. Azt mutatja, hogy egy kattintás mennyibe került.
CPL - Cost Per Lead - egy lead megszerzésének a költsége
CPM - Cost Per Mille - vagyis az ezer hirdetés-megjelenésre jutó költség. Ezt néhol használhatják CPT (Cost Per Thousand) -ként is
CTR - Click Through Rate - átkattintási arány. A hirdetésre kattintások száma osztva a megjelenések számával.
Hosszabbra sikeredett, kétrészes cikkünk végére...
Mint minden szakmának, a marketingnek, és azon belül az online marketingnek is megvannak a saját szakkifejezései, rövidítései, folyamatai és módszerei. Ha tisztában vagy az alapokkal, gördülékenyebben megy a szakértőkkel is a közös munka, és önállóan is könnyebben boldogulsz a marketing-feladatok elvégzésével. Olvasd továbbra is blogbejegyzéseinket, és fejleszd tudásod a segítségünkkel!
#promobox#Úgy gondolod, inkább rábíznád az online marketing feladatokat olyanokra, akik otthonosan mozognak a kampánymenedzsment területén, és álmukból felébresztve is tudják mire való a SEO vagy a CTR?##