Keresőoptimalizálás (SEO)

Erre is használhatod a képalapú keresést

Írta:
Csenge
Olvasási idő:
6
perc

Történt már veled olyan, hogy nagyon szeretted volna megtudni valaminek a nevét, de csak egy képed volt róla? Bosszantó érzés, ha azt sem tudod, milyen nyomon kéne elindulni az információkhoz. Szerencsére itt a megoldás! A képalapú keresési móddal könnyen megszerezhetjük a kívánt információkat csak a kép alapján akkor is, ha halvány fogalmunk sem volt a keresett dolog nevéről. Például, ha egy ismeretlen virágot látunk túrázás közben, elég csak egy képet készíteni róla, és a Google segítségével azonosíthatjuk. Ez elég jól hangzik, ugye?

Erre használd a képalapú keresést

Hogyan működik a képalapú keresés?

A keresőmotorok a képeket a róluk szóló információkkal együtt indexelik. Amikor egy felhasználó feltölt egy képet a keresőbe, az algoritmus azonosítja és összehasonlítja a feltöltött képet az adatbázisában már megtalálható képekkel és ennek megfelelően megjeleníti a legmegfelelőbb találatokat. Ez a módszer különösen hasznos lehet, amikor nehezen leírható tárgyakat keresünk, mikor csak egy képünk van valamiről, de nem tudjuk pontosan megfogalmazni mi az, vagy amikor csak vizuális megerősítésre van szükségünk. 

A képalapú keresés nem csak akkor jöhet jól, amikor más keresési módszer, például a hangalapú keresés csődöt mondana, de időt is spórolhatsz vele, hiszen nem kell keresőszavakat és kifejezéseket találgatni, mégis gyorsan kapunk információkat kapjunk olyan tárgyakról, amelyeket nem ismerünk. Különösen jól működhet tudományos kutatásban, vásárlás során vagy akár mindennapi problémák megoldásában is. Nézzük meg, hogyan működnek a különböző keresési módok:

Hogyan használjuk a kép alapú keresést?

A rendelkezésre álló képeink segítségével gyorsan találhatunk információkat. Az alábbiakban részletesen bemutatjuk a leggyakoribb módszereket és lépéseket:

Kép keresése a „drag and drop” módszerrel

A „drag and drop”” módszer segítségével könnyedén találhatsz információkat a képekről, amelyek a számítógépeden vannak tárolva.

Hogyan működik a gyakorlatban?

  • Nyisd meg a Google képkeresőt: Először is, nyisd meg a böngésződ és navigálj a Google Képkereső oldalára.
  • Válaszd ki a képet: Keresd meg a számítógépeden azt a képet, amelyet használni szeretnél a kereséshez.
  • Húzd be a képet: Egyszerűen húzd a képet a számítógépedről a Google Képek keresősávjába. Ehhez kattints a képre, tartsd lenyomva az egér gombját, és húzd a képet a keresősávra és engedd el.

Keresési eredmények: A Google azonnal megkezdi a keresést, és megjeleníti a képhez kapcsolódó találatokat, amelyek hasonló képeket, weboldalakat és további információkat tartalmaznak.

Kép feltöltése a keresőbe

Ez a módszer hasonlóan egyszerű, mint a drag & drop módszer, ebben az esetben nem a megfelelő helyre húzod, hanem feltöltöd a gépeden lévő képet.

  • Nyisd meg a Google képkeresőt 
  • Kép feltöltése: Kattints a keresősáv melletti kamera ikonra, majd válaszd a „Kép feltöltése” opciót.
  • Kép kiválasztása: Kattints a „Fájl kiválasztása” gombra, és böngészd át a számítógépedet a keresett kép megtalálásához. Válaszd ki a képet, majd kattints az „Open” vagy „Megnyitás” gombra.

Keresési eredmények: A Google megkezdi a keresést, és megjeleníti a képhez kapcsolódó találatokat.

Keresés kép URL alapján

Ez a módszer akkor lehet hasznos, ha a keresni kívánt kép egy weboldalon található, tehát van URL hozzá és szeretnéd megtalálni a kép eredetét vagy hasonló képeket.

Kép URL másolása: Látogass el arra a weboldalra, ahol a kép található. Kattints a jobb egérgombbal a képre, majd válaszd a „Kép URL másolása” opciót.

  • Nyisd meg a Google Képkeresőt. 
  • Kép URL beillesztése: Kattints a keresősáv melletti kamera ikonra, majd válaszd a „Kép URL beillesztése” opciót. Illeszd be a másolt URL-t a szövegmezőbe, majd kattints a „Keresés kép alapján” gombra.
  • Keresési eredmények: A Google megjeleníti a képhez kapcsolódó találatokat, beleértve a kép eredetét és hasonló képeket.

Kép keresése mobilról a Google Lens segítségével 

A  legtöbbször nincs velünk laptop vagy asztali gép, csak a mobiltelefonunk áll rendelkezésre. Ebben az esetben a Google Lens segítségével végezhetsz gyorsan és egyszerűen kép alapú keresést.

  • Google Lens alkalmazás megnyitása: Nyisd meg a Google Lens alkalmazást a telefonodon. Ha még nincs telepítve, letöltheted a Google Play Áruházból vagy az Apple App Store-ból.
  • Kép készítése vagy kiválasztása: Az alkalmazásban választhatsz, hogy készítesz egy új képet, vagy kiválasztasz egy már meglévő képet a telefonod galériájából.
  • Keresés indítása: Ha új képet készítesz, egyszerűen irányítsd a kamerát a keresett tárgyra, majd kattints a „Keresés” gombra. Ha egy meglévő képet választasz, kattints a képre, és az alkalmazás azonnal megkezdi a keresést.
  • Keresési eredmények: A Google Lens megjeleníti a képhez kapcsolódó találatokat, beleértve a hasonló képeket, weboldalakat és további információkat.

Hogyan segíti a mindennapokat  a kép alapú keresés?

Nem nehéz belátni, hogy ez a szuper kép alapú keresés számos mindennapi helyzetben nyújthat segítséget. Az alábbiakban néhány gyakorlati példa következik, de a lehetőségek végtelenek:

Termékek keresése és vásárlás

Előfordulhat, hogy egy boltban meglátsz egy terméket, de nem találod a megfelelő méretben vagy színben. Ilyenkor készíts egy képet a termékről, és használd a kép alapú keresést, hogy megtaláld az online boltok kínálatában. Ez különösen hasznos lehet ruhák, cipők, vagy más divatcikkek esetében.

Művészeti alkotások, műemlékek azonosítása

Ha egy múzeumban vagy egy városnéző túrán találkozol egy ismeretlen műalkotással vagy műemlékkel, de nem tudod mi az. Milyen jó, hogy nem kell elővenni egy vaskos útikönyvet! A kép alapú keresés segítségével most is gyorsan megtudhatod, hogy mit látsz. Készíts egy képet a műalkotásról vagy műemlékről, és a Google segítségével mindeféle információkat kaphatsz róla.

Növények és állatok azonosítása

A kirándulások során a természetben gyakran találkozhatunk ismeretlen növényekkel vagy állatokkal. Nem kell magaddal vinned egy botanikust vagy agy ornitológust, hogy megtudd mifélék. Csak készíts egy képet, és azonnal megtudhatod, hogy milyen növénnyel vagy állattal van dolgod!

#promobox-newsletter###

Tippek és trükkök a hatékony képalapú kereséshez

Használj jó minőségű képeket!

A homályos vagy sötét képek nehezebbé tehetik az algoritmus számára az azonosítást, és pontatlan találatokat eredményezhetnek. Ügyelj arra, hogy a kép éles és jól látható legyen.

Szűkítsd a területet!

Amikor a Google Lens segítségével keresel, hasznos lehet, ha csak egy kisebb területet jelölsz ki a képen, amelyet azonosítani szeretnél. Ezzel pontosabb eredményeket érhetsz el, mivel a keresőmotor csak az általad kijelölt területet elemzi.

Adj hozzá kulcsszavakat!

A keresés még hatékonyabbá tehető, ha a képet kulcsszavakkal egészíted ki. Például, ha egy ismeretlen virágot keresel az erdőben, add hozzá a "virág" vagy "erdei növény" szavakat a kereséshez, hogy pontosabb találatokat kapj.

Vigyázz az adataidra!

Fontos megemlíteni, hogy feltöltött képeid adatvédelmi kérdéseket is felvehetnek. A Google és más keresőmotorok tárolhatják a feltöltött képeket és az azokhoz kapcsolódó keresési adatokat. Így a képek kapcsolódhatnak az adataiddal, és mások számára is hozzáférhetővé válhatnak. Nem árt átgondolni, milyen képeket töltesz fel, és szükség esetén anonimizálni a képeidet.

A képalapú keresés térhódítása

A mesterséges intelligencia és a gépi tanulás segítségével a keresőmotorok egyre pontosabban fogják tudni azonosítani a képeken látható tárgyakat. Ez életre hív majd több olyan alkalmazást is mint például a Google Lens, mely bővíti majd a képalapú keresés felhasználási területeit.

Gyorsaságának és hatékonyságának köszönhetően a  jövőben várhatóan egyre több üzleti és magánéleti területen válik majd nélkülözhetetlenné a kép alapú keresés, így érdemes már most megismerkedni ezzel a hasznos és könnyen alkalmazható technológiával és kiaknázni  a benne rejlő lehetőségeket.

#promobox-szolg-seo#Éppen SEO ügynökséget keresel?##

További bejegyzések

Ezek is érdekesek lehetnek

Így forradalmasítja a Google AI a hirdetéskezelést
PPC kampánykezelés
Így forradalmasítja a Google AI a hirdetéskezelést
Mire jó a link rövidítés? Melyik linkrövidítőt használd?
Hatékonyság
Mire jó a link rövidítés? Melyik linkrövidítőt használd?
Miről szól a performance marketing?
Tudástár
Miről szól a performance marketing?
Mit kérdezz az első "randin" egy marketing ügynökségtől?
Ügynökség
Mit kérdezz az első "randin" egy marketing ügynökségtől?
Lokális SEO: döntő lehetőség a helyi vállalkozások számára
Keresőoptimalizálás (SEO)
Lokális SEO: döntő lehetőség a helyi vállalkozások számára
Hogyan válassz online marketing ügynökséget?
Ügynökség
Hogyan válassz online marketing ügynökséget?
A legjobb AI képgenerátor eszközök 2024-ben
Design
A legjobb AI képgenerátor eszközök 2024-ben
Storytelling, a marketing egyik leghatásosabb összetevője
Tudástár
Storytelling, a marketing egyik leghatásosabb összetevője
Csak mondd ki! A hangalapú keresés útja
Keresőoptimalizálás (SEO)
Csak mondd ki! A hangalapú keresés útja
Miben segíthet egy social média ügynökség?
Közösségi média menedzsment
Miben segíthet egy social média ügynökség?
Útmutató az Advantage+ vásárlási kampányokhoz
PPC kampánykezelés
Útmutató az Advantage+ vásárlási kampányokhoz
A legjobb AI-alapú videószerkesztő eszközök 2024-ben
Design
A legjobb AI-alapú videószerkesztő eszközök 2024-ben
Videó és podcast készítés ötletek
Közösségi média menedzsment
Videó és podcast készítés ötletek
Közösségi média trendek 2024-ben
Közösségi média menedzsment
Közösségi média trendek 2024-ben
A legfontosabb Google rangsorolási szempontok és tényezők 2024-ben
Keresőoptimalizálás (SEO)
A legfontosabb Google rangsorolási szempontok és tényezők 2024-ben