Keresőoptimalizálás (SEO)

Növeld vállalkozásod láthatóságát Google Cégem fiókod optimalizálásával!

Írta:
Csenge
Olvasási idő:
perc

Vállalkozásod egy adott területen működik? Használd ki a helyi SEO erejét tedd lehetővé, hogy könnyen rád találjanak helyi ügyfeleid!  A helyi SEO célja, hogy egy vállalkozást könnyebben megtaláljanak a fizikailag az adott területen tartózkodó és kereső kifejezést beíró felhasználók. Ez pedig kulcsfontosságú lehet a vállalkozás sikeressége szempontjából, különösen akkor, ha helyben igénybe vehető  szolgáltatásokat nyújtasz, mint például, étterem, vagy vízvezetékszerelés ezért az ügyfelek főként a helyi keresési eredményeket használják.

A Google Cégprofil jelentős támogatást ahhoz, hogy helyi ügyfeleid rádtaláljanak, így érdemes odafigyelni annak optimalizálására és folyamatos karbantartására. Ebben a cikkben tippeket adunk, mire figyelj oda, hogy profilod valódi ügyfeleket hozzon!

Mi az a "Google Cégem"?

A "Google Cégem -ről, vagy újabb nevén a “Google Cégprofil”-ról gyakran hallani, sokan látják és kattintanak rá a keresési találatok között, mégis kevesen tudják, hogyan használhatnák ki jobban a benne rejlő lehetőségeket. A Google Cégem nyújtotta előnyöket pedig kár lenne kihagyni, mert egy olyan ingyenes és hatékony eszköz, amely sokat segíthet cégednek, ha meghatározó jelenlétet szeretnél kialakítani az online térben. Nevezhetjük egy igazi aranybányának is, mely segít a láthatóságban, a bizalom növelésében és abban is, hogy az ügyfelek felvehessék a kapcsolatot vállalkozásoddal akár személyesen is.

Mindezeken túl legfőbb ereje abban rejlik, hogy gyakorlatilag bárki számára elérhető, nem számít mekkora a vállalkozás, így a kis cégek - vagy akár az egyszemélyes vállalkozások -  is egy jól működő ingyenes eszközzel növelhetik online láthatóságukat a Google keresési eredményei között és a Google Térképen egyaránt. 

A Google Cégem tehát cégmérettől függetlenül lehetővé teszi, hogy létrehozz és kezelj  egy  saját és személyre szabott vállalati profilt, amelyen keresztül megoszthatod vállalkozásod adatait és elérhetőségét. Ezen kívül a vállalkozásod értékeléseket és visszajelzéseket is kaphat az ügyfelektől, amelyek segíthetnek a márkaépítésben és a szolgáltatások színvonalának javításában. A Google Cégprofil megléte egyben azt is sugallja potenciális ügyfelek felé, hogy a vállalkozásod számára kiemelten fontos az online jelenlét

Helyi szolgáltatást nyújtasz?

Helyi vállalkozó vagy aki a közelben lévő emberek számára nyújt különböző szolgáltatásokat? Akkor ki ne hagyd ezt a lehetőséget! A  Google Cégem profil rendkívül fontos minden olyan vállalkozás számára, amelynek célja az ügyfélszerzés, a helyi jelenlét növelése.

Tegyük fel, hogy egy zsámbéki fodrász vagy. Így potenciális ügyefeleid azok a szépülni vágyó emberek lesznek, akik a fodrászat 10 km-es körzetében laknak, vagy dolgoznak. Szerencsére ezt a google is tudja, ezért a Google Cégprofil segítségével éppen ezeknek az embereknek fogja felajánlani a vállalkozásodat, amikor beírják a keresőbe pédául azt a kifejezést hogy: “fodrász a közelembe”.

A cégprofil amellett, hogy segíti a vállalkozásodat elérhetővé tenni, elsősorban egy szolgáltatás a felhasználók felé. Segítségével nemcsak könnyen megtalálhatják a vállalkozásodat, de megtudhatják a nyitvatartási idődet, elérhetőségedet és értékeléseket olvashassak rólad - röviden, információkhoz jutnak a keresett témában.

Vesd meg lábad az online térben!

Képzeld el, hogy amikor online rákeresnek a vállalkozásodra és annak információi egyszerűen hozzáférhetők és naprakészek, akkor az ügyfelek bizalmat szavaznak neked, és még weboldalt sem kell hozzá létrehoznod!

#m1-p#A Google Cégem / Cégprofil által nyújtott láthatóság az egyik legegyszerűbb módja annak, hogy növeld az ügyfélköröd méretét, mely hozzájárul a vállalkozásod hosszú távú sikeréhez.##

És ez még nem minden!  A szolgáltatás segít abban is, hogy jobban megismerd az ügyfeleidet. Segítségével néhány kattintással statisztikákat és adatokat kapsz arról, hogyan találtak rád. Ez pedig lehetővé teszi, hogy még okosabban fejleszd és alakítsd vállalkozásodat az ügyfelek igényei alapján.

A Google Cégem rangsorolási tényezői - avagy mitől függ, hogy könnyen rádtaláljalak?

Készítettél egy részletes Google cégem fiókot, és most már csak arra vársz, hogy ügyfeleid megtaláljanak a világhálón keresztül! A siker azonban nagyban függ a

olyan kulcsfontosságú elemektől, amelyek segítenek abban, hogy a vállalkozásod látható legyen a Google keresési eredményeiben, azaz nemcsak egyszerűen látható legyen, de lehetőleg a versenytársad előtt jelenjen meg az ügyfelek számára.

Nézzük, mik ezek a tényezők, amiket érdemes szem előtt tartani annak érdekében, hogy a   Google Cégem profilodból a legtöbbet kihozhasd:

  • Relevancia: A relevancia azt jelenti, hogy mennyire felel meg a vállalkozásod a felhasználók keresési lekérdezéseinek. Például, ha valaki egy fodrászt keres, akkor a Google a leginkább releváns fodrászatokat fogja először megjeleníteni. Éppen ezért fontos, hogy a vállalkozásod adatai pontosak, frissítettek és kimerítőek legyenek. Győződj meg róla, hogy minden adat (név, cím, telefonszám stb.) pontos és naprakész a Google Cégem profilodon. Legyen helyes a vállalkozásod kategóriája és írj pontos és részletes leírást a szolgáltatásról, termékekről.
  • Kategória: A vállalkozásod kategóriája meghatározza, hogy milyen típusú felhasználói keresésekben jelenik meg. Fontos, hogy pontosan és relevánsan határozd meg a vállalkozásod kategóriáját is.
  • Földrajzi távolság: A távolság az egyik legfontosabb tényező a helyi rangsorolásban. A Google figyelembe veszi a vállalkozásod távolságát a felhasználó által megadott helytől vagy az éppen aktuális tartózkodási helytől, és előnyben részesíti a közelebbi vállalkozásokat. Az előbbiekből következik, hogy ha vállalkozásod sűrűbben lakott helyen van, akkor többen is fognak a termékekre, szolgáltatásokra keresni az adott régióban, igaz, valószínűleg több versenytársad is lesz.
  • Népszerűség: A népszerűség azt mutatja, hogy mennyire kedvelt és ismert a vállalkozásod az interneten. A Google figyelembe veszi a pozitív értékeléseket, a vélemények számát. Minél több pozitív értékelés és visszajelzés van a vállalkozásról, annál magasabb lesz a rangsorolása. Éppen ezért mindig válaszolj értékelésekre! Nagyon fontos, hogy válaszolj a felhasználók által hagyott véleményekre, legyenek azok pozitív vagy negatív értékelések. Ezzel megmutathatod, hogy érdekel a vásárlók véleménye és igyekszel a lehető legjobb szolgáltatást nyújtani. Ne ijedj meg, ha kapsz néhány negatív értékelést is, a megfelelő válasz adásával váltsd az előnyödre!
  • Tölts fel fényképeket! A vizuális élmény nagyon fontos a felhasználóknak. Éppen ezért tölts fel minőségi képeket a cég termékeiről, szolgáltatásairól, vagy a munkatársakról. Amennyiben termékek eladásával foglalkozol, akkor a termékekről. A képek segítenek abban, hogy életre keltsd vállalkozásodat a látogatók számára, és abban is segítenek, hogy éppen a Te profilodra kattintsanak a többi körül, hiszen a képekkel rendelkező vállalkozások sokkal több kattintást kaphatnak.
  • Kommunikálj! Használd ki a Google Cégem funkcióit, és hirdess akciókat, kuponokat vagy promóciókat, hogy még vonzóbbá tedd vállalkozásodat a potenciális vásárlók számára.
  • Posztolj rendszeresen! írj bejegyzéseket. Oszd meg rendszeresen a vállalkozásoddal kapcsolatos újdonságokat, eseményeket vagy érdekességeket. A posztok lehetőleg színesek, figyelemfelkeltőek és aktuálisak legyenek.Ez segít abban, hogy az ügyfelek naprakészek legyenek, és megtartsd a figyelmüket.
  • Tedd helyivé a vállalkozásod! Optimalizáld a weboldalad helyi keresőoptimalizálásra, használd a helyre vonatkozó kulcsszavakat! Például ha Ercsi községben végzel lomtalanítást, akkor  leírásban és a posztokban is is  legyen benne, hogy Ercsi, vagy lomtalanítás Ercsiben, esetleg Ercsi környékén.
  • Oszd meg a Cégprofil elérhetőségedet! Legyen jelen a Cégprofilod elérhetősége , linkje a közösségi médiában is. Minél több ember láthatja és követheti vállalkozásodat, annál jobban növekszik a potenciális ügyfelek köre.

A leírások szerepe az optimalizálásban

A leírás rendkívül fontos eleme a Google Cégem profilnak. Ebben a szövegben röviden bemutathatjuk a vállalatot, annak tevékenységi körét, termékeit, szolgáltatásait és értékeit.

Általában 750 karakter hosszú, és minden fontos információt tartalmaznia kell, amit a potenciális ügyfeleknek tudniuk kell. A leírás megjelenik a Google Cégem profil oldalán, és az ügyfelek első benyomását adja a vállalatról. 

Az ügyfelek gyakran az itt található információk alapján döntenek arról, hogy egyáltalán kapcsolatba lépnek-e a vállalattal, vagy sem.

A megfelelő leírás nagy segítséget jelent az optimalizálásban is mivel a megfelelő  kulcsszavak segíthetnek abban, hogy céged jobb helyezést érjen el a Google keresési eredményeiben.

A bejegyzések szerepe az optimalizálásban

Az érdekes és naprakész bejegyzések kulcsfontosságú tényezők a Google rangsorolásában és láthatóságában. A bejegyzések rövid, friss információkat tartalmazhatnak a vállalat promócióiról, termékeiről, szolgáltatásairól, hírekről. Nem mellékes szempont, hogy ezek a bejegyzések megjelennek a Google organikus keresési eredményei között, és a Google Térképen, és 7 napig aktívak maradnak, vagy amíg az esemény dátuma le nem jár. Az ilyen bejegyzésekben található CTA gombok további használata növeli az adott linkre kattintások számát, ami elősegíti a konverziót és potenciális ügyfelek felé irányítja az olvasókat.

A bejegyzések elérése könnyen nyomon követhető, mert minden bejegyzéshez egyedi URL is tartozik, amelyen keresztül megtekinthetők a statisztikák, amelyek az elérési és kattintási adatokat mutatják.

A Selector friss bejegyzései a Google Cégprofilon

Hozz létre hirdetéseket! 

A rendszeren belüli hirdetések létrehozásával is könnyen szerezhetsz értékes látogatókat. A hirdetések az első helyeken jelennek meg a Google Térkép találati listájában ezáltal garantáltan több kattintást eredményeznek és kiemelkednek a helyi keresési eredmények között.

A hirdetési költségek függnek a kiválasztott hirdetési lehetőségtől és a kampány beállításaitól, de általában jól tervezett és hatékony hirdetési kampányok esetén megtérülő befektetések lehetnek.

Az alábbi képen a “budapesti étterem” keresési kifejezésre adott találatok láthatóak. A hirdetés szekció jól és határozottan emelkedik ki a térképes találatok tetején, “szponzorált” címkével elkülönítve:
Makifood ügyfelünk hirdetése a Google Cégprofilok között

Szerezzünk értékeléseket, de hogyan?

Érdemes minél több értékelést szerezni a profilnak, mert, egyrészt befolyásolják a fogyasztói döntéseket, másrészt a fiók optimalizálásában is szerepet játszanak. A pozitív értékelések és a magasabb átlagos értékelési pontszám javítja a vállalkozás helyezését a Google keresési eredményeiben és a Google Térképen. 

Az értékeléseket maguk a profilodat látogató felhasználók írják. Vedd rá őket, hogy megtegyék!

#m1-p#Ügyfeleidet akár személyesen, de e-mailben vagy a közösségi média platformokon keresztül is buzdíthatod értékelések írására. ##

Ha lehet, válaszolj minden értékelésre, legyen az pozitív vagy negatív. A válaszadás azt mutatja, hogy érdekel az ügyfelek véleménye, és hajlandó vagy a problémák megoldására, vagy arra, hogy egyszerűen csak megköszönöd, hogy véleményt írtak.

 

Szerezz értékeléseket helyi idegenvezetőktől!

A Local Guides programban részt vevő úgynevezett helyi idegenvezetők értékelései és hozzájárulásai általában nagyobb súlyt kapnak, mivel a Google bizonyos mértékben megbízik a közösség tagjaiban. Az általuk adott pozitív értékelések növelhetik a vállalkozások láthatóságát és vonzerejét a Google keresési eredményekben és a Térképen.

PanIQ Room nevű, szabadulószobákat üzemeltető ügyfelünknél kimelkedően fontos a helyi idegenvezetők értékelése

Járj az egyenes úton

Sokszor látni valószerűtlenűl sok értékelést egy adott cég profilján. Sajnos vannak olyan cégek és egyének, akik manipulálják a Google Cégprofil értékeléseket és hamis, tömeges vagy vásárolt értékeléseket írnak. Ezek az értékelések torzíthatják a vállalkozások valódi hírnevét és félrevezethetik a fogyasztókat. Érdemes óvakodni a hamis értékelések vásárlásától, mivel a Google büntetéseket róhat ki a manipulatív gyakorlatokért, például a rangsorolás csökkenése, a Google Cégprofil eltávolítása.

A legjobb, ha a valódi és hiteles értékeléseket szerzel  a jó minőségű termékek és szolgáltatások, valamint az ügyfelekkel való hatékony kommunikáció révén. 

Vélemények a Selector Google Cégprofilján

Ezeket a hibákat ne kövesd el!

A Google Cégem egy nagyszerű eszköz, amely segít növelni vállalkozásod online láthatóságát, hogy azt könnyebben megtalálhassák potenciális ügyfeleid. A profil létrehozása során azonban kerüld el a leggyakoribb hibákat, amelyek hátrányosan befolyásolhatják vállalkozásod online megjelenését. Lássuk, melyek ezek:

  • Hiányos vagy pontatlan információk: Ügyelj arra, hogy a vállalkozásod minden adatát pontosan és teljesen add meg. A hibás információk zavaróak lehetnek az ügyfelek számára és negatívan befolyásolhatják a vállalkozásod hírnevét. A pontos kitöltés azért is fontos, mert valójában bárki javasolhat módosításokat egy Google Cégem profilban, így bárki beleírhat és javaslatokat tehet a kitöltetlen részekre, tehár jobban jársz,  ha mindent Te töltesz ki.
  • Rossz vállalkozási kategória: Válassz egy olyan kategóriát, ami pontosan tükrözi a vállalkozás tevékenységét. A helytelen kategória megnehezítheti a potenciális ügyfelek számára, hogy megtalálják a vállalkozásodat a Google keresésben.
  • Elavult vagy rossz minőségű képek: Használj jó minőségű, friss képeket a vállalkozásról, termékeiről és szolgáltatásairól. A rossz minőségű képek alááshatják a vállalkozásod hitelességét és csökkenthetik az ügyfelek érdeklődését.
  • A vélemények figyelmen kívül hagyása: Mindig válaszolj az ügyfelek által írt véleményekre, legyenek azok pozitív vagy negatív értékelések. A figyelmen kívül hagyott vélemények azt sugallhatják, hogy nem érdekel az ügyfelek véleménye és elégedettsége.
  • Hibás nyitvatartási idő: Győződj meg róla, hogy a vállalkozásod nyitvatartási ideje mindig naprakész és pontos. Az elavult vagy hibás nyitvatartási idő zavaró lehet az ügyfelek számára és elveszítheted őket.
  • Kulcsszó halmozás: Kerüld a kulcsszavak túlzott használatát a vállalkozásod leírásában, mivel ez a Google számára spamnek tűnhet, és negatívan befolyásolhatja a vállalkozásod rangsorolását.
  • Helytelen cím vagy térképes helymegjelölés: Győződj meg róla, hogy a vállalkozásod címe pontos és a térképes helymegjelölés is megfelelő. 

Összegzés

A Google Cégem fiók tehát csodás lehetőségeket rejt, lépj elő bátran az online térbe és mutasd meg magad potenciális ügyfeleidnek! 

Segítségre van szükséged? Mi megfelelően létrehozzuk és optimalizáljuk Google Cégem profilodat, ügyelve az összes fontos részletre, segítünk a helyi értékelések kezelésében és a pozitív visszajelzések ösztönzésében, hogy azok az ügyfelek is rád találjanak akik elől céged eddig láthatatlan maradt.

#promobox#Szakértelmünkkel a segítségedre leszünk. Bízd ránk magad, és aknázd ki a Google Cégprofil adta lehetőségeket!##

További bejegyzések

Ezek is érdekesek lehetnek

Nem semmi! Megoldások 404-es hibára
Keresőoptimalizálás (SEO)
Nem semmi! Megoldások 404-es hibára
Melyek a legjobb AI szövegírók? Mire használd őket?
Hatékonyság
Melyek a legjobb AI szövegírók? Mire használd őket?
Online marketing: a hosszú távú befektetés
Ügynökség
Online marketing: a hosszú távú befektetés
A PR és a SEO szimbiózisa:  pro tippek márkád erősítéséhez
Keresőoptimalizálás (SEO)
A PR és a SEO szimbiózisa: pro tippek márkád erősítéséhez
Így hirdess a TikTokon 2024-ben!
PPC kampánykezelés
Így hirdess a TikTokon 2024-ben!
5 tipp, amivel elkerülheted a marketing kiszervezésének buktatóit
Tudástár
5 tipp, amivel elkerülheted a marketing kiszervezésének buktatóit
Legyél képben: A képek keresőoptimalizálásának lépései
Keresőoptimalizálás (SEO)
Legyél képben: A képek keresőoptimalizálásának lépései
A marketing ügynökség buyer personái
Ügynökség
A marketing ügynökség buyer personái
Így forradalmasítja a Google AI a hirdetéskezelést
PPC kampánykezelés
Így forradalmasítja a Google AI a hirdetéskezelést
Erre is használhatod a képalapú keresést
Keresőoptimalizálás (SEO)
Erre is használhatod a képalapú keresést
Mire jó a link rövidítés? Melyik linkrövidítőt használd?
Hatékonyság
Mire jó a link rövidítés? Melyik linkrövidítőt használd?
Miről szól a performance marketing?
Tudástár
Miről szól a performance marketing?
Mit kérdezz az első "randin" egy marketing ügynökségtől?
Ügynökség
Mit kérdezz az első "randin" egy marketing ügynökségtől?
Lokális SEO: döntő lehetőség a helyi vállalkozások számára
Keresőoptimalizálás (SEO)
Lokális SEO: döntő lehetőség a helyi vállalkozások számára
Hogyan válassz online marketing ügynökséget?
Ügynökség
Hogyan válassz online marketing ügynökséget?