Keresőoptimalizálás (SEO)

Tippek a SEO versenytárs elemzéshez

Írta:
Kilia
Olvasási idő:
8
perc

Egy kihagyhatatlan lépés a marketingben, amit könnyű rosszul csinálni. Vajon mi lehet ez? A versenytárs elemzés. Sok esetben megfeledkezünk számos olyan tényezőről, amely befolyásolhatja azt, kik is az igazi versenytársaink. Ne aggódj, mi most összegyűjtöttük ebben a blogcikkben a legfontosabb tudnivalókat!

Mi is a versenytárs elemzés és miért fontos?

A versenytárs elemzés egy piackutatási módszer, amellyel megvizsgálható a cég jelenlegi piaci helyzete és a verseny intenzitása. Ez a folyamat fontos eleme a megfelelő és hatékony marketing stratégia felépítésének. Egy komplexebb feladattípus, amit ha szeretnénk hatékonyan felhasználni a saját vállalkozásunkhoz, akkor érdemes akár szakértői csapatot felkeresni, hogy segítsenek ebben. 

seo optimalizálás

A versenytárs elemzés több marketing folyamat értékes eszköze. Ilyen a közösségi média kommunikáció, a weboldal fejlesztés, a hirdetések indítása vagy - a cikkünk szempontjából legfontosabb - SEO stratégia felépítése.

Ahhoz, hogy vállalkozásod számára erős jelenlétet építhess, elengedhetetlen jó alaposan átnézni a versenytársaid tevékenységeit is. Ennek köszönhetően betekintést nyerhetsz abba, hogy potenciális vásárlóid mit szeretnének látni, illetve abba is, hogy a saját marketing stratégiádban hol lenne érdemes javítani vagy változtatni. Különös tekintettel a SEO területén érdemes ezzel rendszeresen foglalkozni, hiszen a keresőoldalakon megjelenő oldalak folyamatos versenyben állnak egymással, és a gyorsan változó algoritmusok miatt aki lemarad, az valóban kimarad.

#m1-p#Mire jó a versenytárs elemzés?##

  • Betekintést nyerhetsz abba, hogy vásárlóid mit szeretnének látni honlapodon és közösségi felületeiden.
  • Ötleteket szerezhetsz, hol és hogyan lenne érdemes változtatnod a jelenlegi stratégiádon.
  • Megismerheted a többi, piacodon található vállalkozás stratégiáit.
  • Nemcsak ügyfeleidnek, hanem a keresőmotoroknak kedvezve megtalálhatod a megoldást arra, hogyan kerülj előrébb a keresési találatokban.

#promobox-newsletter###

Milyen információkat kaphatunk a versenytárs elemzés során?

Az első és legfontosabb dolog, amit át kell gondolni egy versenytárs elemzés készítése során, azok a célok. 

#m1-p#Milyen kérdéseket érdemes feltennünk magunknak?##

  • Mit szeretnénk megtudni ebből a versenytárs elemzésből? 
  • Ezeket az adatokat hogyan szeretnék felhasználni a későbbiekben? 
  • Melyek a legnagyobb forgalmat generáló marketing csatornáink jelenleg? 
  • Hol állunk jelenleg a saját piacunkon? Kik teljesítenek jobban vagy épp rosszabbul nálunk egy-egy területen?

Ilyen és ehhez hasonló kérdések fognak elsőre felmerülni egy szakemberben is, hogyha versenytárs elemzést szeretne készíteni. Ha ezeket a kérdéseket végiggondoljuk, akkor többfajta versenytárs elemzés is szóba jöhet, annak függvényében, hogy épp új terméket szeretnénk piacra vinni, vagy netán javítanánk a jelenlegi rangsorolásunkat a piacon.

seo online elemzés

A SEO versenytárs elemzés eredményeként is számos információval gazdagodhatunk, amelyek mind más és más részterületen adhatnak további ötleteket a fejlődéshez. Például: 

  • Felmerülhetnek olyan kulcsszavak, tartalomtípusok amelyekre eddig esetleg nem fektettünk hangsúlyt. 
  • Ezenfelül új SEO technikákkal is találkozhatunk, amelyek segíthetik a rangsorolásunk javítását. 
  • Feljöhetnek olyan, “új” versenytársak is, akiket korábban nem vettünk figyelembe.
  • Akár előkerülhetnek olyan piaci rések is, amik eddig elkerülték a figyelmünket, pedig ezekre építve akár a versenytársainkat is megelőzhetnénk.

Hogyan készül a SEO versenytárs elemzés?

A versenytárs elemzés egy komplex folyamat, amely több lépésből áll össze egy nagy, értékes tudásbázissá, amivel felépíthetjük új, hatékony stratégiánkat. Ebben a részben összeszedtük a három legfontosabb lépést, hogyan is készül a versenytárs elemzés. 

Versenytársak azonosítása

A versenytársak felkutatása és beazonosítása egy többlépcsős folyamat. A cikkünk elején szóba került, hogy hajlamosak vagyunk bizonyos tényezőkről megfeledkezni, így van ez akkor is, ha a versenytársakra gondolunk. Többször is tapasztaltuk,, hogy ügyfeleink konkrét elképzeléssel érkeznek hozzánk, hogy kiket is gondolnak ők versenytársnak. Viszont egy mélyebb versenytárs kutatás során többször is fény derült arra, hogy időnként olyan cégekre fókuszáltak, akik nem közvetlenül a versenytársaik - például hiába tevékenykednek oktatóként ugyanabban a szektorban, ha az egyikük csak online, a másik pedig csak tantermi képzéseket kínál.

versenytárs elemzés

Első lépésként ki kell választani a cég szempontjából releváns kulcsszavakat. Ezt követően pedig az első 5-10 legrelevánsabb kulcsszó esetében érdemes megtekinteni, hogy milyen cégek állnak az első 10 helyen a Google keresőjében. Nagyon fontos, hogy minél több releváns információt összegyűjtsünk versenytársainkkal kapcsolatban, erre számos SEO elemző szoftver a segítségünkre lehet. Ezekről a szoftverekről cikkünk végén írunk majd részletesebben is, hogy tudd, mire és hogyan érdemes őket használni. 

Kulcsszavak és tartalom elemzése

Következő lépésként a programok segítségével meghatározzuk, hogy  a legrelevánsabb 4-5 kulcsszavunkra mely versenytársak hogyan szerepelnek, és ezeket az adatokatösszevetjük saját helyezéseinkkel. Itt is hasonló helyzet alakulhat ki, mint amiről korábban írtunk: ha nem szakértői szemmel nézzük a lehetséges kulcsszavakat, akkor előfordulhat, hogy olyan kulcsszavakra szeretnénk előrébb kerülni a listán, amely nem elég specifikus a vállalkozásunk számára, így elveszhetünk a keresési találatok között. 

Például: Van egy vállalkozásunk, ami torták készítésével foglalkozik, és mi úgy határoztunk, hogy a fő kulcsszavaink egyike a tortarendelés legyen. Viszont a cégünk kizárólag esküvői torta készítéssel foglalkozik, és az országnak csak bizonyos területeire szállítja ki a megrendeléseket. Ez esetben a fő kulcsszavunkkal egy túl általános csoportra próbálunk fókuszálni, ami azt eredményezi, hogy hátrébb kerülünk a listán. Ezért is érdemes 0. lépésként egy kulcsszókutatást is készíteni.

Miért hasznos ez? A folyamat során számos olyan kulcsszót, ötletet találhatunk, amelyekre a későbbiekben érdemes tartalmat gyártani. Eközben pedig arra is fény derülhet, hogy mely kulcsszavakra nem írt még a konkurencia tartalmat, így lehetőségünk nyílik arra, hogy mi kerüljünk előnyös helyzetbe. 

kulcsszavak‍

A tartalmi elemzések során megtudhatjuk, hogyan épül fel az oldaluk, milyen cikkek vagy landing oldalak generáltak nagyobb forgalmat. Ahogyan erről már korábbi cikkünkben is szót ejtettünk, a Google egyre inkább a minőségi tartalmakat rangsorolja előnyösebben. Ezért is érdemes különösen nagy hangsúlyt fektetni a minőségi, nem AI által generált, valódi értéket teremtő tartalmakra és a felhasználóbarát weboldalakra.

Backlink profilok áttekintése

A linképítés egy központi eleme a SEO stratégiának, így ez is egy fontos lépése annak, hogy jobban megismerjük versenytársaink stratégiáját. Ehhez is szoftverek segítségét érdemes kérni, hogy megtudjuk, milyen oldalakról származnak a linkjeik, illetve hogy valóban minőségi linképítést alkalmaznak-e. A folyamat során feltárhatjuk azt, hogy mely oldalak lehetnek SEO szempontjából érdekesek. Illetve megmutatja, hogy milyen linképítési stratégiát érdemes választanunk, amellyel növelhetjük az organikus látogatók számát. 

#m1-p#TIPP: Érdemes kialakítani akár egy állandó kapcsolatot olyan oldalakkal, amelyek szorosan kapcsolódnak a mi iparágunkhoz, így segíthetünk egymásnak építeni az oldalunk megbízhatóságát és közösen előrébb jutni a keresési találatok között!##

honlap seo

Szoftverek, amelyek segíthetik a munkát

Az előző részekben többször is emlegettük, így most összefoglalóként elhoztunk azt az 5 legfontosabb szoftvert, amely segítheti a munkánkat a versenytárs elemzés során.  

Similarweb

A Similarweb felületén egy weboldal forgalmának statisztikai elemzéseit tekinthetjük meg. A keresőbe egyszerűen beírhatod a weboldal címét, amire kíváncsi vagy, és már eléd is tárul számos érdekes és fontos adat a versenytársaiddal kapcsolatban. 

similarweb használata

#m1-p#Többek között ezeket az adatokat láthatod a felületen:##

  • a weboldal globális besorolását
  • a saját kategóriájába való besorolását
  • az elmúlt hónapokban bonyolított forgalmát
  • a felhasználókoldalon töltött idejét

Ezen kívül is sok más hasznos statisztikai adatot tárhatsz fel ezzel az eszközzel. A rendszer rendelkezik ingyenes időszakkal, ezt követően a kezdő csomag ára149 dollár havonta. Ez - különösen magyar cégek számára - nem feltétlenül olcsó egyetlen szoftverért, viszont cserébe már az ingyenes próbaidőszak alatt sok hasznos információt megtudhatsz a versenytársaidról, és később a fizetős csomaggal akár folyamatosan monitorozhatod őket 

SEMRush

A SEMRush az egyik leginkább közkedvelt SEO-t segítő rendszer. Komplex felépítésével nemcsak  a versenytársainkkal kapcsolatban gazdagodhatunk hasznos információkkal , hanem több más területen  is segítséget kaphatunk.

#m1-p#Miben segíthet a SEMRush?##

  • segít azonosítani a trendeket az iparágban
  • linképítési lehetőségeket keres
  • értékes kulcsszavakat azonosít
  • segíti a versenytársak által használt kulcsszavak azonosítását és ezek rangsorolásának áttekintését
  • betekintés nyújt, hogyan állunk a versenytársakkal szemben
  • segítséget nyújt abban, mit és hogyan érdemes változtatni az oldalunkon ahhoz, hogy a keresőmotorok előrébb rangsorolják 
SEMRush - online seo elemzés

A lista itt is szinte végtelen. A SEMRush szintén előfizetéssel használható csak, a legkisebb csomag 130 dollárba kerül havonta. Mivel nemcsak SEO, hanem akár PPC (fizetett hirdetések) területen is nagyon hasznos segítség, mi úgy gondoljuk, ebbe megéri fektetni. 

Ahrefs

Az Ahrefs az egyik legnépszerűbb SEO szoftver, amely a backlink ellenőrzésen kívül annyi egyéb funkcióval rendelkezik, hogy könnyen elveszhetünk benne.

#m1-p#Milyen adatokat láthatsz a felületen?##

  • tetszőleges oldal backlink profilját és organikus kereséseit mutatja meg
  • új és elveszett backlink-ek megtekintése
  • horgony szövegeket, mondatokat és kifejezéseket listáz a számodra
  • referring domain-ek és oldalak megmutatása, amelyek az adott oldalra mutatnak
  • organikus kulcsszavak megjelenítése - új kulcsszavakat jelenít meg és a már meglévők erősségét is listázza neked

Hosszan sorolhatnánk még, hogy mire is érdemes használni az Ahrefs felületét. Nagyon hasznos lehet, hogyha erősíteni szeretnéd a SEO jelenléted. Természetesen - mint minden szoftver esetében - a szolgáltatásuk fizetős, a legkisebb csomag 99 dollárba kerül havonta.

Összefoglaló

A SEO területén nem lehet egy-egy sprinttel érvényesülni - a hatékony stratégia felépítése és működtetése egy állandó, hosszú távon eredményt hozó feladat. Ehhez viszont elengedhetetlen a folyamatos optimalizálás, a megfigyelés és a versenytársaink tevékenységének elemzése - hiszen ha nem tudjuk, mit és hogyan csinálnak versenytársaink, hogyan szeretnénk velük versenybe szállni iparágunkban? A rendszereket, amelyekről szót ejtettünk cikkünkben, kivétel nélkül mi is kipróbáltunk már, és kifejezetten ajánljuk a használatukat, ha szeretnéd jelentősen megkönnyíteni és meggyorsítani a versenytárskutatásra és SEO-eredményeid monitorzására fordított időt. 

#promobox#Szeretnél hatékony SEO stratégiát felépíteni céged számára? Akkor keress meg minket és bízd a feladatot kiváló szakmai csapatunkra, hogy segíthessenek megvalósítani céljaidat!##

További bejegyzések

Ezek is érdekesek lehetnek

 A visszamutató linkek szerepe a keresőoptimalizálásban
Keresőoptimalizálás (SEO)
A visszamutató linkek szerepe a keresőoptimalizálásban
Mivel foglalkozik egy SEO ügynökség?
Keresőoptimalizálás (SEO)
Mivel foglalkozik egy SEO ügynökség?
Sikeres SEO stratégiák – így növelheted weboldalad organikus láthatóságát és tekintélyét
Keresőoptimalizálás (SEO)
Sikeres SEO stratégiák – így növelheted weboldalad organikus láthatóságát és tekintélyét
Hogyan írj Google frissítéseknek ellenálló tartalmat?
Keresőoptimalizálás (SEO)
Hogyan írj Google frissítéseknek ellenálló tartalmat?
Facebook oldal kezelése - milyen feladatokkal jár a létrehozás és a folyamatos kezelés?
Közösségi média menedzsment
Facebook oldal kezelése - milyen feladatokkal jár a létrehozás és a folyamatos kezelés?
Mivel foglalkozik egy PR ügynökség?
Ügynökség
Mivel foglalkozik egy PR ügynökség?
Online kérdőív készítés 2024-ben - a legjobb eszközök
Hatékonyság
Online kérdőív készítés 2024-ben - a legjobb eszközök
Minden, amit a Google büntetésekről tudni érdemes
Keresőoptimalizálás (SEO)
Minden, amit a Google büntetésekről tudni érdemes
A legfontosabb digitális marketing trendek 2024-ben - a Chat GPT szerint
Tudástár
A legfontosabb digitális marketing trendek 2024-ben - a Chat GPT szerint
A hírlevél készítés szabályai - így küldj hírlevelet!
Közösségi média menedzsment
A hírlevél készítés szabályai - így küldj hírlevelet!
Nem az évvége a kiemelt szezonod? Erre figyelj hirdetési büdzséd kezelésekor!
PPC kampánykezelés
Nem az évvége a kiemelt szezonod? Erre figyelj hirdetési büdzséd kezelésekor!
Így helyezz el Facebook pixel, Google Analytics és Google Tag Manager követőkódot WordPress oldaladon
Webanalitika
Így helyezz el Facebook pixel, Google Analytics és Google Tag Manager követőkódot WordPress oldaladon
YouTube Shorts SEO: minden, amit tudnod kell!
Keresőoptimalizálás (SEO)
YouTube Shorts SEO: minden, amit tudnod kell!
A hatékony ClickUp workspace kialakítása: tervezéstől a bevezetésig
Hatékonyság
A hatékony ClickUp workspace kialakítása: tervezéstől a bevezetésig
2+4 kihagyhatatlan Google eszköz Wordpress alapú weboldalak számára
Webfejlesztés
2+4 kihagyhatatlan Google eszköz Wordpress alapú weboldalak számára