Ügynökség

Hogyan írjunk social briefet egy marketingügynökségek?

Írta:
Luca
Olvasási idő:
4
perc

A közösségi platformok széles választékából magánemberként személyes preferenciáink alapján kiválasztjuk azokat, amiket szívesen olvasgatunk, hasznosnak találunk. De mi a helyzet az üzleti oldalakkal? Cégednek nem szükséges minden közösségi platformon jelen lenni, azok a felületek azonban nem kerülhetőek meg, ahol a legfontosabb célközönségeid megtalálhatók. A social tartalomgyártás szakértelem nélkül felesleges erőforrás-pazarlás lehet, ezért fontos, hogy a megfelelő partnerrel dolgozz együtt céges profilod kommunikációjában.

Ebben a cikkünkben összeszedtük a legfontosabb szempontokat, ami alapján briefelheted a social marketing ügynökséget, hogy stratégiát és pontos árajánlatot kapj kézhez. Olvasd el tanácsainkat, melyek Neked is segíthetnek a további stratégia alkotásban!

Hogyan írjunk social briefet egy marketingügynökségnek?

A social kommunikáció alfája és omegája: a célközönség

A változatos közösségi platformokat jellemzően más-más közönség használja. Emiatt nagyon fontos, hogy cégeddel ott legyél jelen, ahol a számodra releváns célközönséget találja meg a kommunikációd.

A Te feladatod, hogy a saját célközönségeidről a lehető legtöbb információt átadd az ügynökségnek.

Ez alapján az ügynökség már javaslatot tud tenni, hogy mely platformokon lenne érdemes megjelenni.

A célközönség pontosítására majd szerződéskötés után, a stratégiaalkotásnál kerül sor, az ajánlat készítéséhez elegendő, ha a rendelkezésedre álló információkat átadod.

Hogyan tudod meghatározni a célközönségedet nagy vonalakban?

  • demográfiai adatok alapján (életkor, nem)
  • érdeklődési kör alapján
  • földrajzi elhelyezkedés alapján
  • nyelv alapján
Social marketing célközönségek

Milyen közösségi oldalakon szeretnél megjelenni?

A stratégia felállításakor a social marketing menedzsmenttel foglalkozó ügynökségnek fontos tudnia, hogy vannak-e már meglévő profilok, van-e már tapasztalat social kommunikációval kapcsolatban. Azt is érdemes tisztázni, hogy Te milyen platformokon képzeled el a kommunikációt.

Elképzelhető, hogy az ajánlat és stratégia készítésekor az ügynökség más javaslatokkal él, mint ami az előzetes elképzelésed volt. Ilyenkor - bár az utolsó szó úgyis a Tiéd lesz - hallgasd meg az észérveket, támaszkodj a szakemberek tapasztalatára, és mérlegeld újra a lehetőségeket.

Add meg a meglévő social profiljaid elérhetőségét, hogy az ajánlat készítéséhez elemezni tudja az ügynökség, milyen feladatokat kell elvégezni. Például szükséges-e új profilt, oldalt létrehozni, vagy a meglévőt kell felülvizsgálni, és kiegészíteni, módosítani.

#m1-p#FONTOS: a meglévő profil felülvizsgálata, módosítása apróságnak tűnhet, azonban minden közösségi platformon más-más módszer vezet ahhoz, hogy hatékony legyen a profil oldal működése. Ennek profi felépítése megalapozza az eredményes közösségi kommunikációt is.##

Mit szeretnél kiemelni a kommunikációban (és mit tiltanál meg)?

Számos cég működése többféle termékkategóriát, szolgáltatást foglal magába. Fontos tisztázni, hogy ezek közül mit szeretnél kiemelni a közösségi kommunikációban. Például a termékeket szeretnéd-e inkább népszerűsíteni termékbemutató posztokkal vagy inkább edukatív jellegű tartalmakkal szeretnéd jobban elkötelezni a célközönségedet? Netán a közösségépítésre koncentrálnál?

#promobox-newsletter###

A célkitűzéseid meghatározásával a közösségi marketing ügynökség javaslatot tud tenni arra vonatkozólag, hogy milyen gyakorisággal, milyen típusú tartalmakat, milyen arányban érdemes gyártani. Ha már van elképzelésed vagy tapasztalatod ezzel kapcsolatban, akkor oszd meg az ügynökséggel, hogy az ajánlatban szereplő feladatok jobban illeszkedhessenek ezekhez.

Előfordulhat, hogy van egy-egy téma, hangnem, módszer, amit mindenképpen szeretnél elkerülni céged kommunikációjában. Ezeket is írd fel, így már az első tervekben sem fognak szerepelni.

Milyen elképzelésed van a kreatívokról?

A social kommunikáció legfontosabb eleme a kreatív. Ezen jelenik meg a cég arculata, ez szólítja meg a célközönséget, és ez kell, hogy megragadja kellőképpen a figyelmet ahhoz, hogy majd hosszabb távú elköteleződés alakuljon ki.

A különböző platformokon sokféle formátumú kreatívot lehet létrehozni, és mindegyiken más-más szempontokat kell figyelembe venni ahhoz, hogy hatékonyan ragadja meg a figyelmet. Például hiába készül egy gyönyörűen megkomponált fotó egy termékről, ezt TikTokon biztosan nem fogod tudni hatékonyan használni, ahol a szórakoztató videók terjednek. Instagramon ugyanakkor sikeres lehet egy ilyen poszt.

Közösségi média menedzsment

Természetesen a social media szakemberek tisztában vannak azzal, hogy melyik platformon, mit érdemes alkalmazni, és ezt meg is fogod találni az ajánlatban. Ugyanakkor a kreatívok esetében is jelezd, ha van saját elképzelésed, ötleted vagy valamilyen korábbi tapasztalatod. Azt is megoszthatod, hogy összetettebb, minden poszthoz egyedi grafikával rendelkező kreatívot szeretnél, vagy inkább használnál sablonokat, amikbe könnyen beilleszthetőek a témának megfelelő képek.

Fontos kitérni a céges arculat használatának szabályaira is. Ha van arculati kézikönyv, akkor ezt mindenképp oszd meg az ügynökséggel!

Milyen erőforrásokkal rendelkezel, és mi az, amit az ügynökségtől vársz?

Pontos árajánlat abban az esetben készülhet, ha az ügynökség tisztában van azzal, hogy milyen feladatokat kell neki elvégezni, és mik azok, amelyeket az ügyfél rendelkezésre tud bocsátani.

Például ha Te szeretnéd a posztok szövegét megírni vagy a kreatívokat a cég saját grafikusa készíti, akkor ezek díja értelemszerűen nem fog bekerülni az ajánlatba.

#m1-p#Erőforrásnak számít minden nyersanyag is, amivel rendelkezel. Ilyenek például a nyers termékfotók, vágatlan videók, felhasználható interjúk, és így tovább.##

Összegzés

A social marketing stratégia megalkotása összetett feladat, melyben érdemes egy social marketing ügynökség szakértelmére támaszkodni. A precíz árajánlat kéréshez a briefben térj ki arra, hogy kiket szeretnél elérni, milyen témában szeretnél leginkább kommunikálni és mi az a legfőbb cél, ami a szemed előtt lebeg. A jól megalkotott brief alapján az ügynökségek stratégiai javaslatokat, és pontos árajánlatokat tudnak adni, ami egyrészt segít Neked a további tervezésben, másrészt könnyebben összehasonlíthatod az így bekért árajánlatokat.

#promobox#Küldj social briefet a fenti tippek alapján, és profi stratégiaalkotással levesszük válladról a közösségi tartalomgyártás terhét!##

További bejegyzések

Ezek is érdekesek lehetnek

Miben segíthet egy social média ügynökség?
Közösségi média menedzsment
Miben segíthet egy social média ügynökség?
Útmutató az Advantage+ vásárlási kampányokhoz
PPC kampánykezelés
Útmutató az Advantage+ vásárlási kampányokhoz
A legjobb AI-alapú videószerkesztő eszközök 2024-ben
Design
A legjobb AI-alapú videószerkesztő eszközök 2024-ben
Videó és podcast készítés ötletek
Közösségi média menedzsment
Videó és podcast készítés ötletek
Közösségi média trendek 2024-ben
Közösségi média menedzsment
Közösségi média trendek 2024-ben
A legfontosabb Google rangsorolási szempontok és tényezők 2024-ben
Keresőoptimalizálás (SEO)
A legfontosabb Google rangsorolási szempontok és tényezők 2024-ben
A YouTube hirdetés készítés alapjai
PPC kampánykezelés
A YouTube hirdetés készítés alapjai
Minden, amit a Google SERP funkciókról tudni szerettél volna
Keresőoptimalizálás (SEO)
Minden, amit a Google SERP funkciókról tudni szerettél volna
Mi a SEO (keresőoptimalizálás) ára és költsége 2024-ben?
Keresőoptimalizálás (SEO)
Mi a SEO (keresőoptimalizálás) ára és költsége 2024-ben?
 A visszamutató linkek szerepe a keresőoptimalizálásban
Keresőoptimalizálás (SEO)
A visszamutató linkek szerepe a keresőoptimalizálásban
Mivel foglalkozik egy SEO ügynökség?
Keresőoptimalizálás (SEO)
Mivel foglalkozik egy SEO ügynökség?
Sikeres SEO stratégiák – így növelheted weboldalad organikus láthatóságát és tekintélyét
Keresőoptimalizálás (SEO)
Sikeres SEO stratégiák – így növelheted weboldalad organikus láthatóságát és tekintélyét
Tippek a SEO versenytárs elemzéshez
Keresőoptimalizálás (SEO)
Tippek a SEO versenytárs elemzéshez
Hogyan írj Google frissítéseknek ellenálló tartalmat?
Keresőoptimalizálás (SEO)
Hogyan írj Google frissítéseknek ellenálló tartalmat?
Facebook oldal kezelése - milyen feladatokkal jár a létrehozás és a folyamatos kezelés?
Közösségi média menedzsment
Facebook oldal kezelése - milyen feladatokkal jár a létrehozás és a folyamatos kezelés?