Webfejlesztés

Így növelheti bevételeidet egy jó webdesigner

Írta:
Ági
Olvasási idő:
5
perc

Saját weboldalt vagy webshopot szeretnél, esetleg reklámoznál, de gondban vagy a designnal? Csak azt tudod, hogy szeretnél egy szép oldalt, ami tükröz Téged, illetve a termékeidet? Máris elérkeztél a döntéshozatalhoz. Egy jó webdesigner bizony sok pénzt tehet a zsebedbe ilyenkor.

Mit csinál egy webdesigner?

Weboldal design

Megálmodja, megtervezi, végül megalkotja a weboldal megjelenését, kinézetét. Sok apró részletre figyel: a színek jelentésére, a formák, vonalak, képek által kommunikált mondanivalóra, és még sorolhatnánk. Nem csak egy oldal megjelenésében, hanem egy teljes téma megalkotásában gondolkodik. A weboldal egyes oldalai grafikailag különbözhetnek némiképp egymástól, de mindenképp azonos témába illő megjelenést kapnak. 

Hirdetési kreatív

Egy webdesigner nem csak egy weboldal design tervezésénél lehet segítségedre, hanem hirdetési kreatívok tervezésénél, készítésénél is. A hirdetéseknek rövid idejük van arra, hogy megragadják a felhasználó figyelmét, éppen ezért kiemelten fontos marketing szempontból jól megalkotott hirdetési kreatívok készítése. Egy jó webdesigner olyan elemeket is elhelyez a hirdetési kreatívokban, amelyek a weboldal design elemeként is megjelennek, ezzel is fokozva a megbízhatóságot-hitelességet.

Logó

A képi megjelenés fontosságát mutatja az is, hogy most már szinte nincs cég logó nélkül. Logót hosszú távra tervezünk, épp ezért fontos, hogy egy jól átgondolt, minden szempontból cégünket/termékünket jól demonstráló formát és színvilágot válasszunk. Ebben is nagy segítséget nyújthat egy jó webdesigner, aki ismeri a trendeket, bevett gyakorlatokat, és innovatív, egyedi, a márkát a legapróbb részletekig tükröző tervet tud készíteni. 

Landing page (céloldal)

A hirdetések elsődleges célja a felhasználók érdeklődésének felkeltése. A hirdetésre vagy egy megosztott linkre kattintva jutnak a látogatók a  landing page-re, más néven “landoló” oldalra, amelynek célja pedig a potenciális leadek vásárlóvá konvertálása. Itt a látogató általában egy űrlappal találkozik, aminek a kitöltésével igénybe tudja venni az ott felkínált lehetőséget. Design szempontjából elengedhetetlen a könnyen, intuitívan használható felület, illetve nagyon fontos a képi elemek hatása, és célszerű videó elhelyezése is. Az online hirdetések növekvő száma miatt egyre nagyobb igény mutatkozik a landing page-ek design-tervezésére is.

A webdesigner számos feladatot lát el

A webdesigner titkos eszközei

Mi tesz egy webdesignert hatékonyabbá és eredményesebbé, mint egy laikus tervezőt? Íme egy lista a legfontosabb kompetenciákról és előnyeikről: 

  • Online platformon dolgozik (pl. FIGMA)
  • pixelpontos weboldalak készíthetők
  • ügyfél hozzáféréssel könnyen elérhető (véleményezés)
  • kimenthető az elkészült design, ami könnyen beilleszthető a weboldal szerkezetébe
  • megjegyzések fűzhetők az egyes elkészült elemekhez
  • segíti a mobilra való modifikálást
  • Kiterjedt tipográfiai ismeretek
  • betűtípus megkötések (karakterkészlet)
  • betűméret
  • kötőjelek használata
  • kötőszavak pozíciója
  • Kontrasztok használata
  • Színelmélet ismerete és gyakorlati alkalmazása
  • Grafikai trendek ismerete - 2023-ban például: 
  • Minimalizmus, letisztultság
  • Flat retro
  • 3D elemek
  • Vintage

Miért kerül egyre nagyobb hangsúly a designra?

Ahogyan fejlődik az információtechnológia világa, napról napra exponenciálisan nő az elérhető  weboldalak száma az interneten. Emiatt egyre nagyobb a verseny. Ebben a versenyben mindenki nyerni akar, így egyre precízebb, kifinomultabb, látványosabb weboldalakra van szükség a láthatóság érdekében. Minél nagyobb hangsúly kerül a látványra, képi megjelenésre, felhasználói élmények fokozására, annál inkább előtérbe kerül a webdesigner szerepe a weboldalkészítés/tervezés során.

A hirdetések tömegesen készülnek, ezért az emberi figyelmet megragadni, kitűnni a számtalan hirdetés közül,egyre nagyobb kihívást jelent. 

Egy hirdetés vagy weboldal által közvetített érzés, benyomás alapvetően határozza meg annak sikerét a felhasználók körében.

Egy logó finom eszköze a figyelem felhívásának. Egy apró kép, mely egy tudatos brandépítés eredményeként az idő múlásával nagyon sok információt hordoz cégről/termékről.

webdesigner tématerv
Példa egy Instagram story témájára (különböző elrendezés, de nagyon hasonló elemek, azonos színkollekció)

Biztosan szükségem van webdesignerre?

Egy weboldal elkészítése előtt felmerül a kérdés: magad tervezd, vagy avatott szakember segítségét kérd? Mindkét út vezet valahová. Ami azonban mégis a jó webdesigner választása felé terel, az az a jártasság, amivel Ő beszédes, érzéseket kiváltó, figyelmet megragadó designt, stílust fog tervezni a weboldalra. A célcsoport igényeihez igazítja a megjelenést.

Mivel tudja egy webdesigner a weboldalt szimpatikussá, könnyen olvashatóvá, megnyerővé tenni?
  • betűtípus,
  • formák
  • színek,
  • betűméretek,
  • képek,
  • elrendezések,
  • megjelenések,
  • témák,
  • vonalak.

Ha egy rátermett marketing ügynökséget bízol meg a weboldal elkészítésével, akkor valószínűleg saját webdesignerrel dolgozik, aki a cégre (termékre) szabja az oldal megjelenését.

Csak egyedi fejlesztésű oldalnál lehet szükség webdesignerre? 

kreativitás
Bármilyen platformon is tervezel weboldalt, a webdesigner által teremtett értéket nem lehet pótolni.

Szó sincs róla. A weboldal akár ingyenes platformon, akár webflow-n (ha még nem ismered, mindenképp olvasd el ezzel kapcsolatos cikkünket is), akár egyedi fejlesztéssel készül, a webdesigner fontossága mindhárom esetben azonos. Az ezzel járó munkát egy személyben sem a fejlesztő, sem a weboldalkészítő általában nem tudja átvenni. Ezért platformfüggetlenül érdemes tervezned webdesigner megbízásával!

Pénzt tesz a zsebedbe

Alapvetően a weboldal készítésekor ez plusz költséget jelent, azonban hosszú távon megtérül a webdesigner ára, mivel népszerűséget, látogatottságot, illetve kattintásszámot hozhat a weboldalnak, ami növeli a ismertséget, a bizalmat, ezáltal pedig a bevételeidet. Egyfajta SEO (keresőoptimalizálási) befektetésként is felfogható.  Ezt mindenképp érdemes mérlegelni a döntés előtt.

A weboldal sikere, látogatottsága attól is függ, hogy hogyan érzi magát böngészés közben a felhasználó. Amennyiben tetszenek neki a látottak (színek, képek, betűk,  háttérképek, vonalak együttesen),  illetve a tartalom is megragadja a figyelmét, akkor szívesen marad, és böngészi az oldal tartalmát, talán több alkalommal is visszatér. Hosszú távon pedig érdeklődőből vásárlóvá konvertálható.

Megtérül a befektetés?

“A jó design idő, nem szalagmunka! “

Induláskor természetesen plusz költséget jelent egy webdesigner bevonása, azonban számtalan benefit szól mellette. A hangsúly az “egyedi” megjelenésen van, hisz kis eséllyel tud két különböző webdesigner még csak hasonló designt is megálmodni. Aprólékos, sok tervezéssel és módosítással járó feladat, ám az eredmény lenyűgöző lehet. A siker érdekében fontos a kiválasztásnál egy rátermett, tapasztalattal bíró digitális marketing ügynökséget megbízni.

Ezért egy különleges, egyedi megjelenésű weboldal költségigényesebb, azonban a profi designon túl számos egyéb előnyhöz is juttat. Hosszú távon mindenképp megéri a befektetés, hisz belső motivációt, újabb lendületet is adhat a vállalkozásnak.

Ha eljutottál idáig az olvasásban, akkor adódik a kérdés:
Minden nap képi elemekkel, formákkal, színekkel dolgozol?

Ha igen, ez esetben nincs szükséged webdesignerre.

Ha azonban a fenti kérdésre a válaszod “nem”, akkor mindenképp érdemes bevonni egy webdesignert a weboldal tervezésekor.

#promobox#Webdesignert is alkalmazó ügynökségre bíznád a weboldal készítését?##

További bejegyzések

Ezek is érdekesek lehetnek

Nem semmi! Megoldások 404-es hibára
Keresőoptimalizálás (SEO)
Nem semmi! Megoldások 404-es hibára
Melyek a legjobb AI szövegírók? Mire használd őket?
Hatékonyság
Melyek a legjobb AI szövegírók? Mire használd őket?
Online marketing: a hosszú távú befektetés
Ügynökség
Online marketing: a hosszú távú befektetés
A PR és a SEO szimbiózisa:  pro tippek márkád erősítéséhez
Keresőoptimalizálás (SEO)
A PR és a SEO szimbiózisa: pro tippek márkád erősítéséhez
Így hirdess a TikTokon 2024-ben!
PPC kampánykezelés
Így hirdess a TikTokon 2024-ben!
5 tipp, amivel elkerülheted a marketing kiszervezésének buktatóit
Tudástár
5 tipp, amivel elkerülheted a marketing kiszervezésének buktatóit
Legyél képben: A képek keresőoptimalizálásának lépései
Keresőoptimalizálás (SEO)
Legyél képben: A képek keresőoptimalizálásának lépései
A marketing ügynökség buyer personái
Ügynökség
A marketing ügynökség buyer personái
Így forradalmasítja a Google AI a hirdetéskezelést
PPC kampánykezelés
Így forradalmasítja a Google AI a hirdetéskezelést
Erre is használhatod a képalapú keresést
Keresőoptimalizálás (SEO)
Erre is használhatod a képalapú keresést
Mire jó a link rövidítés? Melyik linkrövidítőt használd?
Hatékonyság
Mire jó a link rövidítés? Melyik linkrövidítőt használd?
Miről szól a performance marketing?
Tudástár
Miről szól a performance marketing?
Mit kérdezz az első "randin" egy marketing ügynökségtől?
Ügynökség
Mit kérdezz az első "randin" egy marketing ügynökségtől?
Lokális SEO: döntő lehetőség a helyi vállalkozások számára
Keresőoptimalizálás (SEO)
Lokális SEO: döntő lehetőség a helyi vállalkozások számára
Hogyan válassz online marketing ügynökséget?
Ügynökség
Hogyan válassz online marketing ügynökséget?