Hatékonyság

Trendek és tervek 2021-re

Írta:
Levi
Olvasási idő:
6
perc

Ha meglepetésekről van szó, akkor 2020-at nehéz felülmúlni - mi bízunk benne, hogy a következő év kevesebb váratlan eseményt tartogat, ezért belenéztünk a varázsgömbünkbe, és megvizsgáltuk, mi várható 2021-ben. Szerencsére a digitális marketing világában 5+1 szépen körvonalazódó trendet látunk, így nyugodt szívvel ajánljuk Nektek is, hogy figyeljetek oda ezekre a marketingstratégiátok megalkotása során, és így biztosak lehettek abban, hogy fel vagytok készülve a pandémia utáni időszakra is!

Trendek és tervek 2021-re

1. Az oktatás és a rendezvények piaca átalakul

Egy évvel ezelőtt szinte elképzelhetetlen volt, hogy egy tréninget vagy bármilyen más rendezvényt ne szemtől szembe tartsunk meg, hanem a résztvevők otthonról figyeljék az eseményeket. Azonban a szükség nagy úr, és a koronavírus beköszöntével szinte az összes képzés és rendezvény szervezői voltak kénytelenek online térbe terelni a közönségüket. Igaz, egy koncert vagy csapatépítő sosem lesz az igazi kamerán keresztül (habár mi utóbbinál így is nagyon jól szórakoztunk), de azt megtanultuk a járványnak köszönhetően, hogy ezernyi más esemény így is megvalósítható. A tapasztalatok azt mutatják, hogy ezt mind a két oldalról elkezdték felismerni: a szervezők így lényegesen több emberhez juthatnak el sokkal költséghatékonyabb módon, míg a felhasználók akár a világ túlfeléről is hallgathatnak előadásokat a legkülönbözőbb témákban. Ma már úgy látszik, hogy szépen lassan (ha máshogy nem is, de legalább oltási könyvvel) elkezdhetünk közösségbe járni, viszont mi biztosak vagyunk abban, hogy az online rendezvények és tréningek 2021-ben is velünk maradnak.

Az oktatás és a rendezvények piaca átalakul
Az egyik leggyakoribb online esemény a jógaoktatás volt - ki gondolta korábban, hogy interneten is megtartható?!

2. Megmarad a home office

Hasonló játszódott le az otthoni munkavégzés kapcsán is: 2020 előtt a legtöbb cégvezető hallani sem akart a home office-ról, és úgy tűnt, hogy ennek bevezetése nem csak bizalmi kérdéseket vetne fel, de az ehhez szükséges infrastruktúra is kivitelezhetetlen. Azonban az már a tavalyi első negyedévben látszott, hogy ezek a problémák csettintésre elhárultak - több cég állt át a távmunkára, mint valaha, és az akadályok szép lassan eltűntek. Azonban a legnagyobb tanulság az, hogy az élet nem állt meg, és a munka elkészült - otthonról is. Ennek kapcsán nagyon sok vállalat pénzügyi osztályán kezdtek el gondolkozni azon, hogy minek fizessenek ki havonta több százezer (vagy akár millió) forintot egy iroda bérlésére és fenntartására, ha a munkavállalók gond nélkül, saját lakásukból is el tudják végezni feladataikat. Mára már elég tisztán látszik az a kép, hogy mennyi cég mondott le ingatlan bérléséről, és ezen a vírus elmúlta után sem fog változtatni. Emiatt mi abban is biztosak vagyunk, hogy ha nem is 100%-osan, de a home office immár velünk marad, és a személyes jelenlétet nem igénylő pozíciók esetén az iroda csak a heti megbeszélésekre, csapatmunkákra fog szolgálni, ezzel elhozva egyfajta hibrid munkavégzést.

A home office 2021-ben is megmarad
Még sokáig ez maradhat az “irodánk”

3. Az elektronikus kereskedelem tovább növekszik

A “maradj otthon” mozgalom egyik velejárója, hogy a boltba járás nehézkessé vált - mindenki kerülni szerette volna a tömeget, mellőzve a felesleges vásárlásokat, már ha egyáltalán nyitva tarthattak az üzletek. Viszont ebben a helyzetben is be kellett szerezni a legfontosabbakat, és erre a legegyszerűbb megoldást az online vásárlás nyújtotta. Nem véletlen, hogy ez az iparág növekedett a legnagyobb mértékben a járvány alatt! Aki korábban ódzkodott az internetes rendeléstől, most az is rákényszerült, és szép lassan megtapasztalta, hogy nem is ördögtől való ez a technológia. Eközben a kereskedői oldalon is pótolni kellett a bevételkiesést, ezért a vállalatok is mindent megtettek annak érdekében, hogy növeljék online jelenlétüket. 2020-ban gombamód szaporodtak a webáruházak és házhozszállítást kínáló éttermek, de aki nem volt elég gyors, az csak idén készül el a fejlesztésekkel. Ennek, valamint a megnövekedett (online) vásárlói kedvnek köszönhetően egészen biztosak lehetünk abban, hogy az elektronikus kereskedelem görbéi még 2021-ben is felfelé fognak kanyarodni.

Az elektronikus kereskedelem tovább növekszik
Idén is növekedni fog a hasonló dobozok száma

4. Változik a social media

A kibővült szabadidőben mindenki többet nyomkodta a telefonját, és a leggyakrabban a közösségi média appokon pörgött az ujjunk. Ezek amellett, hogy remek kikapcsolódást nyújtanak, a vásárlás előtti tájékozódásban és döntésekben is kezdenek egyre nagyobb szerepet játszani. Miután hazánkban is megjelent a Facebook és Instagram bolt, egyre inkább kikerülhetetlenné vált az itteni megjelenés. A felhasználók imádják a social mediát használni az inspiráció gyűjtésre, és onnantól, hogy ezek a képek, videók kattinthatók, és akár a Facebookon vagy Instagramon belül is leadható a megrendelés, hamar a vásárlók kedvenc platformjává válhatnak. Emiatt ha webáruházad van, mindenképp javasoljuk, hogy szinkronizáld termékeidet a közösségi oldalakkal, hogy még több vásárlót érhess el ezáltal!

Változik a social media
Mindenképp töltsd fel termékeid a közösségi média oldalaidra is!

De bármilyen hihetetlen, a közösségi média óriások mellett érdemes odafigyelned a TikTok-ra és az Instagram Reels funkciójára is! A néhány másodperces videók és a lenyűgöző algoritmus hamar addiktívvá tette az alkalmazásokat, és az elmúlt évben már nem csak a tizenévesek platformjai voltak, hanem nagy számban megjelentek a huszon- és harmincévesek is. A videók között rengeteg vásárlási inspiráció, véleményvideó és bemutató van, így mindenképp érdemes fél szemmel odafigyelned, hogy amikor konkurenciád is megjelenik a platformon, akkor ne indulj lemaradásból! (Csak szólunk, hogy az Aldinak vagy épp a MOL-nak már van TikTok fiókja!)

#promobox-newsletter###

5. Az AI és AR térnyerése

Az AI, vagyis magyarul mesterséges intelligencia elképesztő fejlődésen ment keresztül az elmúlt években. Érdemes csak a thispersondoesntexist.com oldalra gondolni, ahol teljesen valósághű arcképeket láthatunk, amelyeket valójában egy algoritmus montírozott össze különböző fotókból. Vagy ott van az NVIDIA paint-szerű képszerkesztője, amiben néhány színből és vonalból egy gyönyörű és realisztikus tájképet alkothatunk.

Az AI és AR térnyerése
Igen, a jobb oldali “fotót” az AI generálta a bal oldali rajzból

Persze a mesterséges intelligencia ilyesfajta megoldásai kevésbé relevánsak számunkra, azonban mindenképp érdemes odafigyelni rá a marketing világában is. Az egyik legkézenfekvőbb alkalmazási módja - amelyet akár Te magad is implementálhatsz - nem más, mint a chatbotok. Már most is találkozhatunk jó néhánnyal, szinte minden közepes vagy nagyobb márkánál telepítve van egy. Viszont az előrelépés abban várható, hogy a jövőben a felhasználóknak nem előre begépelt szövegek közül kell választania, hanem a chatbot képes lesz megérteni a szabadszavas bevitelt is. Ezzel nem csak időt és pénzt spórolhatsz, de még jobban elkötelezheted vásárlóid - így mindenképp érdemes figyelemmel követned a technológia fejlődését! Sőt, máshol is alkalmazni tudod majd az AI-t, ugyanis egyre nagyobb szerepet kapnak a személyre szabott ajánlatok, így a jövőben elengedhetetlen lesz, hogy figyeld látogatóid tevékenységét, és egyedi termékajánlásokat, ajánlatokat kínálj nekik. Hidd el, ha sikerül megfelelően kalibrálnod az algoritmust, azonnal megugrik a ROI-d!

+1 A Selector tervei 2021-re

Egy korábbi cikkünkben összefoglaltuk már, hogy mi, a Selectornál mi mindent fejlesztettünk 2020-ban, és az idei évre is legalább ennyi tervünk van! Igaz, eddig is az online marketing valamennyi területét kézben tartottuk a PPC kampánymenedzsmenttől a SEO beállításokon át az interaktív és egyedi dashboardok készítéséig, a jövőben szeretnénk még jobban elmélyíteni tevékenységünket. A célunk, hogy Ügyfeleinknek teljeskörű marketingstratégia-tervezést is kínáljunk, és segítsünk megtalálni a megfelelő irányt a fejlődésben. Nyitottak vagyunk akár tanácsadásra is, hogy az évek során szerzett tapasztalatainkkal a lehető legtöbb vállalkozást segíthessük a megfelelő út megtalálásában.

#promobox#Szeretnéd, hogy Neked is segítsünk marketingstratégiád megalkotásában?##

További bejegyzések

Ezek is érdekesek lehetnek

Miben segíthet egy social média ügynökség?
Közösségi média menedzsment
Miben segíthet egy social média ügynökség?
Útmutató az Advantage+ vásárlási kampányokhoz
PPC kampánykezelés
Útmutató az Advantage+ vásárlási kampányokhoz
A legjobb AI-alapú videószerkesztő eszközök 2024-ben
Design
A legjobb AI-alapú videószerkesztő eszközök 2024-ben
Videó és podcast készítés ötletek
Közösségi média menedzsment
Videó és podcast készítés ötletek
Közösségi média trendek 2024-ben
Közösségi média menedzsment
Közösségi média trendek 2024-ben
A legfontosabb Google rangsorolási szempontok és tényezők 2024-ben
Keresőoptimalizálás (SEO)
A legfontosabb Google rangsorolási szempontok és tényezők 2024-ben
A YouTube hirdetés készítés alapjai
PPC kampánykezelés
A YouTube hirdetés készítés alapjai
Minden, amit a Google SERP funkciókról tudni szerettél volna
Keresőoptimalizálás (SEO)
Minden, amit a Google SERP funkciókról tudni szerettél volna
Mi a SEO (keresőoptimalizálás) ára és költsége 2024-ben?
Keresőoptimalizálás (SEO)
Mi a SEO (keresőoptimalizálás) ára és költsége 2024-ben?
 A visszamutató linkek szerepe a keresőoptimalizálásban
Keresőoptimalizálás (SEO)
A visszamutató linkek szerepe a keresőoptimalizálásban
Mivel foglalkozik egy SEO ügynökség?
Keresőoptimalizálás (SEO)
Mivel foglalkozik egy SEO ügynökség?
Sikeres SEO stratégiák – így növelheted weboldalad organikus láthatóságát és tekintélyét
Keresőoptimalizálás (SEO)
Sikeres SEO stratégiák – így növelheted weboldalad organikus láthatóságát és tekintélyét
Tippek a SEO versenytárs elemzéshez
Keresőoptimalizálás (SEO)
Tippek a SEO versenytárs elemzéshez
Hogyan írj Google frissítéseknek ellenálló tartalmat?
Keresőoptimalizálás (SEO)
Hogyan írj Google frissítéseknek ellenálló tartalmat?
Facebook oldal kezelése - milyen feladatokkal jár a létrehozás és a folyamatos kezelés?
Közösségi média menedzsment
Facebook oldal kezelése - milyen feladatokkal jár a létrehozás és a folyamatos kezelés?