Ügynökség

Hogyan írjunk PPC kampány briefet egy marketing ügynökségnek?

Írta:
Luca
Olvasási idő:
3
perc

Előző cikkünkből megtudhattad, hogy általánosan milyen kérdésekre kell készülnöd, ha felkeresel egy online marketing ügynökséget.

Ha már azt is tudod, hogy az ügynökség széles szolgáltatási palettájából a PPC kampánykezelést szeretnéd igénybe venni, akkor tovább konkretizálhatod a briefet, amit majd a kiválasztott ügynökségeknek elküldesz. A pontos brief alapján kapott árajánlatokat aztán könnyen összehasonlíthatod, és megspórolhatsz néhány pontosítási kört is. Olvasd el, hogy hogyan érdemes briefet készíteni, ha PPC kampánykezelésre szeretnél ajánlatot kérni!

Hogyan írjunk PPC briefet egy marketing ügynökségnek?

Mi a célod az online hirdetések futtatásával?

Ahhoz, hogy egy marketing ügynökség hatékony PPC stratégiát alkosson, vállalkozásod céljainak megismerése az egyik legfontosabb lépés. Az online hirdetési platformokon többféle célt támogathatnak a kampányok, amelyekkel például magasabb forgalmat, nagyobb márka ismertséget érhetsz el vagy esetleg saját email adatbázist építhetsz.

A PPC specialisták minden kampánytípusra rálátnak, és olyan tervet tudnak összeállítani, amiben a különböző kampányok egymást támogatva segítenek hozzá céljaid eléréséhez.

Milyen célokat támogathatnak az online kampányok?

  • Ismertség növelése
  • Értékesítés ösztönzése
  • Lead generálás
  • Webhelyforgalom növelése
  • Toborzás rendezvényre/eseményre

Előfordulhat, hogy már van korábbi tapasztalatod egy-egy kampánystruktúráról, ezt érdemes megosztani a briefben, ahogy azt is, ha van olyan platform, amin mindenképpen (vagy épp semmiképpen sem) szeretnél hirdetni.

#m1-p#Fontos azonban, hogy nyitott maradj az ügynökség által alkotott stratégiával kapcsolatban is, hiszen a specialisták mindig naprakészek, és tisztában vannak a legújabb változásokkal, trendekkel is.##

Növekedés online marketing ügynökség PPC szolgáltatásával

Mit szeretnél hirdetni és kinek?

Ha több terméked, szolgáltatásod esetleg üzletágad is van, jelezd, hogy melyiket, milyen súllyal szeretnéd a kampányokkal népszerűsíteni. Ez az információ nem csak a büdzsé elosztásában lesz fontos, hanem a megfelelő kampánystruktúra kialakításában is.

PPC szempontból a legegyszerűbb módszer, ha a weboldaladon szereplő kategóriák, témakörök közül jelölöd ki azokat, amiket fókuszba szeretnél állítani.

Ehhez kapcsolódik a legfőbb célközönségek kijelölése is, amely alapján az ügynökség meg tudja becsülni az optimális hirdetési költséget a különböző platformokon. Sőt, a célközönségekről megosztott információk alapján hirdetési platformot is javasolhat az ügynökség, ezzel elősegítve, hogy a megfelelő üzenet a megfelelő helyen és időben, hatékonyan érje el azokat, akiket célozni szeretnél.

#promobox-newsletter###

A célközönségeidről az alábbi információkat oszd meg:

  • Demográfiai adatok (életkor, nem)
  • Területi célzás
  • Cégeket vagy magánszemélyeket céloznál?
  • Nyelvi célzás
  • Legfőbb kulcsszavak

Hirdetési paraméterek: időintervallum, büdzsé, konverziók

Az árajánlat készítéséhez elengedhetetlen pontosítani, hogy mennyi ideig szeretnél kampányokat futtatni, milyen költségkeretet szánsz rá, és mit szeretnél eredményként mérni.

Az általad megadott információk alapján az ügynökség olyan javaslatokat tud kidolgozni, amelyek leginkább közelítenek a Te lehetőségeidhez is.

Ha ezeket az adatokat megadod, akkor az árajánlatban láthatod többek között, hogy:

  • a célközönségedből mekkora részt érhetsz el
  • milyen célú, és hány kampányt lehet futtatni
  • mi lehet az optimális és minimális hirdetési költség
  • melyek a javasolt platformok
Konverzió mérés PPC kampányok esetén

Mi az, amivel már rendelkezel, és mi az, amit az ügynökségtől vársz?

A brief elkészítésekor érdemes arra is kitérni, hogy milyen eszközökkel rendelkezel a digitális marketing területén. Például ha már rendelkezel hirdetési fiókkal egy-egy platformon analitikai beállításokkal, konverzióméréssel, akkor a briefelt ügynökség már nem fog kalkulálni ezen feladatok elvégzésével.

Fontos lehet az az információ is, hogy rendelkezésre tudsz-e bocsátani hirdetési kreatívokat, vagy ezeket házon belül el tudjátok-e készíteni, netán a kreatívok gyártását is az ügynökségre szeretnétek bízni.

#m1-p#Előfordulhat, hogy nem vagy tisztában azzal, hogy egy-egy tevékenység, feladat a PPC területéhez tartozik-e. Ebben az esetben is próbáld minél pontosabban megfogalmazni, körülírni igényeidet, az ügynökség segít majd eligazodni a digitális marketing útvesztőiben.##

Összegzés

A PPC szolgáltatás nagyon sokrétű lehet, az egyszerűbb kampánymenedzsmenttől az analitikai beállításokig számos szolgáltatási elemet tartalmazhat. Ahhoz, hogy azokra az elemekre kapj árajánlatot, amelyekre valóban szükséged van, és majd könnyebben össze tudd őket hasonlítani, érdemes egy pontos briefet írni, amely kitér a fent említett, legfontosabb kérdésekre: mit, kinek, hol és hogyan szeretnél hirdetni illetve hogy mekkora az erre szánt költségkeret.

Egy alaposan összeállított brief időt és pénzt spórolhat meg vállalkozásod számára, és segít megalapozott döntést hozni az online marketing ügynökség kiválasztásában.

#promobox#Ha elkészült a PPC szolgáltatásra írt briefed, küldd el profi PPC csapatunknak, akik hatékony javaslatcsomagot dolgoznak ki számodra!##

További bejegyzések

Ezek is érdekesek lehetnek

Mitől függ a weboldalkészítés ára?
Webfejlesztés
Mitől függ a weboldalkészítés ára?
SEO audit: Hogyan lesz belőle valódi eredmény?
Keresőoptimalizálás (SEO)
SEO audit: Hogyan lesz belőle valódi eredmény?
Hogyan válassz a hírlevélküldő rendszerek között?
Közösségi média menedzsment
Hogyan válassz a hírlevélküldő rendszerek között?
Hogyan írjunk webfejlesztés briefet egy marketing ügynökségnek?
Ügynökség
Hogyan írjunk webfejlesztés briefet egy marketing ügynökségnek?
Hogyan írjunk social briefet egy marketingügynökségek?
Ügynökség
Hogyan írjunk social briefet egy marketingügynökségek?
Hogyan írjunk SEO briefet egy marketing ügynökségnek?
Ügynökség
Hogyan írjunk SEO briefet egy marketing ügynökségnek?
Hogyan írjunk briefet egy marketing ügynökségnek?
Ügynökség
Hogyan írjunk briefet egy marketing ügynökségnek?
Instagram újítások 2023-ban
Közösségi média menedzsment
Instagram újítások 2023-ban
Mi az a LinkedIn és hova fejlődik? - A LinkedIn az új Twitter?
Közösségi média menedzsment
Mi az a LinkedIn és hova fejlődik? - A LinkedIn az új Twitter?
Amit a TikTokról tudni érdemes
Közösségi média menedzsment
Amit a TikTokról tudni érdemes
A legfontosabb online marketing eszközök és trendek 2023-ban
Közösségi média menedzsment
A legfontosabb online marketing eszközök és trendek 2023-ban
Google Ads optimalizálási buktatók
PPC kampánykezelés
Google Ads optimalizálási buktatók
Ezekre figyelj Google Ads kampány kizáró kulcsszavainál
PPC kampánykezelés
Ezekre figyelj Google Ads kampány kizáró kulcsszavainál
Miért érdemes scripteket használni a Google Ads-ben?
PPC kampánykezelés
Miért érdemes scripteket használni a Google Ads-ben?
Hogyan tarolj a TikTok-on?
Közösségi média menedzsment
Hogyan tarolj a TikTok-on?